Toon posts:

macbook pro 13 medio 2010 accu vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Mijn macbook pro 13 medio 2010 geeft de volgende melding:

Onderhoud vereist!

De batterijstaat:

De batterijstaat geeft aan of de batterij naar behoren functioneert en tot hoe ver de batterij ongeveer nog kan worden opgeladen.

De verschillende waarden voor de batterijstaat zijn:

Normaal: De batterij werkt naar behoren.

Vervang spoedig: De batterij werkt naar behoren, maar kan minder ver worden opgeladen dan een nieuwe batterij.

Vervang nu: De batterij werkt naar behoren, maar kan aanzienlijk minder ver worden opgeladen dan een nieuwe batterij. U kunt de batterij gewoon blijven gebruiken totdat u deze vervangt zonder schade aan de computer toe te brengen.

Onderhoud vereist: De batterij werkt niet naar behoren en u merkt al dan niet een verandering in de werking van de batterij of dat de batterij minder ver kan worden opgeladen. Laat uw computer controleren door een door Apple erkende serviceprovider. Totdat u uw computer laat controleren, kunt u de batterij gewoon blijven gebruiken zonder schade aan de computer toe te brengen.

Ik merk zelf dat de batterijduur heel kort mee gaat binnen een uur kan die zomaar leeg zijn.
En moet die weer aan de adapter als ik kijk naar de batterijcyclus staat die op 820.
Voor de rest werkt mijn macbook prima en doet het prima waarvoor ik het nodig heb.

Nu is mijn vraag is dit een originele accu voor de macbook die ik zelf wil gaan vervangen zie link:

http://www.appleparts.nl/...A1322/2009/2010/2011/2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:50
Het zou zo maar een originele kunnen zijn maar refurbished bij een accu? Dus ze hadden een kapotte accu en die hebben ze weer goed gemaakt ofzo?
Ik zou dat niet zo snel doen. Tenzij ze OEM accu bedoelen en het een neppe is.
Als dit een originele is zeker niet doen. Als het een alternatieve is kan het best. Meestal zijn ze wat minder en dus minder capaciteit etc. Heel soms zijn ze zo slecht dat ze je Mac mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wat je bedoeld het is voor het eerst dat ik hier mee te maken krijg.
Weet totaal niet waar ik een goede althans originele accu kan bestellen.
Aangezien er op internet genoeg voorbeelden zijn om te vervangen lijkt me dat in ieder geval geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:40:
Ik snap wat je bedoeld het is voor het eerst dat ik hier mee te maken krijg.
Weet totaal niet waar ik een goede althans originele accu kan bestellen.
Aangezien er op internet genoeg voorbeelden zijn om te vervangen lijkt me dat in ieder geval geen probleem.
Een originele Apple accu kan je bij Apple laten inbouwen. Die worden niet los verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke waar kan ik zelf een degelijke apple accu bestellen zodat ik die zelf erin kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:06
Zie https://support.apple.com...ks/repair/service/pricing voor de tarieven.
Hiervoor moet je een afspraak maken, dan vervangen zij de batterij voor je. Makkelijkst
is dit te toen bij een van de apple stores bv die in amsterdam. Dan heb je met geluk hem de zelfde dag nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maar Amsterdam is niet even om de hoek voor mij helaas.
Ik weetniet of het mogelijk is bij een icentre maar Tilburg is het dichtst bij voor mij.
Aan gezien het einde van het schooljaar inzicht is laat ik de accu in de zomer vervangen.

Dan heb ik de macbook ook niet zo hard nodig dan in de zomer, dan kan ik het wel missen die paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:08:
oke waar kan ik zelf een degelijke apple accu bestellen zodat ik die zelf erin kan zetten?
Dat kan niet, Apple verkoopt geen accu's voor inbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bij een iCentre zouden ze de accu ook voor je kunnen vervangen. Duurt wel een week of 2.

Je zou ook een accu kunnen bestellen bij Aliexpress. Bij Apple ga je hoofdprijs betalen en zelf zou ik dat niet meer doen met een Macbook uit 2010.

Kijk hier maar eens.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke alleen in de zomer heb ik hem niet zo hard nodig.

Bij apple betaal ik inderdaad de hoofdprijs maar ik bekijk het zo macbook doet het nog prima voor mijn doen.
Ene kant doet die het weer voor lange tijd voor een bepaald bedrag, aan de andere kant denk ik aan een nieuwe dat mij veel meer gaat kosten 2de hands dan.

Stel ik zou daar een bestel zit ik dan niet met de douanekosten te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 16:16:
Ja oke alleen in de zomer heb ik hem niet zo hard nodig.

Bij apple betaal ik inderdaad de hoofdprijs maar ik bekijk het zo macbook doet het nog prima voor mijn doen.
Ene kant doet die het weer voor lange tijd voor een bepaald bedrag, aan de andere kant denk ik aan een nieuwe dat mij veel meer gaat kosten 2de hands dan.

Stel ik zou daar een bestel zit ik dan niet met de douanekosten te kijken?
Kan altijd, maar meestal schrijven ze er sample of gift op en dan wordt er niet naar gekeken. 8)7

Nadeel is dat de accu van de 2010 officieel niet user-replacable is volgens Apple, dus ik zou hem gewoon naar een iCentre brengen. Dan weet je zeker dat het goed gebeurt. Of je moet toevallig een zooi torx schroevendraaiers hebben liggen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 16:58:
[...]

Kan altijd, maar meestal schrijven ze er sample of gift op en dan wordt er niet naar gekeken. 8)7

Nadeel is dat de accu van de 2010 officieel niet user-replacable is volgens Apple, dus ik zou hem gewoon naar een iCentre brengen. Dan weet je zeker dat het goed gebeurt. Of je moet toevallig een zooi torx schroevendraaiers hebben liggen.
Dat hebben ze mij ooit een keer vertelt over de accu maja ik breng het liever naar een icentre voor de zekerheid. Die dingen heb ik niet thuis liggen en z'n technicus ben ik ook weer niet dus.

Ik moet er perse langs een icentre om er naar te vragen ervoor, als ik bel dan bel ik naar een algemeen nummer blijkbaar een 0900 nummer van apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het vervelend om een oude topic naar boven te halen maar kan ik hier mijn accu bestellen voor mijn macbook of kan ik het ook ergens anders bestellen voor een degelijke prijs. Zie link http://www.ikfix.nl/accu-...ch/nl/product/1536/?CPI=0 .

Vandaag voor het eerst me macbook van de binnenkant bekeken wat stof weg gehaald. Binnenkort haal ik de ventilator er uit om schoon te maken en het uiteinde ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Kan ;) Maar zoals al aangegeven is de kans op een originele accu nihil aangezien apple ze niet verkoopt.
Ik zou die 30 euro extra uitgeven en het bij apple laten fixen....

Wil je de accu echt ergens los bestellen, dan is een van de weinige winkels die ik vertrouw voor apple onderdelen ifixit of OWC: https://eustore.ifixit.co...011-Mid-2012-Battery.html

[ Voor 46% gewijzigd door laurens0619 op 11-07-2016 14:41 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laurens0619 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:39:
Kan ;) Maar zoals al aangegeven is de kans op een originele accu nihil aangezien apple ze niet verkoopt.
Ik zou die 30 euro extra uitgeven en het bij apple laten fixen....

Wil je de accu echt ergens los bestellen, dan is een van de weinige winkels die ik vertrouw voor apple onderdelen ifixit of OWC: https://eustore.ifixit.co...011-Mid-2012-Battery.html
140 euro in de store om te laten vervangen maar als die daar evt te bestellen is kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:11:
[...]

140 euro in de store om te laten vervangen maar als die daar evt te bestellen is kan het ook.
De batterij in de Apple Store bestellen bedoel je? Doen ze niet. De Store is geen onderdelenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoelde ik ook niet bedoelde de link die hij stuurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:56
Maar ik heb vorige maand in mijn Macbook Air 2011 een accu van http://www.macbook-adapter.nl besteld en ingebouwd. Dit is geen originele accu maar een van het merk Hesker, deze werkt wel 100% goed in mijn Macbook.

* disclaimer: dit is zeker geen reclame, en ook eigen risico.
Pagina: 1