Ik gebruik al een tijdje met plezier win2k. OOk heb ik een goed werkende chello lijn. Maar, nadat ik sp2 heb geinstalleerd kan ik niet meer op internet ik maak gebruik van de windows instelling die zelf een ip aanvraagt via chello server. Ik heb chello gebeld maar die wisten het niet. Nu heb ik sp2 weer gedeinstalleerd en werkt het internet het weer. Probleem is nu dat ik graag zou updaten naar win2k. Kan iemand me helpen het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat windows 2k sp2 zelf ip's aanmaakt inplv ze op te halen
Wat gebruik je dan? Routing & Remote Access?
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Sorry, ik dacht dat je een W2K machine als router gebruikte
, maar ik begrijp nu dat je W2K machine rechtstreeks aan Chello hangt....
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Ik neem aan dat hij DHCP bedoelt, maar bij Chello heb je toch ook een vast IP adres? Gewoon even je tcp/ip gegevens overschrijven en na het installeren van SP2 diezelfde gegevens invullen, kan zijn dat hij iets overschrijft.
Het lijkt me stug dat MS iets wezenlijks verandert in de tcp/ip-stack waardoor jij het net niet meer op kunt. Denk dat er dan ook wel meer mensen moordenbrand hadden geroepen hier
Het lijkt me stug dat MS iets wezenlijks verandert in de tcp/ip-stack waardoor jij het net niet meer op kunt. Denk dat er dan ook wel meer mensen moordenbrand hadden geroepen hier
Verwijderd
Ik heb zelf SP2 geinstalleerd en ook Chello, wel een Lancity modem, geen problemen hier. Heb je alle services wel goed ingesteld staan? zoals DHCP e.d.?
Start -> Settings -> Network & Dialup ConncectionsOp maandag 25 juni 2001 15:29 schreef Khorne het volgende:
hoe stel ik dhcp zelf in
Rechtsklik op Local Area Connection -> Properties
Selecteer Internet Protocol (TCP/IP) -> Properties
Zorg dat "Obtain an IP address automatically" geselecteerd is.
idd dat is het probleem die staan nl allebij aangevinkt maar als ik dan sp2 install maakt hij ipadressen die chello neit ondersteunt ik moet ene 62 ip hebben win2k maakt er een 195 ip van
Vaag... als je in een cmd prompt ipconfig /all tikt, moet het ip-adres van de DHCP server te zien krijgen.... gek dat je een 195.x.x.x krijgt dan....Op maandag 25 juni 2001 15:36 schreef Khorne het volgende:
idd dat is het probleem die staan nl allebij aangevinkt maar als ik dan sp2 install maakt hij ipadressen die chello neit ondersteunt ik moet ene 62 ip hebben win2k maakt er een 195 ip van
Verwijderd
Krijg je niet 169.x.x.x
Dat is een apipa adres en duidt erop dat er geen DHCP server is gevonden.
Wim
Dat is een apipa adres en duidt erop dat er geen DHCP server is gevonden.
Wim
type ipconfig /all in, kijk wat je ip is.
type ipconfig /release in en vervolgens ipconfig /renew en laat eens zien wat die dan uitpoept
type ipconfig /release in en vervolgens ipconfig /renew en laat eens zien wat die dan uitpoept
196 of 169?Op dinsdag 26 juni 2001 10:04 schreef Khorne het volgende:
dan maakt ie er idd een 196 van
Ah, dat is een autoconfig adres. Hij kan dus geen DHCP server vinden.Op dinsdag 26 juni 2001 10:38 schreef Khorne het volgende:
169 soz verkeerd overgetypt
Verwijderd
ook chello, ook nt5 ook sp2...
geen probleem... ding is alleen maar sneller
geworden...
misschien stond er al iets niet goed?
(sp2 zet wel alle standaard windows instellingen terug als die gemanipuleerd zijn, dat zie je wel aan dat stomme outlookexpres icoontje... k kan 'm nu ook niet meer weg halen, maakt steeds 'n nieuwe aan
)
geen probleem... ding is alleen maar sneller
geworden...
misschien stond er al iets niet goed?
(sp2 zet wel alle standaard windows instellingen terug als die gemanipuleerd zijn, dat zie je wel aan dat stomme outlookexpres icoontje... k kan 'm nu ook niet meer weg halen, maakt steeds 'n nieuwe aan
Ik las toevallig in de PCM dat er problemen zijn met de Terayon en Windows ME, op het vlak van DHCP. Klinkt bekend, behalve dan dat het over een andere Windowsversie gaat...
Krijg je trouwens DHCP warnings (NACK) in je eventlog?
Krijg je trouwens DHCP warnings (NACK) in je eventlog?
Heb je wel een verbinding op je kabelmodem? Daar is chello namelijk ook wel goed in, gewoon je verbinding er even uit laten knallen. Reboot je modem nog een keer, wil hier wel eens een beetje helpen
Verwijderd
Heb het zelfde probleem. Uninstall en weer wel internet terwijl dezelfde instellingen
heb.
heb.
huh denk dat je beter ff een nieuw topic kan open ipv schopen naar 3 jaar
Lekker zijn is een gave :)
Serieus?
Weet je dat al sinds een jaar SP4 te downloaden/installeren is en dat die ook niets voor niets zijn?
Die SP's zijn juist verbeteringen van de vorige "mislukkingen" en die fout was verbeterd in SP3 en die zit ook in SP4, leuk he...
Nou ja, ook wel een leuke kick van Juni 2001 te kicken, TS heeft het zeker al lang opgelost.
p.s. niet flamerig bedoelt... wel leuk dat hij een oplossing geeft.
Tip: installeer SP4 en de meeste problemen zijn weg. (inclusief deze)
Weet je dat al sinds een jaar SP4 te downloaden/installeren is en dat die ook niets voor niets zijn?
Die SP's zijn juist verbeteringen van de vorige "mislukkingen" en die fout was verbeterd in SP3 en die zit ook in SP4, leuk he...
Nou ja, ook wel een leuke kick van Juni 2001 te kicken, TS heeft het zeker al lang opgelost.
p.s. niet flamerig bedoelt... wel leuk dat hij een oplossing geeft.
Tip: installeer SP4 en de meeste problemen zijn weg. (inclusief deze)
[ Voor 23% gewijzigd door Eichii op 16-09-2004 10:35 ]
Dit topic is meer dan 3 jaar oud, dus de kans dat de topicstarter het nog leest is vrij klein. Open daarom graag een nieuw topic - dus met een gewone topicstart waarin je het complete probleem uitlegt in plaats van 1 regeltje zoals hierVerwijderd schreef op 16 september 2004 @ 10:29:
Heb het zelfde probleem. Uninstall en weer wel internet terwijl dezelfde instellingen
heb.
Thanks
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()