Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ricoh Aficio MP C2500 Resetten

Pagina: 1
Acties:

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 01:19
Een kennis van mij heeft een kopieermachine gekregen uit de inboedel van een failliet bedrijf.

Het betreft een Ricoh Aficio MP C2500. Er zit alleen een wachtwoord beveiliging op, maar het ding 'even factory resetten' is even wat moeilijker dan het leek. _O-

Een site tipte erover om de harde schijf te formatteren, alsmede de SD-kaarten in het ding. Daar ben ik voorzichtig mee, dus heb ik ze vervangen voor lege. (zowel een IDE-HDD als een SD kaart van gelijke groottes) Het ding blijft bij het aanzetten nu "Please Wait" aangeven, maar lijkt na 30 minuten simpelweg niets meer te doen.

Een andere truc was om een service menu aan te roepen, maar helaas reageert het ding niet op de betreffende key combo's.

Wie heeft er eerder met dit bijltje gehakt?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Met wat googlen kom ik uit op https://community.spicewo...the-ricoh-aficio-mp-c2050 . Iets wat voor veel mensen schijnt te werken is inloggen met supervisor account. Misschien heb je hier iets aan. Is weliswaar de 2050 ipv 2500, maar denk dat er niet heel veel variatie in de werkwijze zit.

[ Voor 15% gewijzigd door spone op 09-06-2016 22:24 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 01:19
Die supervisor account heb ik ook al geprobeerd, maar ook dat bood geen soelaas...

• hleblanc
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-10-2019
Hallo Joseph,

Ik heb het zelfde probleem en kan alleen maar printen en scannen doet ie wel maar plaatst het niet in het netwerk.

Heb je de oplossing al gevonden?

Gr Hans