Toon posts:

Nieuwe processor of oudere i3 gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Processor

Wat is je budget?
nvt

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nvt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb de opdracht gekregen een werk pc in elkaar te flansen. Op de pc wordt licht werk verricht, denk aan Word, Excel etc. Graag wil ik het budget laag houden, maar de pc moet wel een beetje toekomst bestendig zijn.
Nu heb ik uit een andere pc een i3 2120 kunnen halen. Deze processor komt uit 2011 en is dus toch al een flink aantal jaren oud. Nu zit ik te twijfelen of ik gewoon deze processor moet gebruiken of dat ik een nieuwe Pentium G4500 moet kopen.
Iemand hier enig idee of er met de i3 nog een aanzienlijk aantal jaren gewerkt kan worden?

Alvast bedankt.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Met de dingen die je noemt wel ja.

Aan de andere kant een leuke workpc met recente hardware is ook wel leuk, en niet zo duur.

Die had je al gezien?
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016

Verwijderd

Een i3 van de 2e generatie kan je nog prima gebruiken. Het belangrijkste is dat er een ssd in het systeem zit.

Of je de cpu gaat gebruiken zou af kunnen hangen van de overige onderdelen. Moet je er een mobo en ram voor aanschaffen dan zou ik een heel nieuw systeem met Skylake en ddr4 maken. Voor wat licht officewerk is een pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed al genoeg.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-02 19:41

P_Tingen

omdat het KAN

De i3 die je hebt, heeft een 1155 socket. De Pentium G4500 heeft een 1151 socket. Die gaan niet beide in hetzelfde moederbord passen. De vraag is dus even of je alleen die i3 hebt of meer onderdelen. Als je alleen de i3 hebt, dan zou ik hem op v&a zetten, misschien verkoop je hem nog. Je kunt er nog wel moederborden voor kopen, maar het is een oud mechanisme en daarom niet erg toekomstbestendig

Heb je ook nog een moederbord, dan wordt het al iets anders. De processor zelf is snel zat en als je ook nog een moederbord hebt, dan is het zonde om het weg te doen.

Zoals acb2401 al zegt, heb je voor de taken die je schetst, aan een Celeron meer dan genoeg. Een SSD erbij, 4GB memory erin en je hebt al een heel mooi systeem

... en gaat over tot de orde van de dag