Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 15:50
Ik heb een Asus MX279H, opzich een mooi scherm (IPS Panel).

Ergens eind maart schoot de mount waar het scherm op zit los en kwam het scherm op m'n bureau te liggen. Gelijk Asus gebeld en de situatie uitgelegd. De mount is namelijk niet te bevestigen zonder de backpanel van het scherm af te halen. Anyways, Ergens midden mei een compleet nieuw scherm ontvangen, stickertjes en alles zaten er nog op. Helaas was dit scherm ook niet goed, het scherm heeft last van iets wat op dooie pixels lijkt (soort van wolkje als je achtergrond wit is.)

Opnieuw heb ik contact gehad met Asus en inmiddels een scherm ontvangen, alleen ditmaal een refurbished scherm. Opzich normaal alleen is dit scherm slechter dan het scherm wat ik momenteel heb. Op de mount zitten krasjes en het scherm lijkt schoon gemaakt te zijn met een slecht doekje (strepen van boven naar beneden etc.) en de strepen zijn duidelijk te zien als er een beetje zon op schijnt. Asus opgebeld en degene aan de telefoon kwam er niet uit en zei dat het intern besproken zou worden...

IMO is het scherm dat ik net ontvangen heb een stuk slechter dan wat ik eerder heb ontvangen.

Heeft iemand ervaring hier mee? De situatie accepteren zoals het is of gewoon door gaan met klagen bij Asus?
Worst case denk ik hou ik het eerder ontvangen scherm en stuur ik het nieuw ontvangen scherm terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is geen technische vraag. Schopje naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 23:35
Zijn de strepen in kwestie krassen (van te hard poetsmateriaal), of schoonmaakstrepen? In het laatste geval zou ik zeggen hou dit scherm, neem de krassen op de mount voor lief (die zie je neem ik aan niet) en maak het scherm zelf een keer goed schoon.

Als het krassen zijn, gewoon weer terugsturen.

Wat het vorige scherm dat je kreeg betreft, is dat wolkje niet gewoon een vlek (vette vingers oid)? Ik zie op het scherm waar ik nu naar kijk namelijk ook overal vlekken die je, als het scherm aan is, eigenlijk alleen op een witte achtergrond ziet, maar je ziet ze ook onder een bepaalde hoek en lichtspiegeling als het scherm uit is. In dat geval zou ik dat scherm eens goed (als in, op de juiste wijze) schoonmaken en het andere terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Robicide schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:37:
Zijn de strepen in kwestie krassen (van te hard poetsmateriaal), of schoonmaakstrepen? In het laatste geval zou ik zeggen hou dit scherm, neem de krassen op de mount voor lief (die zie je neem ik aan niet) en maak het scherm zelf een keer goed schoon.

Als het krassen zijn, gewoon weer terugsturen.

Wat het vorige scherm dat je kreeg betreft, is dat wolkje niet gewoon een vlek (vette vingers oid)? Ik zie op het scherm waar ik nu naar kijk namelijk ook overal vlekken die je, als het scherm aan is, eigenlijk alleen op een witte achtergrond ziet, maar je ziet ze ook onder een bepaalde hoek en lichtspiegeling als het scherm uit is. In dat geval zou ik dat scherm eens goed (als in, op de juiste wijze) schoonmaken en het andere terugsturen.
Ik wil voorlopig niet aan dat scherm zitten, heb nogmaals contact opgenomen met Asus via mail om te horen wat die er van zeggen. Ik wil nog niet met het scherm prutsen omdat ze anders straks misschien de schuld bij mij gaan proberen te leggen.

Wat betreft het vorige scherm, ik weet zeker dat het op het scherm zelf zit, het was een splinternieuw scherm, alle stickers etc. zaten er nog op, geen enkele vlek ergens te bekennen en de doos was 100% compleet met stekkers en alles (dit itt het refurbished scherm wat alleen mount+scherm was).
De vlek is alleen te zijn met een witte achtergrond en heel licht bij een groen en rood achtergrond, bij een donker achtergrond is er helemaal niks te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Waarom neem je geen contact met de winkel op? Die zijn in eerste instantie het aanspreekpunt voor je garantiekwesties...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Wildfire schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:55:
Waarom neem je geen contact met de winkel op? Die zijn in eerste instantie het aanspreekpunt voor je garantiekwesties...
Dat zal, maar TS heeft nu zelf de winkel buiten deze afhandeling gesloten door contact te zoeken met de fabrikant. De fabrikant heeft op haar beurt keer op keer een verkeerd scherm geleverd, lijkt mij niet reëel hier de winkel op aan te spreken.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou daar ook geen genoegen mee nemen, zeker niet als het om een scherm gaat van 500+ euro. Je mag zeker verwachten een nieuwe te krijgen. Helaas heb je die kans verspeeld toen je via Asus ging om je garantie te claimen. Als je dit via de winkel had gedaan had, mjah dan had je gewoon wet kopen op afstand kunnen gebruiken.

Na hoeveel tijd viel het scherm van de steun af?

Toch wel verrassend dat Asus niet gewoon een nieuw scherm levert, zelfs Benq leverde me een nieuwe na 4,5 jaar toen de backlight defect raakte, aan de deur omgeruild.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Wildfire schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:55:
Omdat Asus pickup and service garantie heeft. Die brengen eerst een ander scherm voordat het ander scherm terug gaat. Bij de winkel zeggen ze stuur ons het scherm maar op en dan sturen wij het weer op naar Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
prutser001 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:23:
Ik zou daar ook geen genoegen mee nemen, zeker niet als het om een scherm gaat van 500+ euro. Je mag zeker verwachten een nieuwe te krijgen. Helaas heb je die kans verspeeld toen je via Asus ging om je garantie te claimen. Als je dit via de winkel had gedaan had, mjah dan had je gewoon wet kopen op afstand kunnen gebruiken.

Toch wel verrassend dat Asus niet gewoon een nieuw scherm levert, zelfs Benq leverde me een nieuwe na 4,5 jaar toen de backlight defect raakte, aan de deur omgeruild.
Na ~2,5 jaar viel het scherm van de steun af, ik zou nog gewoon volledige garantie etc. moeten hebben. Het is niet alsof ik aan dat ding heb zitten sleutelen dat die enkele schroef waar het scherm aan de mount bevestigd was er af viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Jij hebt een overeenkomst met de verkoper, niet met Asus.
Als jij met het originele scherm naar de verkoper zou stappen kun je gebruik maken van wettelijke garantie, de garantie die zij je hebben gegeven enz. enz.

Het probleem is alleen, dat scherm heb je niet meer. Je bent op eigen beweging naar Asus gestapt en hebt daarmee de verkoper buiten spel gezet. Je bent dus nu afhankelijk van coulance.

(IANAL)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:23:

Er staat hier wel heel veel onjuiste informatie. Je hebt geen recht op een nieuw scherm, je hebt recht op een conform product. Iets dat dus vergelijkbaar is met een scherm van een apparaat van 2.5 jaar oud. Over het algemeen is refurbished daar prima voor, en dat in eerste instantie een geheel nieuw scherm werd gestuurd verandert het initiële recht niet. Refurbished is ook gewoon volgens spec van fabrikant weer gerepareerd. Niet anders dan als het scherm van TS gerepareerd zou zijn, wat ook een prima afhandeling van garantie is.

Een vervangend scherm krijgen bij reparatie geeft je ook helemaal geen recht zoals koop op afstand. Je koopt namelijk helemaal niets op dat moment.

Tenslotte kan het zijn dat direct naar de fabrikant gaan je rechten aantast (zie sticky). Het is goed even op de site van de winkel te kijken of ze aanraden direct naar de fabrikant te gaan. In dat geval kan de winkel sowieso niet stellen dat ze eventuele kosten die Asus wil rekenen niet overnemen (indien garantie, en daar lijkt het op).

Wacht even af waar Asus mee komt. Als dat niets is kan je na bekijken voorwaarden van de winkel nog proberen daar aan te kloppen. Anders, als je de mogelijkheid hebt, inderdaad het beste scherm houden en de rest terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het was toen ik reageerde nog niet duidelijk dat het scherm al 2,5 jaar oud was.
Dan snap ik dat je geen recht hebt op WKOA. Dat neemt niet weg dat wat ze geleverd hebben niet goed is, dat ze het scherm vervangen door een refurbished scherm is ok, maar dan moet die wel in redelijke staat zijn.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Devrim schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:36:
[...]
Ik wil nog niet met het scherm prutsen omdat ze anders straks misschien de schuld bij mij gaan proberen te leggen.
Overigens is een scherm schoonmaken geen "prutsen", tenzij je het met schuurpapier doet. Zeker als er twijfel is of het probleem niet gewoon een vlekje is zou ik het toch eens overwegen.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:26:
[...]

Tenslotte kan het zijn dat direct naar de fabrikant gaan je rechten aantast (zie sticky).Het is goed even op de site van de winkel te kijken of ze aanraden direct naar de fabrikant te gaan.. In dat geval kan de winkel sowieso niet stellen dat ze eventuele kosten die Asus wil rekenen niet overnemen (indien garantie, en daar lijkt het op).

Wacht even af waar Asus mee komt. Als dat niets is kan je na bekijken voorwaarden van de winkel nog proberen daar aan te kloppen. Anders, als je de mogelijkheid hebt, inderdaad het beste scherm houden en de rest terugsturen.
Ik heb ook eerst contact gehad met de winkel, die vertelden mij dat het beter was direct contact op te nemen met de fabrikant gezien de garantie die ze geven.

Ik heb overigens ook antwoord gehad van Asus en die vroegen of ik foto's wilde maken. Aangezien foto's van het scherm niet te doen zijn (door de weerspiegeling in het scherm) heb ik voorlopig alleen foto's van de mount opgestuurd. Even afwachten wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top; mocht je er met Asus niet uitkomen of ze aangeven dat er toch kosten zijn, dan moet je dat gelijk even met de winkel aankaarten. De fabrikant kan soms namelijk bepaalde dingen als garantie weigeren die de winkel niet mág weigeren.

Voor het moment inderdaad even afwachten waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Inmiddels weer een scherm ontvangen van Asus, weer een refurbished scherm, maar dit keer wel gewoon schoon en geen krassen op de mount. Geen dooie pixels etc. verder gespot.

Ik hoor wel dat er iets los zit in het scherm zelf als je er aan zit (iets van plastic denk ik). Ik laat dat aan Asus weten, mocht het scherm het opeens begeven dan weten ze het. :)

Ik stuur het oude scherm op en dan is het allemaal hopelijk opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Devrim op 22-06-2016 15:43 ]

Pagina: 1