Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zoek een fatsoenlijke Full-HD TV (kijkafstand 2.5 - 3 meter) van hooguit 50 inch, waarmee ik minimaal een jaar of 5 vooruit kan. Ter vergelijking, ik kijk nu vaak via een Dell u2414 monitor of nog op een 10+ jaar oude 21" Panasonic beeldbuis (4:3), dus ik ga er hoe dan ook op vooruit.

Wat is je budget? 500 - 750 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
  • films, series, actualiteiten en sporadisch een Formule 1 wedstrijd te bekijken. Dus niet om te gamen o.i.d.
  • aan te sluiten op een stereo versterker. Aanvankelijk analoog, mogelijk op termijn optisch (andere versterker), maar ook dan slechts voor stereo geluid; geen surround
  • eventueel aan te sluiten via HDMI op een PC om video af te spelen.
Aanvullende eisen/wensen die ik heb:
  • Goed contrast, natuurlijke kleuren
  • 100/120Hz paneel voor vloeiend beeld.
  • Mogelijkheid om videomateriaal via DLNA af te spelen.
  • Stabiel
  • Compatible met Ziggo via CI+ adapter.
  • Niet al te reflecterend i.v.m. raam tegenover de beoogde opstellingsplek.
  • Compatible met Netflix
Wat heb je zelf al gevonden?Aanvankelijk kwam ik uit op voorgenoemd model van Sony, alleen lees ik hier en elders dat er lipsync problemen zijn als je 'm via ARC/optisch aansluit, dat er nog diverse bugs in de software zitten en dat er geen Ziggo certificering is.

Ik zag in diverse forum en nieuws reacties hier dat naast dat Sony model ook de J6200 reeks van Samsung vaak aangeraden werd. De Sony heb ik in de winkel kunnen zien, maar hier in de buurt kon ik nergens een J6200 vinden.

Overeenkomsten:
* VA paneel, dus qua contrast zou dat goed moeten zijn.
* 100/120Hz
* Geen HVEC ondersteuning (was leuk geweest, maar valt denk ik buiten m'n budget i.c.m. andere eisen)

Verschillen:
* Smart systeem: Android op Sony versus Tizen op Samsung. Of ik dat verschil ga merken, vind ik lastig te beoordelen.
* Sony ziet er wat strakker uit qua vormgeving dan Samsung.
* Fors verschil in prijs, Samsung zo'n 150 euro goedkoper dan Sony.
* Samsung heeft wel Ziggo certificering; Sony niet.
* Samsung lijkt minder bugs te hebben, maar dat kan een vertekend beeld zijn omdat hier op het forum Sony vrij populair lijkt te zijn (meer gebruikers = meer bugmeldingen).

Welke vragen heb je hier nog over?
Het lijkt me dat deze modellen van Sony en Samsung redelijk aan elkaar gewaagd zijn, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Ik kan dat verschil in prijs anders niet verklaren. Betaal je puur extra voor het merk Sony is het wat anders?

En wat betreft de Samsung modellen. Zit er binnen de J6200 serie nog een ander verschil tussen de 48" en de 50" dan enkel de maat van het scherm. Ik zie in de pricewatch dat de 50" pas maanden later geintroduceerd is, vandaar.

[ Voor 3% gewijzigd door rvm op 09-06-2016 22:31 ]

Beste antwoord (via rvm op 20-06-2016 21:08)

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Na lang vergelijken zijn volgens mij de grootste verschillen tussen de TV's het mooie alu frame van de Sony, tegenover het plastic fantastic van de Samsung. Beeldkwaliteit is zo goed als hetzelfde, naar mijn ervaring en vergelijk op pure specs. (Ik las dat Sony's veel last hebben van clouding, maar mss geldt dat ook voor de Samsung..)

Zelf heb ik beide TV's (gehad). Eerst de Sony binnengekregen, maar na een defect deze teruggestuurd en nu staat die 48 inch Samsung thuis. Erg fijne TV, smart TV werkt redelijk (niet dat ik dat veel gebruik) voor een zeer prima prijs. Plastic is even wennen, maar al met al zeer tevreden. ;) TV helt ook iets naar voren, ons meubel is nogal hoog, dus dat is eigenlijk prima voor onze toepassing.

Let even op dat er geen goede analoog out op de Samsung zit, dus geen tulp. Zelf gebruik ik optisch, dat werkt fijn, maar eerst op een jack-plug aangesloten en dat was waardeloos, je kan die output namelijk niet vanuit de TV bedienen en het is dus fixed level volume. Hierdoor moest ik mijn receiver hard zetten, wat interne noise van de TV versterkte, niet echt te doen dus. Optisch werkt dus wel prima. Ik weet niet hoe het met de Sony zit!

Succes met de keuze :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
Na lang vergelijken zijn volgens mij de grootste verschillen tussen de TV's het mooie alu frame van de Sony, tegenover het plastic fantastic van de Samsung. Beeldkwaliteit is zo goed als hetzelfde, naar mijn ervaring en vergelijk op pure specs. (Ik las dat Sony's veel last hebben van clouding, maar mss geldt dat ook voor de Samsung..)

Zelf heb ik beide TV's (gehad). Eerst de Sony binnengekregen, maar na een defect deze teruggestuurd en nu staat die 48 inch Samsung thuis. Erg fijne TV, smart TV werkt redelijk (niet dat ik dat veel gebruik) voor een zeer prima prijs. Plastic is even wennen, maar al met al zeer tevreden. ;) TV helt ook iets naar voren, ons meubel is nogal hoog, dus dat is eigenlijk prima voor onze toepassing.

Let even op dat er geen goede analoog out op de Samsung zit, dus geen tulp. Zelf gebruik ik optisch, dat werkt fijn, maar eerst op een jack-plug aangesloten en dat was waardeloos, je kan die output namelijk niet vanuit de TV bedienen en het is dus fixed level volume. Hierdoor moest ik mijn receiver hard zetten, wat interne noise van de TV versterkte, niet echt te doen dus. Optisch werkt dus wel prima. Ik weet niet hoe het met de Sony zit!

Succes met de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:59
Volgens mij zijn beide tv's 50 hz...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:59
N.v.t

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
rvm schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:29:En wat betreft de Samsung modellen. Zit er binnen de J6200 serie nog een ander verschil tussen de 48" en de 50" dan enkel de maat van het scherm. Ik zie in de pricewatch dat de 50" pas maanden later geintroduceerd is, vandaar.
Het 50" model maakt gebruik van een paneel van Innolux waar de andere formaten - op het 60" model na - gebruik maken van een paneel van Samsung. Hier kunnen dus kwaliteitsverschillen in zitten waardoor de reviews van de andere formaten niet representatief zijn voor het 50" model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
Dimens schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:48:
[...]

Het 50" model maakt gebruik van een paneel van Innolux waar de andere formaten - op het 60" model na - gebruik maken van een paneel van Samsung. Hier kunnen dus kwaliteitsverschillen in zitten waardoor de reviews van de andere formaten niet representatief zijn voor het 50" model.
Hmm.. Zitten daar grote verschillen tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
test_slang_776 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:44:
Let even op dat er geen goede analoog out op de Samsung zit, dus geen tulp. Zelf gebruik ik optisch, dat werkt fijn, maar eerst op een jack-plug aangesloten en dat was waardeloos, je kan die output namelijk niet vanuit de TV bedienen en het is dus fixed level volume. Hierdoor moest ik mijn receiver hard zetten, wat interne noise van de TV versterkte, niet echt te doen dus. Optisch werkt dus wel prima.
Nutttige info! Is het dan zo dat het volume op de jack-plug alleen bruikbaar is om gewoon een hoofdtelefoon aan te sluiten en daardoor te zacht is voor de versterker die een sterker signaal verwacht? Dan zou ik een aparte optical-to-analog converter moeten inzetten (zijn voor 15 EUR te krijgen).

Als je 'm optisch hebt aangesloten, kun je dan tegelijkertijd ook nog de ingebouwde speakers gebruiken? Als ik 's ochtends even snel het nieuws wil bekijken, hoeft het immers geen HiFi geluid te zijn.
Hmm.. Zitten daar grote verschillen tussen?
Dat hoeft niet, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
rvm schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:12:
[...]

Nutttige info! Is het dan zo dat het volume op de jack-plug alleen bruikbaar is om gewoon een hoofdtelefoon aan te sluiten en daardoor te zacht is voor de versterker die een sterker signaal verwacht? Dan zou ik een aparte optical-to-analog converter moeten inzetten (zijn voor 15 EUR te krijgen).

Als je 'm optisch hebt aangesloten, kun je dan tegelijkertijd ook nog de ingebouwde speakers gebruiken? Als ik 's ochtends even snel het nieuws wil bekijken, hoeft het immers geen HiFi geluid te zijn.

[...]

Dat hoeft niet, zie hier
Hmm, yup, die headphone uitgang is alleen goed voor headphones.. Die converters ook even naar gekeken, maar uiteindelijk m'n versterker vervangen, weet niet precies of die converters werken, neem aan van wel.

Hmm ja, je kan via zo'n settings menu van speakers switchen, maar de versterker aanzetten is net zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dimens schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:48:
[...]

Mag ik vragen wat jouw bron is?

Het enige dat ik kon vinden is dat de 50 inch AU Optronics panelen gebruikt.
De 55 inch Samsung en de 60 inch Sharp

http://www.displayspecifications.com/en/model/30528c

(en de review van de UNJ6300 wat zover ik kan ontdekken de UE6200 is)

http://uk.rtings.com/tv/learn/panel-lottery-samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Starck schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:50:
[...]

Mag ik vragen wat jouw bron is?

Het enige dat ik kon vinden is dat de 50 inch AU Optronics panelen gebruikt.
De 55 inch Samsung en de 60 inch Sharp

http://www.displayspecifications.com/en/model/30528c

(en de review van de UNJ6300 wat zover ik kan ontdekken de UE6200 is)

http://uk.rtings.com/tv/learn/panel-lottery-samsung
Aan de hand van het codenummer kun je in het servicemenu achterhalen wat de fabrikant van het paneel is.

Volgens jouw bron is het een AU Optronics paneel dat gebruikt wordt, echter geeft codenummer 50D1AF0V op diezelfde pagina aan dat dit Innolux is. Zou het een AU Optronics paneel zijn, zou hier codenummer 50R1AF0V moeten staan.

Samsungonderdelen.com bevestigd eveneens dat het om een paneel van Innolux gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bij Rtings heb je idd 50R... bij de 50J6300 en de amerikaanse onderdelen site geeft ook een AUO op. Maar bij de UE zal idd die 50D horen dan

Displayspecifications is vlgns mij gewoon een mooi uitziende verzameling van specs, officieel is er verder niks aan ... Beetje fabrikantenspecs en wat uit reviews bijelkaar verzameld in een mooie template.

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 13-06-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Dimens schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:19:
[...]

Aan de hand van het codenummer kun je in het servicemenu achterhalen wat de fabrikant van het paneel is.

Volgens jouw bron is het een AU Optronics paneel dat gebruikt wordt, echter geeft codenummer 50D1AF0V op diezelfde pagina aan dat dit Innolux is. Zou het een AU Optronics paneel zijn, zou hier codenummer 50R1AF0V moeten staan.

Samsungonderdelen.com bevestigd eveneens dat het om een paneel van Innolux gaat
Top, bedankt voor de info.

Is innolux veel slechter dan andere panelen? Want 579 euro voor de 50J6200 is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Starck schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:43:
[...]

Is innolux veel slechter dan andere panelen? Want 579 euro voor de 50J6200 is niet duur.
Innolux maakt niet perse slechtere panelen. Zolang het toestel met een Innolux paneel niet is getest, kun je hier dus niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Dimens schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:04:
[...]

Innolux maakt niet perse slechtere panelen. Zolang het toestel met een Innolux paneel niet is getest, kun je hier dus niets over zeggen.
Helaas heb ik daar niets over kunnen vinden. Sowiezo is Rtings de enige die dit toestel goed getest heeft.

Hoe zou ik trouwens kunnen checken welk paneel de 55UEJ6200 heeft?

En excuses voor de topic hijack. Maar is het verschil met de 50hz panelen zoals de Samsung J5100/5500 en de Panasonic CS520 er groot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Starck schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Helaas heb ik daar niets over kunnen vinden. Sowiezo is Rtings de enige die dit toestel goed getest heeft.

Hoe zou ik trouwens kunnen checken welk paneel de 55UEJ6200 heeft?
Het 55" model komt - zoals eerder gezegd - met een paneel van Samsung.
En excuses voor de topic hijack. Maar is het verschil met de 50hz panelen zoals de Samsung J5100/5500 en de Panasonic CS520 er groot?
Lees eens mijn blog door over dit onderwerp: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

In bijna alle gevallen zou ik voor een 100/120Hz paneel kiezen. Zeker als het een relatief groot toestel betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik vind zelf de user interface van Samsung (ik heb de 40J6200AW) erg prettig. Ik heb geen ervaring met Sony maar als de modellen zo dicht bij elkaar zitten, is het misschien goed om dit in de winkel uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:20
Ik stond eergister voor dezelfde keuze en na 3 Sony's ben ik voor de Samsung gegaan.
Bij de Sony modellen is er altijd wel wat in mijn ogen. Multimedia ondersteuning is beroerd, updates blijven vaak uit. (Zo ondersteunen mijn huidige 2 sony's geen youtube/netflix meer)
En waar ik me het meeste aan stoor is de dynamische dimming op de Sony's niet compleet uit te schakelen is.
Ik zie ze altijd duidelijk tinten schakelen terwijl al die rommel uit staat.

De Samsung nu twee dagen in huis en wat een top apparaat voor dat geld. Beeld is egaal mooi zwart en kleuren zijn standaard al erg goed.
Ook het smart gedeelte is zeer uitgebreid en werkt top. Interface is soms wel even wat traag maar niet onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:38:
Ik stond eergister voor dezelfde keuze en na 3 Sony's ben ik voor de Samsung gegaan.
Bij de Sony modellen is er altijd wel wat in mijn ogen. Multimedia ondersteuning is beroerd, updates blijven vaak uit. (Zo ondersteunen mijn huidige 2 sony's geen youtube/netflix meer)
En waar ik me het meeste aan stoor is de dynamische dimming op de Sony's niet compleet uit te schakelen is.
Ik zie ze altijd duidelijk tinten schakelen terwijl al die rommel uit staat.
Dan zal je de eco modus of iets anders aan gelaten hebben want van die stelling klopt echt niks ...
Starck schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:43:
[...]

Zoek een Panasonic review op van bijv. de CS620/630 die gebruiken vooral Innolux panelen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
apis29 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:23:
Zoek een Panasonic review op van bijv. de CS620/630 die gebruiken vooral Innolux panelen ...
Inmiddels heb ik de UE50J6200 besteld en gisteren was hij binnen.

Gisterenavond aangesloten (Ik had een Panasonic TX-P42X10 plasma). En erg onder de indruk van de beeldkwaliteit.

Even gespeeld met de settings (movie, warm2, verder alles uit). En het zwart is erg mooi. Met de backlight op standje 6 geen clouding te zien (ook niet in de avond).

Met daglicht kijken is veel prettiger dan op de plasma. Deze gaat een stuk feller, en de coating is matter.

Vanavond zal ik eens bezig met de AVSHD 709 calibratie disk om te kijken of ik hem nog wat beter kan afstellen. Had het gevoel dat ik wat detail miste in het zwart.

Panel is 50D1AF0V dus inderdaad een CMO/Innolux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
apis29 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:23:
[...]

Dan zal je de eco modus of iets anders aan gelaten hebben want van die stelling klopt echt niks ...

[...]
Nee hoor, al die opties staan uit. Ik heb hiervoor altijd Samsung's gehad en daar bij het uitzetten van die opties zijn ze ook daadwerkelijk uit.
Ik heb destijds ook op internet gezocht maar het probleem komt bij meerdere mensen voor.
Ook bij deze nieuwe Samsung is het absoluut niet aanwezig.

Blijft ook staan dat het multimedia en firmware support van Sony belabberd is ten opzichte van Samsung.
Ook het online platform (smart hub) van Samsung daar kan Sony nog wat van leren.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat Sony qua beeldtechniek de beste toestellen heeft maar de overige zaken zijn beroerd.

[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 16-06-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:51:
[...]

Nee hoor, al die opties staan uit. Ik heb hiervoor altijd Samsung's gehad en daar bij het uitzetten van die opties zijn ze ook daadwerkelijk uit.
Ik heb destijds ook op internet gezocht maar het probleem komt bij meerdere mensen voor.
Ook bij deze nieuwe Samsung is het absoluut niet aanwezig.

Blijft ook staan dat het multimedia en firmware support van Sony belabberd is ten opzichte van Samsung.
Ook het online platform (smart hub) van Samsung daar kan Sony nog wat van leren.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat Sony qua beeldtechniek de beste toestellen heeft maar de overige zaken zijn beroerd.
Over welk model gaat het dan ("de Sony modellen" duidt er haast op dat het bij elke Sony tv het geval is ;) ). Ben het nog nooit in een review tegengekomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
apis29 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:51:
[...]

Over welk model gaat het dan ("de Sony modellen" duidt er haast op dat het bij elke Sony tv het geval is ;) ). Ben het nog nooit in een review tegengekomen ...
Ik heb nog een 55EX720 uit mijn hoofd en ik heb een 46HX750 en het probleem is bijvoorbeeld:

" we noticed that the picture was suddenly much brighter, indicating the picture settings we had made were no longer in effect. The other clue that our preferences were not being applied was that the TV’s motion smoothing feature was clearly turned on. Even animated shows like Family Guy suddenly looked like a poorly produced soap. You can imagine, then, how frustrated we were when we learned that we could do nothing to change the picture settings. Everything we tried failed.

Read more: http://www.digitaltrends....750-review/#ixzz4Bm4SWBxN "
Starck schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:45:
[...]

Inmiddels heb ik de UE50J6200 besteld en gisteren was hij binnen.

Gisterenavond aangesloten (Ik had een Panasonic TX-P42X10 plasma). En erg onder de indruk van de beeldkwaliteit.

Even gespeeld met de settings (movie, warm2, verder alles uit). En het zwart is erg mooi. Met de backlight op standje 6 geen clouding te zien (ook niet in de avond).

Met daglicht kijken is veel prettiger dan op de plasma. Deze gaat een stuk feller, en de coating is matter.

Vanavond zal ik eens bezig met de AVSHD 709 calibratie disk om te kijken of ik hem nog wat beter kan afstellen. Had het gevoel dat ik wat detail miste in het zwart.

Panel is 50D1AF0V dus inderdaad een CMO/Innolux.
Gefeliciteerd, ik ben ook meer dan tevreden over de 48J6200. (ik wist niet van de 50, anders had ik die waarschijnlijk gehaald) De kleuren zijn goed, het beeld is rustig en de smart hub is uitgebreid en werkt ook over Wi-Fi hier fantastisch.
Zeker voor het geld een prima aankoop die ik iedereen kan aanraden die voor dezelfde keuze staat.

[ Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 16-06-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
GeeMoney schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:00:
[...]

Ik heb nog een 55EX720 uit mijn hoofd en ik heb een 46HX750 en het probleem is bijvoorbeeld:

" we noticed that the picture was suddenly much brighter, indicating the picture settings we had made were no longer in effect. The other clue that our preferences were not being applied was that the TV’s motion smoothing feature was clearly turned on. Even animated shows like Family Guy suddenly looked like a poorly produced soap. You can imagine, then, how frustrated we were when we learned that we could do nothing to change the picture settings. Everything we tried failed.

Read more: http://www.digitaltrends....750-review/#ixzz4Bm4SWBxN "
"Be sure also to press the HOME menu button, find Settings > System Settings > Eco, and disable the [Light Sensor] feature if you want to avoid brightness fluctuations and get consistent light output from the panel."

http://www.hdtvtest.co.uk...-46hx753-201208062060.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Dimens schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:29:
[...]

"Be sure also to press the HOME menu button, find Settings > System Settings > Eco, and disable the [Light Sensor] feature if you want to avoid brightness fluctuations and get consistent light output from the panel."

http://www.hdtvtest.co.uk...-46hx753-201208062060.htm
Ik zal dit nogmaals nakijken voor je maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dit uit staat:

" We were dismayed to learn that it isn’t possible. You simply have to live with it. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Dit weekend stond ik ook voor het blok om een nieuwe tv uit te zoeken, omdat de Samsung LE40C630 uit 2010 met een luide knal en stank kapot ging.
Ik kwam ook uit bij deze modellen en ben op basis van de onderzoeken en metingen van de Consumentenbond afgegaan op de Samsung 50J6200. Vond de meerprijd voor de misschien degelijker gebouwde Sony het niet waard. Ook de metingen bij de Sony lieten te wensen over.
De Samsung uit 2015 lijkt mij een prima toestel en hopelijk doet die het wel langer dan 6 jaar...
Morgen zullen we het beleven :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ursamajor schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:22:
Dit weekend stond ik ook voor het blok om een nieuwe tv uit te zoeken, omdat de Samsung LE40C630 uit 2010 met een luide knal en stank kapot ging.
Ik kwam ook uit bij deze modellen en ben op basis van de onderzoeken en metingen van de Consumentenbond afgegaan op de Samsung 50J6200. Vond de meerprijd voor de misschien degelijker gebouwde Sony het niet waard. Ook de metingen bij de Sony lieten te wensen over.
De Samsung uit 2015 lijkt mij een prima toestel en hopelijk doet die het wel langer dan 6 jaar...
Morgen zullen we het beleven :)
Ik heb er nog steeds geen spijt van. Inmiddels heb ik er 2 staan :)
Beeldkwaliteit is gezien de prijs range gewoon erg goed en dat het plastic is voel je misschien alleen maar zie je zeker op normale kijkafstand helemaal niets van.
Smart gedeelte is ook echt grandioos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Helaas had de tv die geleverd was al een gebarsten scherm vanuit de doos. Niet gek als ik zie hoe die dingen worden vervoerd in een bestelbusje...
De 2e die een dag later kwam, staat nu en heeft met wat instellen een prima beeld en het smart-gedeelte vind ik momenteel nog maar half leuk. de apps werken prima en snel, maar de bronkeuze die ook m'n plex server en Mybooklive kunnen benaderen, slaan nergens op. Het bladeren door mapjes is eindeloos.

Denk dat ik er ook maar meteen een CI+module ga regelen :)

Gadgets FTW!

Pagina: 1