Hey allemaal,
Ongeveer een half jaartje geleden heb ik met behulp van tweakers een game pc in elkaar gezet (die het overigens uitstekend doet
). Nu vroeg het broertje van mijn vriendin of ik ook zoiets voor hem zou kunnen doen. Aangezien hij 13 is en natuurlijk wat minder te besteden heeft, heb ik hem eerst even aan zn moeder laten vragen wat ie er voor uit mag geven en dat kwam zo neer op de 600 euro. Nu had ik daar een aantal vragen over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt vooral gamen (spellen als GTA5, Overwatch en N1Z1 etc.) maar daarnaast kijkt hij zelf ook vaak naar streamers en is hij ooit van plan dit zelf ook te gaan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals ik al zei mag het systeem iets van 600 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij moet ook nog een scherm hebben maar dat is voor later, we gaan nu eerst even zn kast samenstellen en kijken daarna nog voor een monitor. Het gaat hier dus eigenlijk alleen om het systeem zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat verwacht je van ons?
Dat is dus de reden dat ik deze post maak. Alle onderdelen komen van de budget game PC - juni 2016 van hardware.info vandaan. Maar zoals ik al zei wil hij ook graag games streamen en ik vroeg mij daarom vooral af of ik dat met een i3 processor ga redden of dat ik er toch een i5 moet gaan inzetten. Verder ben ik ook van plan om toch tot het einde van de maand te wachten om de AMD RX480 te gaan kopen. Verder vroeg ik mij af of de build over het algemeen voldoende is voor het spelen en streamen van de bovengenoemde spellen of dat hij toch even verder moet gaan sparen (voor bijv. meer geheugen of betere processor).
Alvast bedankt!
Rick.
Ongeveer een half jaartje geleden heb ik met behulp van tweakers een game pc in elkaar gezet (die het overigens uitstekend doet
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt vooral gamen (spellen als GTA5, Overwatch en N1Z1 etc.) maar daarnaast kijkt hij zelf ook vaak naar streamers en is hij ooit van plan dit zelf ook te gaan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals ik al zei mag het systeem iets van 600 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij moet ook nog een scherm hebben maar dat is voor later, we gaan nu eerst even zn kast samenstellen en kijken daarna nog voor een monitor. Het gaat hier dus eigenlijk alleen om het systeem zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 113,95 | € 113,95 |
| 1 | MSI H110M PRO-VH | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate | € 193,95 | € 193,95 |
| 1 | Antec GX500 | € 43,40 | € 43,40 |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | OCZ Trion 150 240GB | € 58,96 | € 58,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 543,11 | |
Wat verwacht je van ons?
Dat is dus de reden dat ik deze post maak. Alle onderdelen komen van de budget game PC - juni 2016 van hardware.info vandaan. Maar zoals ik al zei wil hij ook graag games streamen en ik vroeg mij daarom vooral af of ik dat met een i3 processor ga redden of dat ik er toch een i5 moet gaan inzetten. Verder ben ik ook van plan om toch tot het einde van de maand te wachten om de AMD RX480 te gaan kopen. Verder vroeg ik mij af of de build over het algemeen voldoende is voor het spelen en streamen van de bovengenoemde spellen of dat hij toch even verder moet gaan sparen (voor bijv. meer geheugen of betere processor).
Alvast bedankt!
Rick.