Coole gear + koele locatie = gaaf beeldmateriaal!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Deze zwitser, Stefan Forster, maakt echt heel fraaie natuurbeelden. 8)

Men neme een dikke DSLR, hang 'm onder een drone,
Afbeeldingslocatie: http://www.stefanforster.com/photography/sites/default/files/images/Oktokopter.jpg
en dan krijg je zoiets:

in 4K resolutie echt heel fraai! :Y

Maar op de grond gebruikt deze man ook heftig vervoer:
Afbeeldingslocatie: http://stefanforster.com/photography/sites/default/files/images/Hilux9.jpg

Gewoon heel gaaf om te zien wat voor een 'leuke' dingen je met hightech gear kunt doen. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik ga toevallig ook dit jaar naar Lofoten en heb een DJI Phantom. Niet hetzelfde materiaal, maar ik zal mijn best doen ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ziet er echt superstrak uit, zelfs op youtube :)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:31
Schitterend gebied om te zien, maar de video op zich vind ik niet heel spannend/bijzonder :$

Iets zegt me dat hier veel meer uit te halen is qua editing en manier van filmen. Hij vliegt nu voornamelijk gewoon rechtuit en daar moet met een drone juist toch veel meer mee te doen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:22
PdeBie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:28:
Schitterend gebied om te zien, maar de video op zich vind ik niet heel spannend/bijzonder :$

Iets zegt me dat hier veel meer uit te halen is qua editing en manier van filmen. Hij vliegt nu voornamelijk gewoon rechtuit en daar moet met een drone juist toch veel meer mee te doen zijn.
Dit dus. Er zijn tegenwoordig zo veel van dit soort filmpjes waarbij in exotische gebieden wordt gevlogen met high end apparatuur, maar het zijn haast allemaal dezelfde shots. Er zitten in deze video zeker mooie shots tussen maar ook mij doet het niet zo veel. Ik vind het een beetje eentonig worden en de manier van editen helpt ook niet echt mee met die lange fades steeds. Hetzelfde heb ik een beetje met al die timelapse video's die als paddestoelen uit de grond schieten, dat doet me ook niet veel terwijl het vaak hele mooie gebieden zijn.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Erg mooie beelden van een schitterende plek op aarde.

Ps. zit die walvis nu te een bruine trui te breien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Zo zie je maar hoe percepties van hoge kwaliteitsbeelden en de beleving daarvan verschillen. :/

Voor mij hoeft het juist niet zo spannend en flitsend. Het is juist een omgeving die er om vraagt om rustig van te genieten. De details tot je te laten komen en gewoon het fantastische landschap op je te laten inwerken. Net zoals wanneer je ter plekke zou zijn.
Daar hoort imho geen 'woeste' muziek en/of flitsende, hyperventilerende beelden bij... >:)
Ik word ondertussen onpasselijk van al die keiharde beelden en geluiden waarbij alles maar gefilmd is alsof je in een rollercoaster in Disneyland bent. Jakkes...

En ja, dat enorme zwemmende zoogdier was al zwemmende aan het sh*tten. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:22
Het hoeft van mij ook niet geëdit worden op woeste muziek met flitsende hyperventilerende beelden erbij. Het is vooral dat de video voornamelijk bestaat uit het herhalen van steeds dezelfde soort shots. De drone vliegt recht naar voren (soms met een lichte tilt) en door middel van een fade schiet het beeld steeds een stukje vooruit. Als er wat meer afwisseling in de shots had gezeten en de overgangen niet de hele tijd hetzelfde waren was het voor mij een stuk interessanter geweest om naar te kijken.

~edit: Hoe kom je er trouwens bij dat hij een dikke DSLR onder een drone hangt om deze beelden te krijgen?
In de omschrijving bij de video staat namelijk dit:

Stefan Forster Photography
DJI Ambassador Switzerland

Phantom 4
30FPS
ND4, ND8, ND16, CPL Filters
MUSIC: Tranquility by: Dan Phillipson

Hij gebruikt dus een Phantom 4 van DJI ;)

[ Voor 26% gewijzigd door AdmiralSnipe op 11-06-2016 20:42 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
:D idd, voor de gelinkte film heeft hij niet z'n DSLR onder z'n eigen gemodificeerde drone gehangen, maar iets anders gebruikt. Excuus voor de verwarring.
Bovendien kan de Nikon D8xx geen 4K video opnemen.

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 11-06-2016 22:54 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:31
ehtweak schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:18:
Zo zie je maar hoe percepties van hoge kwaliteitsbeelden en de beleving daarvan verschillen. :/

Voor mij hoeft het juist niet zo spannend en flitsend. Het is juist een omgeving die er om vraagt om rustig van te genieten. De details tot je te laten komen en gewoon het fantastische landschap op je te laten inwerken. Net zoals wanneer je ter plekke zou zijn.
Daar hoort imho geen 'woeste' muziek en/of flitsende, hyperventilerende beelden bij... >:)
Ik word ondertussen onpasselijk van al die keiharde beelden en geluiden waarbij alles maar gefilmd is alsof je in een rollercoaster in Disneyland bent. Jakkes...

En ja, dat enorme zwemmende zoogdier was al zwemmende aan het sh*tten. :Y
Het hoeft ook geen snelle actiefilm te worden gevoerd met een dubstep achtergrond 'muziekje'. Maar je kan ook zijwaarts met een drone. Hier zie je beeld na beeld hetzelfde. En dat maakt het filmpje op zich wat saai.

De beelden zelf zijn natuurlijk wel schitterend! Hartstikke mooi gebied zo te zien. Je zal er maar een vakantiehuisje hebben zeg..... heerlijk :)
Pagina: 1