Ik zoek een fatsoenlijke Full-HD TV (kijkafstand 2.5 - 3 meter) van hooguit 50 inch, waarmee ik minimaal een jaar of 5 vooruit kan. Ter vergelijking, ik kijk nu vaak via een Dell u2414 monitor of nog op een 10+ jaar oude 21" Panasonic beeldbuis (4:3), dus ik ga er hoe dan ook op vooruit.
Wat is je budget? 500 - 750 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
Ik zag in diverse forum en nieuws reacties hier dat naast dat Sony model ook de J6200 reeks van Samsung vaak aangeraden werd. De Sony heb ik in de winkel kunnen zien, maar hier in de buurt kon ik nergens een J6200 vinden.
Overeenkomsten:
* VA paneel, dus qua contrast zou dat goed moeten zijn.
* 100/120Hz
* Geen HVEC ondersteuning (was leuk geweest, maar valt denk ik buiten m'n budget i.c.m. andere eisen)
Verschillen:
* Smart systeem: Android op Sony versus Tizen op Samsung. Of ik dat verschil ga merken, vind ik lastig te beoordelen.
* Sony ziet er wat strakker uit qua vormgeving dan Samsung.
* Fors verschil in prijs, Samsung zo'n 150 euro goedkoper dan Sony.
* Samsung heeft wel Ziggo certificering; Sony niet.
* Samsung lijkt minder bugs te hebben, maar dat kan een vertekend beeld zijn omdat hier op het forum Sony vrij populair lijkt te zijn (meer gebruikers = meer bugmeldingen).
Welke vragen heb je hier nog over?
Het lijkt me dat deze modellen van Sony en Samsung redelijk aan elkaar gewaagd zijn, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Ik kan dat verschil in prijs anders niet verklaren. Betaal je puur extra voor het merk Sony is het wat anders?
En wat betreft de Samsung modellen. Zit er binnen de J6200 serie nog een ander verschil tussen de 48" en de 50" dan enkel de maat van het scherm. Ik zie in de pricewatch dat de 50" pas maanden later geintroduceerd is, vandaar.
Wat is je budget? 500 - 750 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
- films, series, actualiteiten en sporadisch een Formule 1 wedstrijd te bekijken. Dus niet om te gamen o.i.d.
- aan te sluiten op een stereo versterker. Aanvankelijk analoog, mogelijk op termijn optisch (andere versterker), maar ook dan slechts voor stereo geluid; geen surround
- eventueel aan te sluiten via HDMI op een PC om video af te spelen.
- Goed contrast, natuurlijke kleuren
- 100/120Hz paneel voor vloeiend beeld.
- Mogelijkheid om videomateriaal via DLNA af te spelen.
- Stabiel
- Compatible met Ziggo via CI+ adapter.
- Niet al te reflecterend i.v.m. raam tegenover de beoogde opstellingsplek.
- Compatible met Netflix
Ik zag in diverse forum en nieuws reacties hier dat naast dat Sony model ook de J6200 reeks van Samsung vaak aangeraden werd. De Sony heb ik in de winkel kunnen zien, maar hier in de buurt kon ik nergens een J6200 vinden.
Overeenkomsten:
* VA paneel, dus qua contrast zou dat goed moeten zijn.
* 100/120Hz
* Geen HVEC ondersteuning (was leuk geweest, maar valt denk ik buiten m'n budget i.c.m. andere eisen)
Verschillen:
* Smart systeem: Android op Sony versus Tizen op Samsung. Of ik dat verschil ga merken, vind ik lastig te beoordelen.
* Sony ziet er wat strakker uit qua vormgeving dan Samsung.
* Fors verschil in prijs, Samsung zo'n 150 euro goedkoper dan Sony.
* Samsung heeft wel Ziggo certificering; Sony niet.
* Samsung lijkt minder bugs te hebben, maar dat kan een vertekend beeld zijn omdat hier op het forum Sony vrij populair lijkt te zijn (meer gebruikers = meer bugmeldingen).
Welke vragen heb je hier nog over?
Het lijkt me dat deze modellen van Sony en Samsung redelijk aan elkaar gewaagd zijn, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Ik kan dat verschil in prijs anders niet verklaren. Betaal je puur extra voor het merk Sony is het wat anders?
En wat betreft de Samsung modellen. Zit er binnen de J6200 serie nog een ander verschil tussen de 48" en de 50" dan enkel de maat van het scherm. Ik zie in de pricewatch dat de 50" pas maanden later geintroduceerd is, vandaar.
[ Voor 3% gewijzigd door rvm op 09-06-2016 22:31 ]