Toon posts:

vraag over setup en ssd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is, Wat is beter? gtx970 + ssd of 1070 (zonder ssd)

Misschien hebben jullie hier wat aan
Ik ben van plan te gaan streamen en dayz en battlefield 1 (wanneer die uitkomt) dus wat is naar jullie mening beter?

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Beter is SSD + 1070

En nog beter SSD + 1080

etc

Verder, een 1 TB SSD is beter dan een 120 GB SSD. Maar als je M2 hebt, is dat weer veel beter dan SATA.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Totaal verschillende zaken, GPU en opslag. Je spellen laden sneller in met een SSD, maar je krijgt er geen frame per seconde meer door.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:16:
Beter is SSD + 1070

En nog beter SSD + 1080

etc

Verder, een 1 TB SSD is beter dan een 120 GB SSD. Maar als je M2 hebt, is dat weer veel beter dan SATA.
Okay maar, ik heb nu alleen de keuze tussen die 2 die ik net opnoemde. Of de gtx 970 + ssd, of 1 gtx 1070.

Verwijderd

Topicstarter
HeatWave schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:25:
Totaal verschillende zaken, GPU en opslag. Je spellen laden sneller in met een SSD, maar je krijgt er geen frame per seconde meer door.
ja maar heb op een ander forum een pc build gemaakt, en iedereen zei van neem een ssd. Dus vandaar ook nu deze vraag.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:27:
[...]

ja maar heb op een ander forum een pc build gemaakt, en iedereen zei van neem een ssd. Dus vandaar ook nu deze vraag.
Ja, een SSD is tegenwoordig wel bijna noodzaak, maar de 2 types componenten hebben niet zoveel met elkaar te maken.

Met een 1070 heb je meer frames per seconde dan met een 970, maar met een SSD laden je spellen/levels sneller.

Voor streamen heb je ook nog een redelijke CPU met hyperthreading (i7) nodig vooral.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-02 14:27
Wat is de build die je samengesteld hebt? Heb je die al in huis of ga je die nog aanschaffen?

Verwijderd

Topicstarter
HeatWave schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:30:
[...]

Ja, een SSD is tegenwoordig wel bijna noodzaak, maar de 2 types componenten hebben niet zoveel met elkaar te maken.

Met een 1070 heb je meer frames per seconde dan met een 970, maar met een SSD laden je spellen/levels sneller.

Voor streamen heb je ook nog een redelijke CPU met hyperthreading (i7) nodig vooral.
ja ik neem een i7 6700, ik denk niet dat ik echt een ssd nodig hebt vanwege ik vooral league of legends speelt, en games als dayz en battlefield een bijzaak zijn en ik niet veel waarde hecht aan hoe snel maps laden etc.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:27:
[...]

Je begrijpt uit de reacties dat je geen zinnige vraag stelt he ;). Spaar sowieso door tot je SSD hebt.

/thread imo.

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:32:
Wat is de build die je samengesteld hebt? Heb je die al in huis of ga je die nog aanschaffen?
Nee ik heb m nog niet in huis, eind deze maand komt ie pas (na de release van de nieuwe amd gpu)
sorry van de screenshot maar ben momenteel op werk dus kan nu niet 123 alles samen stellen in mijn wens lijst.
https://gyazo.com/8cf884746a0212da9422e0d4c2b280c0

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:32:
[...]

ja ik neem een i7 6700, ik denk niet dat ik echt een ssd nodig hebt vanwege ik vooral league of legends speelt, en games als dayz en battlefield een bijzaak zijn en ik niet veel waarde hecht aan hoe snel maps laden etc.
En die i7 heb je dan weer wellicht niet nodig.
Neem een i5, honderd euro of meer over en je hebt een leuke SSD.

Ik zou trouwens die 1070 niet nemen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:36:
[...]

En die i7 heb je dan weer wellicht niet nodig.
Neem een i5, honderd euro of meer over en je hebt een leuke SSD.

Ik zou trouwens die 1070 niet nemen hoor.
ja maar ik wil gaan streamen (serieus) dus ik denk dat die i7 dan wel nodig is

• Reepje
  • Niet online
Spaar nu maar even door.....
neem een tweedehands GPU, over een paar weken zijn die misschien echt veel goedkoper
stop er een ssd bij
en kies een betere voeding.

zo maar wat ideeën.

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 01:33
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:37:
[...]

ja maar ik wil gaan streamen (serieus) dus ik denk dat die i7 dan wel nodig is
Dan kunnen we het kort houden, dan denk je verkeerd.
Daar is echt geen 300 euro CPU voor nodig. Bespaar hier 100 euro op en gooi die 100 neer voor een SSD
Pagina: 1