Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Msi Keuze welke van de 2 beter?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
welk advies geven jullie ? Net mijn msi laptop van 2 jaar oud overleden door een aquarium wat er een half jaar geleden over leeg gelopen is.. deed het tot nu toe altijd nog goed met af en toe opstart problemen, nu toch echt de geest gegeven lijkt het wel.

Dus tijd voor een nieuwe, verder altijd tevreden geweest met de msi ge60 die ik had.

MSI GE62 6QC-018NL 1149.-

of

MSI GE62 2QC-600NL 1099.-

Bovenste zijn weinig revieuws over bekend, maar lijkt mij wel een nieuwe type? met een ddr4 ipv ddr3 ( niet dat mij dat heel veel zegt haha ) videokaart is hetzelfde.

onderste zijn heel veel revieuws van bekend en ook positief..

Voor welke zouden jullie gaan? of beter advies over een ander merk? Belangrijk dat het een mat scherm heeft, de toetsenbord indeling zoals msi,

Verder worden er niet echt hoge games op gespeeld, maar een snelle pc is voor alles fijn..

Alle reacties

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:19
Uit ervaring kan ik je de MSI GE62 6QC-018NL aanraden.
Voor €50,- meer krijg je een nieuwere generatie i7, DDR4 en een nieuwe chipset.
Keuze lijkt me duidelijk dus.

Als je een ander merk zoekt:
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T
Zit alleen geen SSD in. Wel 150 euro goedkoper als een MSI.
Eventueel i.c.m. pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 500GB

[ Voor 54% gewijzigd door Clavis op 10-06-2016 09:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, dat wilde ik dus even weten voor de zekerheid :)

SSD is wel erg belangrijk voor mij, SSD heb ik in principe nog van me ge60, maar die laat ik wel repareren denk ik,

Het moederbord van een msi laptop kan nergens los worden gekocht zeker?

zie er verder niks vreemds aan maar start niet meer op, denk zelf of de condensators kapot op het moederbord, al zie ik er niks aan of de voeding op het moederbord die los zit. Zal wel ff een topic in het andere forum openen

• Clavis
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:18:
Thanks, dat wilde ik dus even weten voor de zekerheid :)

SSD is wel erg belangrijk voor mij, SSD heb ik in principe nog van me ge60, maar die laat ik wel repareren denk ik,

Het moederbord van een msi laptop kan nergens los worden gekocht zeker?

zie er verder niks vreemds aan maar start niet meer op, denk zelf of de condensators kapot op het moederbord, al zie ik er niks aan of de voeding op het moederbord die los zit. Zal wel ff een topic in het andere forum openen
Denk dat de kans klein is om een spare mobo te vinden. (Lees duur).
Wat je kan proberen is: http://www.replacedirect.nl/reparatie.html?link=banner8
Die kijken of je moederbord door hun te repareren is. Als het niet lukt betaal je ook niet. (No cure no pay).
Je krijgt altijd van te voren een prijsopgave. En ik geloof 6 maanden garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Reperatie service van msi zou dit toch wel op moeten kunnen lossen?

had hem net in de garantie periode aangemeld voor reparatie, maar toen deed hij het weer met af en toe wel problemen met opstarten, nu is hij net een maand uit de garantie helaas, en eheft hij de geest gegeven.
Had hem zelf al 2 x uit elkaar gehaald.. en toen deed hij het ineens weer.. geen idee wat het was maar nu werkte het niet haha.

ga iig vandaag een nieuwe bestellen

• Clavis
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:34:
Reperatie service van msi zou dit toch wel op moeten kunnen lossen?

had hem net in de garantie periode aangemeld voor reparatie, maar toen deed hij het weer met af en toe wel problemen met opstarten, nu is hij net een maand uit de garantie helaas, en eheft hij de geest gegeven.
Had hem zelf al 2 x uit elkaar gehaald.. en toen deed hij het ineens weer.. geen idee wat het was maar nu werkte het niet haha.

ga iig vandaag een nieuwe bestellen
Ja als het nog garantie is wel. Maar dat had je er niet bij verteld.

Verwijderd

Topicstarter
Clavis schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:39:
[...]

Ja als het nog garantie is wel. Maar dat had je er niet bij verteld.
nee zit geen garantie meer op, maar ze repareren dus helemaal niet buiten de garantie?

Hij is stuk gegaan in de garantie periode , toen aangemeld maar niet verzonden omdat hij het vaak weer deed, en ik hem op dat moment niet kon missen

is trouwens de GE60 apache pro 2pe 046 NL was best prijzig toen

Verwijderd

Topicstarter
Btw waar zouden jullie je pc bestellen? als ik coolblue ervaringen lees krijg ik toch echt mijn twijfels..

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:33:
Btw waar zouden jullie je pc bestellen? als ik coolblue ervaringen lees krijg ik toch echt mijn twijfels..
Niets mis met Coolblue? In grote organisaties is er altijd een evenredig hogere kans dat er wat fout kan gaan, ongeacht de kwaliteit van de geboden service, dus je zult altijd klachten horen over grote webshops. Over het algemeen zijn de top webshops zoals Azerty, Coolblue, Afuture, bol.com e.d. prima in orde.

Ik ben overigens geen marketingpaal voor Coolblue ofzo, maar dat is hoe ik er naar kijk.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• Clavis
MightyPenguin schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:50:
[...]

Niets mis met Coolblue? In grote organisaties is er altijd een evenredig hogere kans dat er wat fout kan gaan, ongeacht de kwaliteit van de geboden service, dus je zult altijd klachten horen over grote webshops. Over het algemeen zijn de top webshops zoals Azerty, Coolblue, Afuture, bol.com e.d. prima in orde.

Ik ben overigens geen marketingpaal voor Coolblue ofzo, maar dat is hoe ik er naar kijk.
Klopt. Als het ergens veilig is om te bestellen is het (denk ik) CoolBlue.
Ook qua klantenservice en klacht afhandeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Clavis op 10-06-2016 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik dus ook, maar las veel ervaringen zoals een ontvangen product, moest geretourd worden zij constateren een deukje.. en je kan fluiten naar je centen.. mijn vorige laptop was van Alternate, vond de service op zich goed ( ook al heb ik niet gebruik gemaakt van de reparatie service ) ik kreeg wel altijd gelijk reactie terug.

ik ga nog ff vergelijken :P

Verwijderd

Topicstarter
hij is in iedergeval vrij stoffig..

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t35.0-12/13441558_1056266347753956_1983324669_o.jpg?oh=63923e07437c9b86cfda0b3d61fcbfe8&oe=575D4E0A

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
MSI is wel goed voor gaming.. goeie keyboards ook. Beide zijn ze goed.. de bovenste is de opvolger.. Verschil zit em vooral in de CPU met bijbehorend platform. Je kan ook gewoon die 50€ in je portemonnee houden en de onderste nemen.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:45:
[...]

nee zit geen garantie meer op, maar ze repareren dus helemaal niet buiten de garantie?

Hij is stuk gegaan in de garantie periode , toen aangemeld maar niet verzonden omdat hij het vaak weer deed, en ik hem op dat moment niet kon missen

is trouwens de GE60 apache pro 2pe 046 NL was best prijzig toen
Garantieperiode of niet doet er weinig toe, als je waterschade hebt dan valt dat niet binnen de garantie. Tenzij je een verzekering er op hebt, maar dat heeft niets met garantie te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Arjant2 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:57:
[...]

Garantieperiode of niet doet er weinig toe, als je waterschade hebt dan valt dat niet binnen de garantie. Tenzij je een verzekering er op hebt, maar dat heeft niets met garantie te maken.
Dat snap ik ook wel haha :P maar ging er meer om dat het gerepareerd kan worden..hoeft niet in de garantie.

Heb nu de ge72 6qd Apache pro 17 inch genomen voor 1400 gebruik hem eigenlijk alleen maar zakelijk.

De ander stuur ik wel naar replace direct, ik denk niet dat het probleem heel moeilijk kan zijn.. hij start nu helemaal niet meer op, maar hou hem aan de lader en eens in de zoveel tijd gaat hij spontaan aan, valt meteen weer uit. gister bleef hij zolang aan tot ik hem zelf uit zetten, heb hem helemaal gereset en me bestanden er vanaf gehaald, dus klaar om op te sturen. ( start nu ook niet meer op )
Pagina: 1