nood oproep versturen als ik na 48 uur niet heb gemeld

Pagina: 1
Acties:
  • 2.206 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musco
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-03 02:28
Mijn vraag
Vanwege mijn leeftijd en het feit dat ik weinig bezoek krijg en ik nog een vrij jonge hond bezit
... ben ik op zoek naar een programma die automatisch een mail verstuurt als ik me binnen 48uur niet heb afgemeld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Heb een mac en een windows7 computer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...n.v.t.

Hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt,
musco

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:48
Is het niet handiger om ook een soort van telefoon/noodknop* om je nek te dragen?
Bedoel... 48 uur is vrij lang. Misschien wel te lang.

*vallen/bewusteloos = alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 03:24:
Is het niet handiger om ook een soort van telefoon/noodknop* om je nek te dragen?
Bedoel... 48 uur is vrij lang. Misschien wel te lang.

*vallen/bewusteloos = alarm
Ik maak uit de bewoording op dat het wellicht niet om TS zelf gaat, maar de hond. Misschien is het goed daar wat duidelijkheid over te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:46

Sorbo

Uw hulp in huis!

Een zoekterm waar je mogelijk verder mee kunt komen is "Dead Man's Switch".

Ik heb er net eentje gevonden die al hosted is (https://www.deadmansswitch.net/), maar je zou natuurlijk even kunnen kijken of je een scriptje kunt vinden dat je zelf kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 03:50:
[...]

Ik maak uit de bewoording op dat het wellicht niet om TS zelf gaat, maar de hond. Misschien is het goed daar wat duidelijkheid over te krijgen?
Als in: Als ik me niet meld binnen 48 uur dan is er iets aan de hand en heeft de hond hulp nodig?
Vergeet mij maar gemakshalve? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:34
Bij verschillende beveiligingscentrales heb je mogelijkheden om een soort panic button aan te schaffen.
Deze maakt gebruik van GPRS en maakt direct een melding naar een meldkamer waarop vervolgens een lijstje met telefoonnummer wordt gebeld. Misschien is het handig een bij dat soort bedrijven te informeren?
Een kennis heeft er ook een, een 'normale' afstandsbediening van een auto met een panic button, waarbij, afhankelijk van het contract, direct iemand op de stoep staat om de situatie te beoordelen en hierop actie te ondernemen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musco
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-03 02:28
Bedankt voor het reageren,

Zo,n noodknop is niet wat ik zoek,want dat helpt niet als je bent gestorven.
Het gaat mij om mijn hond opdat hij kan worden opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
musco schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 04:57:
Bedankt voor het reageren,

Zo,n noodknop is niet wat ik zoek,want dat helpt niet als je bent gestorven.
Het gaat mij om mijn hond opdat hij kan worden opgevangen.
Het helpt inderdaad niet als je bent gestorven maar wel als je een beroerte hebt gehad of bent overvallen en mishandeld in je eigen huis.

Dus 1 noodknop voor beide.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je kunt dit op tig manieren doen. Maak een automatische e-mail(regel) aan, die elke 48u wordt verstuurd. Deze moet je handmatig cancellen. Het handigst gaat dit met een online inbox zoals Gmail bijvoorbeeld, dan hoeft je pc niet aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-10 11:18
Wellicht is een vlinderalarm iets voor u. Deze controleert o.a. elke ochtend of u nog in leven bent.

https://vlinderalarm.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

Croga

The Unreasonable Man

Sorbo schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 03:57:
Een zoekterm waar je mogelijk verder mee kunt komen is "Dead Man's Switch".

Ik heb er net eentje gevonden die al hosted is (https://www.deadmansswitch.net/), maar je zou natuurlijk even kunnen kijken of je een scriptje kunt vinden dat je zelf kunt draaien.
^^ Dit is exact wat TS beschrijft..... Iedere 2 dagen een mailtje krijgen, klik je niet op de link in het mailtje dan wordt het proces in gang gezet waarbij de gratis versie 2 EMails kan versturen met van te voren geschreven text naar van te voren gemelde EMail adressen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 15:30
Misschien iets van Domotica aan je TV of een lichtknop of iets dat je regelmatig gebruikt koppelen. Als je deze niet gebruikt binnen 48 uur dan alarm.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je hebt hiervoor "Man down" apps op mobiele telefoons die werken met een timer en/of hoogtemeter/accelerator gekoppeld aan een alarmcentrale en gps.

http://www.guard-mandown....P-qkq-vn80CFTUz0wodCgoEBQ

http://www.mandownapp.com/

Regel een oude 2e hands tablet (android oid), installeer de app, koop een paar credits en hang de tablet met lader aan de muur, zet de timer op 24 uur en klaar....

[ Voor 30% gewijzigd door Breezers op 11-06-2016 12:26 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mandrake466 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 06:55:
Het helpt inderdaad niet als je bent gestorven maar wel als je een beroerte hebt gehad of bent overvallen en mishandeld in je eigen huis.

Dus 1 noodknop voor beide.
Zo'n alarm is denk ik nog het beste. Bij een e-mail moet je maar hopen dat die tijdig gelezen wordt of dat er niets misgaat bij bezorging. Als je mail op vrijdagmiddag eruit gaat omdat jij al 48 uur dood ligt te wezen en de ontvanger net die avond een weekendje weg is gegaan dan zit je hond 2 maal 48 uur alleen.

Als jij niet meer te redden bent na een druk op de noodknop dan zal je hond wel meegenomen worden en verzorgd. Maar in een gunstiger scenario kunnen ze jou ook nog redden. Als je een beroerte hebt en 48 uur lang geen hulp krijgt ben je daarna een kasplantje vermoed ik.

In dit geval zou ik kiezen voor zo'n alarmknop voor ouderen. Dat is effectiever dan een of ander houtje-touwtje oplossing met een e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 14:39

GB2

Kan me de alarm knop wel voorstellen maar in scenario van TS gaat rustig slapen en wordt niet meer wakker, dan heeft niemand er wat aan, ik had laatst wel gehoord van een telefoon dienst die iedere dag even belt en dan eventueel ook nog een praatje maakt, soort abonnement misschien dat iets is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Onze meldkamer doet het niet zomaar , medische opvolging ( disclaimer )
Maar elk alarmsysteem behoort één keer per 24u een (test)melding te verzenden als 'teken van leven'
Aan de hand hiervan bepalen de centralisten of er een actie naar de klant genomen wordt.

Je kan via dit systeem natuurlijk afspraken maken met je installateur.
( breed stappenplan )
Installeer een alarmsysteem + meldkamer ( of persoonlijke doormelding )
Laat het dagelijks testsignaal uitschakelen, maar de in en uitschakelingen van het systeem wel doorkomen.
Zodoende krijgt de meldkamer elke dag het gewenste 'signaal' en na dit signaal gaat de 26u weer aftellen ( 26uur ivm zomer/wintertijd en evt storingen )
Krijgt de meldkamer geen schakeling in die 24u is er een noodzaak om je als klant op de hoogte te stellen.

Het door mij geadviseerd protocol ->
Huisnummer + mobiel eigenaar -> contact - prima, of storing in systeem -> nakijken
Geen antwoord op eerste nummers, actie vereist door sleutelhouders -> die zijn in staat om te reageren op de betreffende melding.

Zo hoef je zelf niets te doen, behalve in de ochtend een uitschakeling, en in de avond een inschakeling.

( abo's met systeem + meldkamer zijn er van 30€ in de maand )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We praten hier over het zelf maken van software, we zijn geen persoonlijke Google-service. Met wat meer eigen inzet zou ik je topic verplaatst hebben naar Client Software Algemeen, maar met een topic dat zich samen laat vatten als "ik zoek een programma, doei" maak ik ze daar ook niet vrolijk.

Lees, als je er met de reacties hierboven nog niet uitkomt, De Quickstart even door voordat je het in Client Software Algemeen opnieuw probeert.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.