Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CitizenVeen
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-05 20:10
Dag Tweakers!

Hopelijk staat dit in het goeie forum en is de vraag niet eerder gesteld (kom hem niet eerder vinden).

Ik probeer een B-merk playstation3 controller (van het merk ISY, de mediamarkt verkoopt m) te linken aan mijn Android telefoon (de one plus 1), maar ik kom er niet helemaal uit.
De controller is van het merk ISY.
Ik heb een USB kabel en een OTG kabel.
De telefoon is niet geroot.
Ik hoef m niet perse via bluetooth te verbinden. Draadloos is genoeg. Wel begreep ik dat dat zonder root mogelijk moet zijn?
Ik heb six axis enabler geïnstalleerd. Als ik de controller aan en uit zet en deplug gaan de 4 leds snel knipperen, en springen naar langzaam knipperen zodra ik de kabel in mijn telefoon plug. De controller lijkt dus door te hebben dat er ergens een verbinding is. Verder dan dat kom ik niet. Ik begrijp dat de controller pas goed gelinkt is als de led van player1 aan is.

Is er iemand die mij hier verder mee kan helpen?

Hartelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 21:18

Sorbo

Uw hulp in huis!

Gaat het om deze controller? http://www.mediamarkt.nl/..._isy-ic-4000-1222736.html
En heb je dus een USB ontvanger die je aansluit op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CitizenVeen
Ja, die is het.
Ik heb een mini-USBmale naar USB male kabel zoals bijgeleverd bij de controller (waarmee je normaal je controller op de ps3 aansluit), en een micro USB male naar USB female kabeltje (ook wel OTG kabel genoemd) als tussenstukje (die kan aan de ene kant in de telefoon aan de andere kant in de USB kabel van de controller.
De aansluiting is:
Oneplusone -- OTG kabel -- USB controller kabel -- controller

Verduidelijkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Yes, dat is goede informatie :)

Werkt de controller wel op de PC of PS3 als je alleen de USB kabel aansluit?

Het is namelijk een realistische mogelijkheid dat de controller verplicht verbinding moet leggen met de ontvanger om gebruikt te kunnen worden. Je ziet vaker dat de USB kabel alleen gebruikt wordt om te laden, en dus geen data doorgeeft.

Verder ondersteunt dit model geen Bluetooth, dus daar kun je niet op terugvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CitizenVeen
Aan de PC krijg ik hem ook niet werkend. Bedoel je dat het kabeltje zelf geen data door kan geven? Of dat de USB port op de controller geen data door kan geven? Ander USB kabeltje haalt namelijk niks uit.

Ik heb zelf geen PS3, controller is wel van mij en werkt prima op de PS3 van een vriend van me. Gaat dat niet via bluetooth? Of heeft PS3 wireless een eigen manier van communiceren tussen controller en console?

Als deze controller inderdaad alleen kan laden via usb (geen data door kan geven) en een wireless signaal gebruikt wat specifiek is voor PS3, is het inderdaad logisch dat hij nergens anders op gaat werken :(.

Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Even dubbelchecken: Deze controller wordt geleverd met een los USB ontvangertje right? Zoals op deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://pics.ricardostatic.ch/2_802999500_Big/sony-playstation/ps3-controller-isy-ic-4000-v2-drahtlos.jpg

In dat geval:

Alle communicatie met de PC/PS3 verloopt via die usb stick. Ze maken geen gebruik van Bluetooth, maar een eigen (ofja, een niet breed ondersteund) protocol op 2.4GHz. De USB aansluiting wordt bij dit model blijkbaar dus alleen gebruikt om de interne accu op te laden. Dat ligt aan het ontwerp van de controller, de kabel heeft er geen schuld aan.

Je kunt proberen om die USB stick in je OTG adapter te steken, maar geen garanties dat dat gaat werken natuurlijk.

Als dit niet werkt, en je hebt de controller recent gekocht, zou ik kijken of je m om kunt ruilen voor een andere controller, want ideaal is dit zeker niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Sorbo op 11-06-2016 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Een echte ps controller werkt direct met kabel en via BT moet je eerst je BT adres van je tablet in de controller programmeren. Dan werkt ie met de sixaxis app, helaas is deze nog niet compatible met Android 6/M

Hoe deze draadloze optie werkt... geen idee zou zeggen het een USB vervanger is en dus via een OTG kabel direct moet werken

Strava

Pagina: 1