Toon posts:

Nieuwe router voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Op dit moment gebruik ik de standaard modemrouter van ziggo (cisco epc3925) als router. Echter deze voldoet niet meer aan mijn verwachtingen, omdat de router moeite heeft met meerdere remote desktop sessie's icm youtube e.d. Verder vindt ik de beheersmogelijkheden van deze modemrouter ook te beperkt. Hierdoor wil ik dan ook graag een nieuwe router aanschaffen die beter presteert.

Huidige configuratie netwerk
- Cisco EPC3925 (Modem+Router, wifi wordt niet gebruik en is ingesteld op een 5ghz kanaal dat niet wordt gebruikt)
- accesspoint 1 Unifi AP AC Pro (het hoofdaccesspoint voor de begane grond)
- accesspoint 2 Buffalo WZR-D1800H met DD-WRT (het accesspoint van de eerste verdieping)
- accesspoint 3 Asus ea-n66 (het accesspoint voor de thuisbioscoop en de onderliggende ruimte)

In de nieuwe configuratie van het netwerk zal de nieuwe router, de routefunctie van de cisco vervangen, waardoor de cisco in bridgemodus gezet kan worden.

Eisen voor nieuwe router
- €350,- max (mag ook minder natuurlijk)
- GEEN wi-fi
- moet snel genoeg zijn voor 200/20 verbinding (bij voorkeur ook 300/30)

Zelf heb ik natuurlijk ook al gezocht naar een router, waarbij ik uit ben gekomen bij de volgende routers:
- Meraki z1 (wordt het niet ivm beperkte snelheid)
- Dell SonicWall SOHO
- Zyxel usg-20
- PfSense?

Zouden jullie mij kunnen adviseren welke router het beste past bij mijn situatie.

Alvast Bedankt,
Tom

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:01

TommieW

Numa numa.

Afhankelijk van je kennis, kan je gaan kijken naar iets als een Edgerouter van Ubiquiti. Het kost wat moeite om het goed in te stellen.

De Edgerouter Lite die ik hier heb staan kost €105 en is snel genoeg voor 200/20. (Zal ongetwijfeld ook een stuk meer aankunnen.)

[ Voor 33% gewijzigd door TommieW op 10-06-2016 08:50 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 10:19
Met TommieW
Ik heb zelf de edgerouter poe5 pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter PoE - 5-Port
Is misschien handig icm de accesspoints die je hebt als die poe gebruiken.

De router gebruik ik icm 250/250 en dit doet hij zonder enige slag of stoot. De ipsec vpn is snel en kwa beheer mogelijkheden zit de router zeker in lijn met de opties die je zelf aandraagt.

Als je poe niet gebruikt en je hebt er een switch achter hangen kan je ook gaan voor de lite variant: pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router

[ Voor 22% gewijzigd door Axewi op 10-06-2016 10:34 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Is de kwaliteit van deze routers vergelijkbaar met PfSense, Cisco (meraki), Dell SonicWall, e.d.?

Mijn netwerkkennis is redelijk, zolang ik niets via een console of programmeercode in moet voeren, kan ik een router wel configureren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de dell sonicwall, omdat ik verwacht dat sonicwall toch wat betrouwbaarder is en betere ondersteuning biedt dan ubiquiti.