Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:08
Ik zoek een?
Powerline doosje / wifi extender

Wat is je budget?
Weinig, zo goedkoop mogelijk, dus laten we zeggen ~50 euro?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen merk voorkeuren en daarnaast weet ik ook niet echt iets van alle verschillende merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Waar zal ik eens beginnen. Onlangs heb ik mijn PC naar m'n vader verplaatst omdat ik er daar veel meer gebruik van kan maken, het enige probleem is dat ik daar geen internet via de kabel heb en mijn vader geen kabel door het huis wil laten lopen. (Heb al een lange tijd gezeurt, gezegd dat ik zou betalen en zelf de kabel leggen maar hij wilt het gewoon niet.) Op dit moment gebruik ik dus WiFi maar ik merk toch dat dit niet echt optimaal werkt. Als ik bijvoorbeeld online ben op TS dan hapert mijn stem nog wel eens en valt de verbinding weg, ook duurt het soms toch wel even om pagina's te laden. Online gamen heb ik eigenlijk nog niet geprobeert, vooral omdat ik dit met m'n huidige internet liever niet wil proberen.
De games die ik voornaamelijk online speel zijn Overwatch, World of Tanks en zo nu en dan wat MMORPG's. En ja, om nu zo iets als Overwatch te spelen met slecht internet lijkt mij niet echt slim.

Mijn idee was dus om iets zoals Powerline te nemen. Een zo'n doosje in de meterkast bij de router en daar de kabel in doen en de andere hier in het stopcontact en vervolgens in de PC. Alleen nu vraag ik mij dus af hoe effectief dit zou zijn en of het mijn internet verbinding toch genoeg verbeterd zodat ik gewoon online kan gamen en niet voor de rest van m'n leven single player games moet spelen.
Daarnaast vraag ik mij ook af of dit de beste optie is en ook welke ik het best kan kopen. Want er zijn toch behoorlijk veel verschillende opties. Zo zijn er setjes van meer als 100 euro maar ook van 40 euro.

Zelf had ik al deze, pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met 2 aansluitingen en stopcontac... en deze, pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender Starter Kit TL-WP... gevonden maar ja, zoals eerder vermeld, hoe, wat, wie, waar? (Ik weet niet al te veel van netwerken/internetverbindingen etc af maar ik ben bezig met inlezen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem.
Appartement, router (Telfort DSL) staat laag achter de TV in een hoek van de woning, desktop staat laag op de grond achter een kast in de andere hoek van de woning. Heb nog een tweede AP (pricewatch: TP-Link TL-WDR3500) en dat gaat iets beter maar niet voldoende en vriendin wil die ook weg hebben..

Zijn er geen goede reviews van dat powerline spul?

http://www.techhive.com/a...g-6-hands-on-reviews.html

[ Voor 32% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-06-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in huis en in de schuur hangt het vol met pricewatch: TP-Link AV500 Powerline Universal WiFi Range Extender, 2 Ethernet... en pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender TL-WPA4220 wat uitstekend bevalt. Wel direct in de muur prikken en niet in een verlengdoos oid anders gaat heel wat snelheid verloren.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Leuke review bij de buren die ook het verschil uitlegt tussen AV500 en AV600: http://nl.hardware.info/r...eview-1000-mbps-powerline
Hier word het een en ander wel duidelijk van denk ik :)

Ook leuke test: http://www.smallnetbuilde...uth-behind-homeplug-speed

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:08
Helemaal vergeten te melden. Heb een setje van Devolo gekocht (weet even niet meer precies welke) en deze bevalt mij heel goed. Kan gewoon gamen en alles downloaden zonder problemen en het is aanzienelijk sneller als wifi. Ook veel stabieler en nog geen problemen ondervonden.
Van 10MB/s download naar 70+MB/s download. Volgens speedtest tenminste dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet echt onder de indruk van de software die TP Link aanbiedt voor de set die ik ooit eens heb moeten troubleshooten (set van drie stuks op een Windows 10 pc). Thuis heb ik Devolo en die software is wel op orde en dat heeft mij veel tijd en ergernis gescheeld (3 en 2 stuks, verschillende snelheden, Windows 10 pc). Kortom, ik vind Devolo een betere keuze hoewel de TP Link set het na wat moeite ook weer prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 00:07:
Ik ben niet echt onder de indruk van de software die TP Link aanbiedt voor de set die ik ooit eens heb moeten troubleshooten (set van drie stuks op een Windows 10 pc).
Bedoel je de web interface?
Voor Powerline networking heb je toch geen client software nodig normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Devolo utility op mijn Windows pc geinstalleerd, die is nu even niet actief dus kan het niet zien. Dat staat wel in schril contrast met de software van TP-Link die toen ik het nodig had weigerde te functioneren en een rechtstreeks aangesloten adapter maar niet wilde herkennen.

Update: het is wel degelijk een programma: plcnetui.exe . Deze heet Devolo Cockpit en is een handige tool om je homeplug adapters en netwerk te managen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Devolo..
Wat is Range+ Tech?
Wat is het verschil tussen de NL en BE edities? https://tweakers.net/pricewatch/compare/542883;420180/

WAN is toch niet zo snel, pak ik dan gewoon de minst dure starter kit of heeft het toch zin een duurdere te kiezen?
Binnen het LAN is weinig verkeer en randaarde is niet beschikbaar.

http://www.devolo.com/nl/Producten/dLAN-Powerline-Adapters

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-06-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Miyazono schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:31:
Van 10MB/s download naar 70+MB/s download. Volgens speedtest tenminste dan.
mbit/s gok ik? ;)
Welke kit heb je gehaald? En heb je randaarde?
Zonde randaarde heb je geloof ik niks aan Range+ en de 1200 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zijn er powerline adapters die VLANs ondersteunen, zodat je met een adapter zowel TV als internet kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike038
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-02 08:59
Ik heb op zolder geen goed wifi-bereik en op de eerste verdieping is het redelijk te doen. Een extra utp kabel trekken voor een acces-point lijkt ook niet echt een optie, omdat mijn vrouw "geen lelijke kabels door het huis wil hebben lopen".

We hebben in de meterkast nu een router (TP-Link TL-WR841N) met daaraan bedraad (via UTP) een Synology NAS. Ook hebben we beneden een wifi printer, maar die willen we straks graag naar zolder verplaatsen. Op zolder komt daarnaast nog een computer en een extra all-in-one printer die ook draadloos kan.

Nou willen we eigenlijk één (groot) wifi netwerk opzetten (eigenlijk het bestaande wifi netwerk qua bereik dus uitbreiden) zodat we vanaf alle plekken kunnen printen en vanaf alle plekken de NAS kunnen raadplegen en bestanden erop zetten en/of eraf halen.

Kan dit via bijvoorbeeld de Devolo 1200+ wifi set? Als we die Devolo adapter dan op zolder plaatsen en we deze adapter "clonen" met de huidige router, kunnen we dan gewoon onze wifi printer dan op zolder zetten en zal die dan gewoon herkend worden in het bestaande netwerk en kunnen we dan dus gewoon draadloos printen vanaf alle locaties, ongeacht of de betreffende computer via de router of via de Devolo draadloos is verbonden? En geldt dit dan ook voor de NAS (die we gewoon in de meterkast willen houden en dus rechtstreeks op de router is verbonden)

Is dit eventueel - mocht ik toch alsnog een loze leiding kunnen vinden - via een acces point te doen (bijvoorbeeld door die in te stellen met zelfde SSID en wachtwoord als router)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mike038 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:44:
Is dit eventueel - mocht ik toch alsnog een loze leiding kunnen vinden - via een acces point te doen (bijvoorbeeld door die in te stellen met zelfde SSID en wachtwoord als router)?
Ja, dat kan. Zelfde SSID en wachtwoord zijn niet per se nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23

Goner

What can I do you for ?

Ik zag net (ben op zoek naar wi-fi uitbreiding voor dLan netwerk) dat Devolo een techniek heeft om je router AP te clonen naar powerline stekkers :
http://www.devolo.com/nl/...functie-aan-dLAN-adapters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
Ik heb op zolder geen goed wifi-bereik en op de eerste verdieping is het redelijk te doen. Een extra utp kabel trekken voor een acces-point lijkt ook niet echt een optie, omdat mijn vrouw "geen lelijke kabels door het huis wil hebben lopen".

We hebben in de meterkast nu een router (TP-Link TL-WR841N) met daaraan bedraad (via UTP) een Synology NAS. Ook hebben we beneden een wifi printer, maar die willen we straks graag naar zolder verplaatsen. Op zolder komt daarnaast nog een computer en een extra all-in-one printer die ook draadloos kan.

Nou willen we eigenlijk één (groot) wifi netwerk opzetten (eigenlijk het bestaande wifi netwerk qua bereik dus uitbreiden) zodat we vanaf alle plekken kunnen printen en vanaf alle plekken de NAS kunnen raadplegen en bestanden erop zetten en/of eraf halen.

Kan dit via bijvoorbeeld de Devolo 1200+ wifi set? Als we die Devolo adapter dan op zolder plaatsen en we deze adapter "clonen" met de huidige router, kunnen we dan gewoon onze wifi printer dan op zolder zetten en zal die dan gewoon herkend worden in het bestaande netwerk en kunnen we dan dus gewoon draadloos printen vanaf alle locaties, ongeacht of de betreffende computer via de router of via de Devolo draadloos is verbonden? En geldt dit dan ook voor de NAS (die we gewoon in de meterkast willen houden en dus rechtstreeks op de router is verbonden)

Ik heb die Devolo dLAN 1200+ wifi set en wat je vraagt kan gewoon. Je moet er zelfs niets zelf voor configureren, de Powerline wifi adapter heeft de mogelijkheid om je bestaande netwerk te "clonen" zoals Goner al zegt. In de opstartgids staat uitgelegd hoe je dit moet doen. Je ziet dan maar één netwerk en het wachtwoord van je bestaande netwerk wordt overgenomen. Initieel moet je dan je Powerline adapters in dezelfde ruimte als je router instellen, maar na de configuratie kan je die op je zolder zetten. In mijn situatie zitten er 2 verdiepingen tussen de router/access point + Powerline adapter beneden en de Powerline adapter met ingebouwde WiFi boven.
Pagina: 1