TV signaal (coax/internet) doorzenden naar andere tv

Pagina: 1
Acties:

• Huttenkloas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-09-2025
Dag mensen,

Ik zit met het volgende:

Op de tv in de woonkamer kunnen wij alle zenders ontvangen (mijn ontvanger heeft coax kabel + internet kabel nodig). Graag zou ik zo af en toe ook op andere tv's in huis alle zenders willen ontvangen. Echter willen we een tv aan de muur zonder ontvanger in het zicht. Normaal gesproken zou je dan via zo'n cam module tv kijken maar dat is geen optie. Ten eerste kan een cam module/smartcard niet i.c.m internet tv en hebben niet al mijn tv's een cam/smartcard ingang. Omdat wij nieuw gaan bouwen zit ik te denken hier moet toch een oplossing voor zijn.

Hoe kan ik toch bijv. 1 zender op alle tv's krijgen ervan uitgaande dat bij iedere tv een coax en internet kabel zit?

ik ben benieuwd...

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:08
Afhankelijk van jouw provider (ziggo?) kan je sommige zenders (horizon go?) gewoon casten naar een Apple tv of een chromecast.

Wil je alle zenders kunnen bekijken op jouw tv en maakt het niet uit dat op elke tv dezelfde zender staat dan kan je overwegen om een hdmi splitter aan te schaffen (moet je wel hdmi kabels trekken of een hdmi naar ethernet converter kopen). Dan heb je wel een IR smarthub (broadlink of orvibo, homey etc.) nodig zodat jij jouw digitale ontvanger vanuit elke kamer kan bedienen.

Wil je op ieder tv (met de mogelijkheid om alle zenders te bekijken) een ander beeld dan ontkom je er niet aan om meerdere ontvangers aan te schaffen of je moet de beelden willen streamen? (geen kennis hiervan) via jouw interne netwerk (zie digitale tv op pc topic).