Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben al jarenlang fan van Titanium Backup. Dat bevalt op zich prima, maar heeft voor mij 1 nadeel: je moet je toestel ge-root hebben, anders werkt het niet. Ik vraag me af of er tegenwoordige alternatieven zijn die werken zonder root. Iemand een idee?

Voor het beeld: ik heb een OnePlus 2 waar nu Android 5.1.1 op staat, de update naar Android 6.0.1 staat echter klaar. Maar omdat ik hte toestel ge-root heb, moet ik hem flashen (lees: extra werk).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Helium?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als ik het goed begrijp, heb je voor een goede backup altijd een USB-verbiding naar een laptop nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
pven schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Als ik het goed begrijp, heb je voor een goede backup altijd een USB-verbiding naar een laptop nodig?
Inderdaad, of root

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dan is dit niet de app die ik zoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
dan houd het volgens mij op.. mijn post was een beetje kort en daarom misschien niet duidelijk voor backup zijn er 2 scenario's:

- met root: verschillende opties waaronder bv titanium
- zonder root: alleen via adb een backup maken, helium maakt het makkelijker voor je, maar in theorie is het niet meer dan een schil om wat adb commando's. (ik heb laatst een backup gemaakt via de wugfresh nexus toolkit, dat kan ook zonder root, maar wel via usb/adb commando's)

misschien is het nog mogelijk om adb via wifi te laten lopen, maar je hebt dan nog steeds een computer nodig om de commando's te geven

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pven schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:52:
Voor het beeld: ik heb een OnePlus 2 waar nu Android 5.1.1 op staat, de update naar Android 6.0.1 staat echter klaar. Maar omdat ik hte toestel ge-root heb, moet ik hem flashen (lees: extra werk).
Zoveel meer werk is dit toch niet? Kwestie van de rom downloaden en flashen via de recovery. (En ik maak van te voren altijd een backup, maar dat is eigen keus).
Pagina: 1