Ik bestelde regelmatig bij een winkelketen wat "verbruiksartikelen"; altijd laagste in de Pricewatch; en was op loopafstand van mijn werk; dus verzendkosten kon ik skippen.
Laatste bestelling gedaan; wederom gekozen voor "betalen bij afhalen"; wat ook valt onder de "Wet koop op afstand":
Nu een brief van Advocatenkantoor in de bus dat de rechtbank een curator heeft aangesteld wegens faillissement verklaring van betreffende keten: "Of ik het openstaande bedrag nog even over wil maken binnen 14 dagen".
Gelukkig heb ik alle correspondentie nog en is het uiteraard vanzelfsprekend dat ik niet hoef te betalen (niet geleverd dus niet betalen); maar zit het wettelijk zo wel in elkaar; en moet ik misschien juist wèl betalen en me als schuldeiser aanmelden om de "verbruiksartikelen" alsnog geleverd te krijgen.
Het betreft overigens een B2C transactie.
Laatste bestelling gedaan; wederom gekozen voor "betalen bij afhalen"; wat ook valt onder de "Wet koop op afstand":
Ik heb nooit meer een reactie gekregen dat mijn artikel opgehaald kon worden; maar wat bleek (ik heb de exacte data niet voor handen) was de keten ~3dagen later failliet.Gelden de regels voor kopen op afstand als ik het product bij een afhaalpunt ophaal? Ja. Als u een koopovereenkomst sluit bij een webwinkel gelden de regels voor kopen op afstand. Het maakt niet uit of het product naar uw huis wordt gestuurd, of dat u het product zelf gaat ophalen bij een afhaalpunt.
Nu een brief van Advocatenkantoor in de bus dat de rechtbank een curator heeft aangesteld wegens faillissement verklaring van betreffende keten: "Of ik het openstaande bedrag nog even over wil maken binnen 14 dagen".
Gelukkig heb ik alle correspondentie nog en is het uiteraard vanzelfsprekend dat ik niet hoef te betalen (niet geleverd dus niet betalen); maar zit het wettelijk zo wel in elkaar; en moet ik misschien juist wèl betalen en me als schuldeiser aanmelden om de "verbruiksartikelen" alsnog geleverd te krijgen.
Het betreft overigens een B2C transactie.
20*350ZO45°