Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb nu een Eneco Toon thermostaat hangen die aangesloten is op mijn C.V. ketel via de volgende manier:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SOUl1kGzGBGP0v2hm8KvS573/thumb.jpg

2 kabels de "CV Module in", 2 kabels er uit en power er in. Klinkt logisch.

De vraag is nu, hoe moet ik de Nest Heatlink hierop aansluiten?
Het gaat om een Vaillant VHR-C ketel! Ik heb heel Google al ondersteboven getrokken, en sommige mensen beweren dat het gewoon via de huidige 2 kabeltjes kan, de volgende beweert dat dat niet kan...

Iemand enig idee? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
De Toon kan via OpenTherm zijn aangesloten of via aan/uit.
Kijk eens in de handleiding van je ketel welke aansluitingen voor wat zijn. Op die manier kun je wel bepalen hoe die Toon module nu is aangesloten.

De Nest wil je waarschijnlijk via OpenTherm aansluiten. Kijk eens aan of je die draad van de Toon module naar de ketel kunt volgen, je komt dan uit bij een rijtje kroonstenen ofzo waarschijnlijk. In de handleiding van je ketel kun je vervolgens wel vinden welke connectoren voor OpenTherm zijn. De polariteit maakt bij OpenTherm niet uit.

Zomaar blind aansluiten op de huidige draden is niet verstandig. Een OpenTherm thermostaat op een aan/uit aansluiting verbinden kun je je thermostaat mee slopen geloof ik.

[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 11-06-2016 09:17 ]

• DennusB
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:06:
De Toon kan via OpenTherm zijn aangesloten of via aan/uit.
Kijk eens in de handleiding van je ketel welke aansluitingen voor wat zijn. Op die manier kun je wel bepalen hoe die Toon module nu is aangesloten.

De Nest wil je waarschijnlijk via OpenTherm aansluiten. Kijk eens aan of je die draad van de Toon module naar de ketel kunt volgen, je komt dan uit bij een rijtje kroonstenen ofzo waarschijnlijk. In de handleiding van je ketel kun je vervolgens wel vinden welke connectoren voor OpenTherm zijn. De polariteit maakt bij OpenTherm niet uit.

Zomaar blind aansluiten op de huidige draden is niet verstandig. Een OpenTherm thermostaat op een aan/uit aansluiting verbinden kun je je thermostaat mee slopen geloof ik.
M'n ketel ondersteunt geen OpenTherm dus zit gewoon via aan/uit. Dan is het verbinden met de nieuwe heatlink geen probleem toch?

• ThinkPad
Als je dat heel zeker weet dan kun je gewoon de bekabeling vanaf je ketel aansluiten op de aan/uit connectoren van de Nest/Heatlink ja...

• DennusB
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:39:
Als je dat heel zeker weet dan kun je gewoon de bekabeling vanaf je ketel aansluiten op de aan/uit connectoren van de Nest/Heatlink ja...
Jep. In toon staat ie ook op aan/uit en k weet zeker dat de monteur toen heeft gezegd dat mijn ketel OpenTherm niet support...

Ik ga het proberen straks! Thanks voor je snelle reacties

• DennusB
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:39:
Dubbelchecken nog : Nu zit de CV-Module van Eneco Toon er tussen. Volgens het boekje van de Nest kan ik kiezen tussen Combiketel met laagspanning/droog contact of ketel met 230V. Ik neem aan dat ie op laagspanning zit omdat die CV module van Eneco ook niet 230v in heeft, right?

• ThinkPad
Die eerste lijkt mij correct idd.

Verwijderd

opgelost :)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 13:34 ]

Pagina: 1