Klein Docker servertje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Topicstarter
Graag zou ik een klein, stil en energiezuinig systeempje willen welke dienst doet als Docker server. Op het moment stop ik eigenlijk alles in Docker images zoals Jira, Confluence, BitBucket etc. Maar ook databases en een complete buildstraat om mijn projecten te bouwen. Ik gebruik zelfs Docker om m'n projecten automatisch in te testen.

Omdat ik weet dat de Atlassian producten behoorlijk wat geheugen slurpen zou ik er graag veel geheugen in willen pompen, daarnaast zou ik eigenlijk wel een quadcore om meer core cpu willen om de verschillende Docker images voldoende CPU cycles te kunnen geven.

Qua HD zou ik niet het kleinste nemen omdat Docker images best groot kunnen worden. Ik wil niet zonder opslag komen zitten. Opslag van databases gebeurd op mijn nas en gaat dus over het netwerk (gigabit).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals hierboven staat, het moet een Docker server worden welke redelijk zware images kan draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer maximaal 600 euro uitgeven, minder is beter, meer mag ook, maar niet teveel.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een quad of meer core cpu en ruim voldoende geheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik het klein houden en liefst ook enigzins stil zodat het in de meterkast past.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb weinig verstand van hardware, ik heb al wel een systeempje als lijst in elkaar geklust wat denk ik doet wat het moet doen, maar ik weet niet of de componenten er ook daadwerkelijk in passen. Andere merken mogen natuurlijk ook!

Hier het systeempje wat ik in gedachten heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC6i5SYH€ 369,-€ 369,-
1Crucial CT2K16G4SFD8213€ 103,50€ 103,50
1Samsung 850 EVO 120GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 542,40

[ Voor 0% gewijzigd door zwik op 10-06-2016 13:28 . Reden: Lijst aangepast met de H versie van de NUC. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ga voor 1 euro meer voor H versie van de Nuc. Op die manier kun je er in de toekomst eventueel nog een extra schijf in zetten.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

DSM op Synology ondersteunt docker. Alleen qua geheugen misschien een issue. 32Gb??? Dang... okay.

[ Voor 48% gewijzigd door makkie ;) op 10-06-2016 13:27 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Topicstarter
@r!k schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:25:
Ga voor 1 euro meer voor H versie van de Nuc. Op die manier kun je er in de toekomst eventueel nog een extra schijf in zetten.
Heb de lijst inmiddels aangepast, bedankt!
makkie ;) schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:26:
DSM op Synology ondersteunt docker. Alleen qua geheugen misschien een issue. 32Gb??? Dang... okay.
Klopt, dit werkt ook maar de CPU en het geheugen op mijn Synology is niet voldoende om al die Docker images goed en snel te kunnen serveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Er is geen docker server, je zoekt een server die jouw applicaties gaat draaien. Of dit in docker is of niet is een bijzaak.

De enige goede tip die ik je kan geven is: Zoek naar linux compatible hardware (over het algemeen werkt alles wel, maar video drivers kunnen soms een issue geven). Docker werkt op mac en windows, maar echt perfect en native draait het op Linux. Op mac gebruiken ze een hypervisor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Die Core i5 is een dual-core! Wel met 4 threads.
Vraag me af of dat snel genoeg is.
Ook het kastje is vrij klein, dus qua koeling kan het ook luidruchtig worden.
Is de meterkast groot, en heeft het voldoende ventilatie?
Als je de ruimte hebt kan je misschien beter een iets groter kastje nemen.
Pagina: 1