Update resolutie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickbert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 17:27
In de pricewatch staan o.a. deze 2 resoluties: 720x1280 en 1280x720 en 1080x1920 en 1920x1080
Is het niet handig om even met een scriptje door de db te gaan en de grootste waarde vooraan te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

hendrickbert schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:04:
In de pricewatch staan o.a. deze 2 resoluties: 720x1280 en 1280x720 en 1080x1920 en 1920x1080
Is het niet handig om even met een scriptje door de db te gaan en de grootste waarde vooraan te zetten?
Wij vermelden resolutie in breedte x hoogte. Telefoons gebruik je in portrait (dus korte zijde in de breedte en lange zijde in de lengte), dus daar vermelden we 720x1280, 1080x1920 etc. Bij de overige categorieën dus andersom :)

[ Voor 1% gewijzigd door Glaanie op 10-06-2016 11:35 . Reden: Landscape/portrait verwisseling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hendrickbert schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:04:
Dat zou inderdaad logisch zijn. Echter is een aantal maanden geleden besloten om de breedte resolutie als eerst te vermelden. (Kan de bron zo even niet meer vinden) In het geval van de telefoons komt dus eigenlijk altijd de kleinste resolutie als eerst te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 21:43
Glaanie schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Telefoons gebruik je in landscape (dus korte zijde in de breedte en lange zijde in de lengte)
Dat heet portrait. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickbert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 17:27
maar is het niet handig om een scriptje te runnen
update smartphones set resolution = 720x1280 where resolution = 1280x720

Er staan nu 169 van de eerste en 196 van de tweede in de pricewatch, het probleem is niet zo groot maar de oplossing is wel heel makkelijk

[ Voor 36% gewijzigd door hendrickbert op 10-06-2016 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik heb er wel 5x over nagedacht voor ik op submit drukte en toch nog fout doen :+ Thanks :p
hendrickbert schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:33:
maar is het niet handig om een scriptje te runnen
update smartphones set resolution = 720x1280 where resolution = 1280x720
Dat loopt via development en ik dacht dat er al een ticket voor was, maar blijkbaar niet. Ik zal dit alsnog doen en hopelijk wordt dit snel gefixt. Tot die tijd lopen we telefoons regelmatig handmatig na, na de lunch zal ik nog een rondje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Update: In de backend is een nieuwe specificatie gemaakt met alleen maar resoluties in portraitstand. Deze zal op termijn de bestaande specificatie vervangen, zodat in de toekomst het niet meer mogelijk is om een 'verkeerde' resolutie te kiezen en het meteen duidelijk is wat wij daar bedoelen. Er is een ticket aangemaakt om de data van de oude naar de nieuwe spec over te hevelen, ik durf niet te zeggen wanneer dit klaar zal zijn. Deze iteratie sowieso niet, heel misschien in de volgende iteratie (die start op 22 juni en duurt 3 of 4 weken), maar dat is nog echt niet te zeggen. Tot die tijd kan het gebeuren dat het een en ander door elkaar staat. Sowieso gaan wij er extra op letten, bij het aanmaken van nieuwe telefoons en het verwerken van meldpuntitems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Glaanie schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:54:
Update: In de backend is een nieuwe specificatie gemaakt met alleen maar resoluties in portraitstand. Deze zal op termijn de bestaande specificatie vervangen, zodat in de toekomst het niet meer mogelijk is om een 'verkeerde' resolutie te kiezen en het meteen duidelijk is wat wij daar bedoelen. Er is een ticket aangemaakt om de data van de oude naar de nieuwe spec over te hevelen, ik durf niet te zeggen wanneer dit klaar zal zijn. Deze iteratie sowieso niet, heel misschien in de volgende iteratie (die start op 22 juni en duurt 3 of 4 weken), maar dat is nog echt niet te zeggen. Tot die tijd kan het gebeuren dat het een en ander door elkaar staat. Sowieso gaan wij er extra op letten, bij het aanmaken van nieuwe telefoons en het verwerken van meldpuntitems.
Helemaal top! Bedankt voor de update! Overigens worden in nieuwsberichten e.d. wel gewoon altijd de verticale resolutie als eerst genoemd. Blijft dit op termijn ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:05:
[...]

Helemaal top! Bedankt voor de update! Overigens worden in nieuwsberichten e.d. wel gewoon altijd de verticale resolutie als eerst genoemd. Blijft dit op termijn ook zo?
Dat denk ik wel, maar dat ligt aan de redactie. De resolutie in specificatietabellen in reviews etc zullen wel de nieuwe values hebben, aangezien deze vaak direct uit de Pricewatch worden gehaald. Maar nogmaals, dat ligt aan hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Glaanie schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:23:
[...]
Dat denk ik wel, maar dat ligt aan de redactie. De resolutie in specificatietabellen in reviews etc zullen wel de nieuwe values hebben, aangezien deze vaak direct uit de Pricewatch worden gehaald. Maar nogmaals, dat ligt aan hun.
Ok dat gaan we vanzelf zien dan.
Pagina: 1