Verkeerde locatie voor deze vraag, sorry
Correcte locatie: 27'' qHD Vs. 32'' 1080 als TV-Monitor
Correcte locatie: 27'' qHD Vs. 32'' 1080 als TV-Monitor
[ Voor 146% gewijzigd door deknegt op 10-06-2016 13:44 ]
[ Voor 146% gewijzigd door deknegt op 10-06-2016 13:44 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Kuusj op 10-06-2016 13:43 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Bedankt voor dit antwoord, ook handig om te horen van iemand die gewend is om met grote schermen te werken, aangezien iedereen die ik ken alles groter dan 26'' de duivel vinden.kuusj98 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:41:
(Edit: Hahaha, ik een heel verhaal getypt, verwijder je je vraag. Laat die de volgende keer maar gewoon staan en attendeer een moderator)
Ik heb zelf een triple screen opstelling in deze vorm: 27"-32"-27"
De 27" panelen zijn van LG en zijn 1080p IPS, 32" is een TV van Philips met een onbekend (niet IPS) paneel en ook 1080P. Zelf gebruik ik de TV vrijwel altijd om op te gamen, vanaf een afstand van zo'n 80cm en dat gaat prima. Het is echt niet zo dat je naar een pixelmuur zit te kijken.
Zeker, je merkt dat het geen 1440P op 24" is, en je ziet het verschil met de 27" panelen ook wel als je erop let. Met 2X AA is het in games meer dan goed te doen, en als je op 2 meter afstand zit is de resolutie natuurlijk helemaal een non-issue. 27" zal te klein zijn, dat merk ik zelf ook als ik op bed lig. Ik lig op bed zo'n 3 meter van mijn schermen af, en dan zou 40" eigenlijk ook geen straf zijn. Er is niks mis met mijn ogen, maar ik vind grote schermen gewoon makkelijker en fijner kijken, daarom heb ik ook een 5.7" telefoon.
Je moet het zelf weten, ik zou in dit geval voor 32" gaan voor het kijken van content. In het geval van gamen is het ook geen straf, meer van je gezichtsveld zit dan vol met game wat ikzelf opnieuw wel fijn vind.
Ik heb hem met mijn modpowers maar even gemergedkuusj98 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:41:
(Edit: Hahaha, ik een heel verhaal getypt, verwijder je je vraag. Laat die de volgende keer maar gewoon staan en attendeer een moderator)
Maar dat was al duidelijk toch? Het probleem waar ik mee zit is dat ik niet weet of 27'' qHD groot genoeg is, of dat een 32" 1080p scherm een te lage pixel-density heeft (pixel-tellen).Reepje schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:49:
Dit lijkt wel een ballentent vraag (gooi maar wat)
Ik ken verschillende mensen. Mijnheer A kijkt TV (niet pseudo TV, maar echt TV op zijn tablet). Dat ding is dacht ik 12 inch. Helemaal tevreden mee.
Mijnheer B heeft een 37 inch TV. En heeft spijt. Veel te klein. En hij zit er zowat bovenop.
Dus, als jij, in jouw situatie gefrustreerd raakt over een 24 inch scherm, dan is het toch logisch dat jij een groter scherm hebben moet?
Op het moment heb ik deze kaart in mijn PC hangen.loki504 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:52:
Waar ga je mee gamen? als het een pc is is een lijstje Handleiding Pricewatch Wel handig. 1440p vraagt immers meer van je syteem als een 1080p scherm. Ik zelf ben nooit van gamen op een tv geweest. Maar ik heb altijd wel de luxe gehad om beide te hebben. Maar genoeg mensen die gamen op een tv(zoals hier boven). ik denk dat je voornamelijk wil kijken welke het mist confortable is en die niet nemen. Ga gewoon eens naar bv de media markt en kijk de afstanden van tv/monitor op de afstanden waar je het gaat gebruiken. Dus een 32 inc tv van dichtbij en verweg. En een 27 inc scherm van ver en dichtbij. en dan zelf de beslissing maken.
[ Voor 36% gewijzigd door deknegt op 10-06-2016 13:55 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq