Toon posts:

Wil nieuwe computer kopen voor (licht) gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik ben van plan een nieuwe computer te kopen.

Ik heb al een grafische kaart (GTX 960), en een PSU (Corsair 600W).

Ik wil vooral upgraden vanuit een 8GB RAM, AMD FX-4350 quad core processor computer (met GIGABYTE moederbord). Ik wil het systeem gebruiken voor wat licht gamen; ik speel dan vooral League of Legends, DOTA, en Final Fantasy XIV. Omdat mijn huidige systeem crasht bij Total War spellen, Dragon Ball Xenoverse e.d. wil ik hem dus graag vervangen.

Ik ben me er van bewust dat ik wellicht aan het systeem kan sleutelen, maar crash report is een HyperDog Transport error en heb niet het technisch vernuft om hem te repareren. Doet het goed wanneer je gewoon casual gebruikt zonder te gamen, dus doneer hem aan de dochter van een vriend voor haar schoolwerk na vervanging.

Ik ben nooit echt het type geweest wat de hoogst mogelijke settings wenst bij games, maar het is wel leuk en ik heb het liefst niet dat ik overal de laagste settings moet gebruiken. Over het algemeen speel ik nooit de nieuwste games. Ik zet de computer regelmatig uit.

Qua merken heb ik altijd een merkloze computer gehad die door een bekende inelkaar werd gezet, deze persoon is er helaas mee gestopt en ik heb geen zin om opnieuw zelfgemaakte computers te gebruiken (ervaringen zijn niet altijd positief).

Ik heb geen specifieke wensen qua geluid (altijd gewend met lawaaierige computers), en ik ga niet overklokken. Windows 10 heeft de voorkeur, maar is niet helemaal nodig.

Ik zoek dus naar een computer die prestatie-wijs beter is dan een 8 GB RAM, AMD FX-4350 Quad Core systeem, die het liefst zo min mogelijk aan gesleuteld hoeft te worden om een Asus STRIX GTX 960 er in te stoppen (maar ik heb een 600W PSU indien nodig). Mijn top budget is 650 euro. Het liefst heb ik zo veel mogelijk "bang" voor mijn geld, zodat ik ook al wat "future proof" ben.

Ik heb al gekeken naar de Medion P5217 F die enigszins lijkt op wat ik zou willen, maar ik ben geen expert op het gebied en zoek dus passend advies om een zo goed mogelijk systeem te kopen binnen mijn budget.

EDIT: Net deze gezien. Zou die goed zijn?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 01:18 . Reden: Nieuw systeem gevonden. ]

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Waarom zou je geen pc samenstellen ? bijvoorbeeld bij azerty en hem daar laten assembleren, dan kan je wel de onderdelen die jij wil erin laten zetten.
Bij aflevering je voeding erin je 960 en klaar.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Verwijderd

€650,- hoeft het niet te kosten. Met het volgende lijstje heb je een goede basis voor je GTX 960. De voeding heb ik ook vervangen omdat jou 600w waarschijnlijk een CX600 is van matige kwaliteit.
Met dit lijstje kom je bij Afuture op €425,- en voor €60,- zetten ze de boel in elkaar.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,50€ 178,50
1MSI H110M ECO€ 49,95€ 49,95
1Antec GX200€ 34,30€ 34,30
1Crucial CT8G4DFD8213€ 26,95€ 26,95
1Corsair CX450M€ 52,45€ 52,45
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 402,10

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 08:20 ]

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 11:27
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 00:50:
Ik heb al gekeken naar de Medion P5217 F die enigszins lijkt op wat ik zou willen, maar ik ben geen expert op het gebied en zoek dus passend advies om een zo goed mogelijk systeem te kopen binnen mijn budget.
Ik ben bang dat je niet zal slagen, eigen hardware meenemen in een zo goedkoop mogelijke kant en klare PC is geen gebruikelijke mix.
Qua merken heb ik altijd een merkloze computer gehad die door een bekende in elkaar werd gezet, deze persoon is er helaas mee gestopt en ik heb geen zin om opnieuw zelfgemaakte computers te gebruiken (ervaringen zijn niet altijd positief).
.....
EDIT: Net deze gezien. Zou die goed zijn?
Dit is ook een zelf geassembleerd systeem, alleen door een bedrijf. Komt eigenlijk op hetzelfde neer met het laten bouwen door een bekende. Het is niet zo dat het bedrijf dit systeem X uur heeft zitten (stress) testen om te zien of hij goed blijft functioneren.

Ik denk dat je beter hier kunt kijken:
http://tweakers.net/categorie/826/computerhulp/aanbod/
Hier een "Tweaker" uitzoekt met de beste reviews. Vervolgens hem jouw PC in elkaar laat zetten met de hardware die je mee wilt nemen.

Zo heb je toch nog je bang4buck en nog enige garantie met de bouwer waar je op terug kunt vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Tjm De Groot schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 01:21:
Waarom zou je geen pc samenstellen ? bijvoorbeeld bij azerty en hem daar laten assembleren, dan kan je wel de onderdelen die jij wil erin laten zetten.
Bij aflevering je voeding erin je 960 en klaar.
Ik zal eerlijk zijn: ik heb er niiet helemaal bij stilgestaan dat er bedrijven zijn die een PC voor je assembleren. Bedankt voor het advies.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 08:19:
€650,- hoeft het niet te kosten. Met het volgende lijstje heb je een goede basis voor je GTX 960. De voeding heb ik ook vervangen omdat jou 600w waarschijnlijk een CX600 is van matige kwaliteit.
Met dit lijstje kom je bij Afuture op €425,- en voor €60,- zetten ze de boel in elkaar.
Hallo! Bedankt voor het (uitgebreide) advies. Dit trekt me nogal goed, eerlijk gezegd. Wel een vraag: hoeft er geen koeling o.i.d. bij?

EDIT: Zie overigens dat je een SSD hebt gekozen. Ik kan gewoon een HDD toevoegen echter, toch?
rieshjart schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 08:48:
Ik ben bang dat je niet zal slagen, eigen hardware meenemen in een zo goedkoop mogelijke kant en klare PC is geen gebruikelijke mix.
Daar was ik al bang voor.
Dit is ook een zelf geassembleerd systeem, alleen door een bedrijf. Komt eigenlijk op hetzelfde neer met het laten bouwen door een bekende. Het is niet zo dat het bedrijf dit systeem X uur heeft zitten (stress) testen om te zien of hij goed blijft functioneren.

Ik denk dat je beter hier kunt kijken:
http://tweakers.net/categorie/826/computerhulp/aanbod/
Hier een "Tweaker" uitzoekt met de beste reviews. Vervolgens hem jouw PC in elkaar laat zetten met de hardware die je mee wilt nemen.

Zo heb je toch nog je bang4buck en nog enige garantie met de bouwer waar je op terug kunt vallen.
Net gekeken, helaas geen Tweakers binnen 80km in de buurt. Toch bedankt voor het advies, ik zal bovenstaande posters' adviezen eens nemen en bij Afuture o.i.d. kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:56:
[...]

Hallo! Bedankt voor het (uitgebreide) advies. Dit trekt me nogal goed, eerlijk gezegd. Wel een vraag: hoeft er geen koeling o.i.d. bij?

EDIT: Zie overigens dat je een SSD hebt gekozen. Ik kan gewoon een HDD toevoegen echter, toch?
Als processorkoeler wordt de koeler gebruikt die met de cpu mee komt. Koelt redelijk en is niet de stilste waarover je gezegd hebt dat geluid niet uit maakt.
Een hdd kan je zonder problemen toevoegen. Ik zou het echter niet ipv doen want dan ga je een hoop snelheid uit het systeem halen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:26:
[...]

Als processorkoeler wordt de koeler gebruikt die met de cpu mee komt. Koelt redelijk en is niet de stilste waarover je gezegd hebt dat geluid niet uit maakt.
Een hdd kan je zonder problemen toevoegen. Ik zou het echter niet ipv doen want dan ga je een hoop snelheid uit het systeem halen.
Ik snap het. Ik was al van plan gewoon een HDD toe te voegen en niet "in plaats van", een SSD schijf trekt me wel. Ik ben al helemaal verkocht door het gehele idee hier. Heb wel een DVD lezer/schrijver toegevoegd (SH-224FB van Sony), maar voor de rest lijkt het dan echt prima.

Moet er ook een koelpasta bij het gebeuren worden besteld? (Wat is zowiezo goede koelpasta mocht het vervangen moeten worden?) Of wordt koelpasta 'kostenloos' toegevoegd als ik voor assemblage betaal? Zit er uberhaupt koelpasta bij de processor?

Sorry, ik heb nogal veel vragen. Ben, zoals je misschien kan begrijpen, niet geheel thuis op het gebied van computer winkelen.

Verwijderd

Koelpasta zit al op de koeler wat voldoet en zal je niet extra voor hoeven betalen.

Op dit moment gebruik ik zelf als koelpasta pricewatch: Gelid Solutions GC-Extreme Thermal Compound als vervanging van de meegeleverde pasta na 2 jaar of als er een koeler gewisseld wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:49:
Koelpasta zit al op de koeler wat voldoet en zal je niet extra voor hoeven betalen.

Op dit moment gebruik ik zelf als koelpasta pricewatch: Gelid Solutions GC-Extreme Thermal Compound als vervanging van de meegeleverde pasta na 2 jaar of als er een koeler gewisseld wordt.
Heel erg bedankt voor al het advies. Ik zal de bestelling plaatsen en dan, fingers crossed, hopelijk binnenkort genieten van een nieuwe computer (zonder eerst drie keer nog na te laten sleutelen aan het apparaat...).
Pagina: 1