Windows 8.1 upgrade naar Windows 10, mail account weg!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 12:29
Ik heb afgelopen week de Laptop van mijn schoonouders geupgraded naar Windows 10. Ze gebruikten de standaard windows 8,1 mail app en nu de standaard windows 10 mail app.

Wat blijkt nu is dat het standaard inlogaccount (@outlook.com), die puur aan is gemaakt om in te loggen in Windows 10 nog bestaat, maar het account waar alle contacten en email onder staat is verdwenen, het @kpnmail.nl account.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit terug kan zetten? Ik heb al even in de windows.old mappen gekeken maar kan daar niks vinden en kan ook niet vinden hoe ik iets kan importeren in de mail app van windows 10.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 22:39
ga naar het configuratiescherm, onderdeel Programma's en onderdelen en herstel Windows Live Mail via de vermelding Windows Essentials 2012.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 22:39
zoek tevens even in de mappen in de windows.old map naar

C:\Users|Gebruikers\<JeNaam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Dat ga ik proberen.

Ik zie overigens in de mail app, onder 'mappen' en dan bij de optie 'meer' wel een map staan met het @kpnmail.nl account maar die is leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:29

DarkSide

theres no place like ::1

is het een pop of een imap account?
Bij pop moet je even kijken of je die kunt importeren door het llve mail map te kopieren naar de nieuwe locatie volgens mij,
Imap moet gewoon syncen met "de cloud" en moet alles binnen halen.

Overigens misschien een id om over te stappen op imap om gewoon geen zorgen meer te hebben over lokaal opgeslagen mail. Geen idee of kpnmail dit ondersteunt. Ziggo tegenwoordig wel.
En anders overstappen op gmail/outlook.com oid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb het even allemaal bekeken en we gebruikten geen wlm, dus die optie werkte niet.

Heb imap proberen in te stellen in de standaard mail app van Windows 10 maar dat werkt niet, waarschijnlijk zullen de ssl poorten anders zijn bij kpnmail dan de standaard poorten van Windows, maar kan ze in Windows 10 nergens aanpassen.

Heb het nu opgelost door Outlook 2013 te installeren en het account weer als imap te installeren en dat werkt.

Enige nadeel, maar dat is volgens mij een bekend nadeel, is dat Outlook 2013 de oude verzonden berichten onder de box 'sent' plaatst en de nieuwe onder 'verzonden'.

Ook op de webmail zie ik dat er nu de oude map 'verzonden' nog op staat, maar dat 'Outlook' een nieuwe map heeft aangemaakt die 'verzonden berichten' heet.

Hopelijk geeft dit geen problemen met de synchronisatie tussen de ipad en laptop....

Of heeft iemand hier een idee hoe ik dit nog kan tackelen?
Pagina: 1