Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is bijna vakantietijd en Canon heeft weer cashback acties.

Helaas moet ik als advies geven om niet te kopen, de prijzen zijn met het bedrag van de cashback verhoogd dus denk niet dat je een koopje hebt.

Een voorbeeld, deze werd gister bekendgemaakt, op de Canon 200-400 krijg je 800 euro terug.
Er is slechts 1 aanbieder die niet prompt zijn prijs verhoogd heeft met dat bedrag, wellicht weten ze het nog niet of zijn ze traag met updaten?
pricewatch: Canon EF200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x

Hoort niet op GoT

Net zag ik dat de 7D mark II 110 euro duurder is geworden, dus daar zal ook een cashback actie voor zijn?
pricewatch: Canon EOS 7D Mark II Zwart

Ik vind dat schandalig, Canon probeert de aankoop te vereenvoudigen, de winkels strijken het voordeel op....

[ Voor 14% gewijzigd door Universal Creations op 21-06-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat je dat zo makkelijk kan zeggen op deze manier.

Prijsverhoging zijn er wel vaker ook als er geen cashback loopt. Met de redelijk recente aardbevingen in Japan kan je er gewoon op wachten dat de prijzen weer wat omhoog gaan. Zeker als er faciliteiten zijn geraakt en er dus minder gemaakt kan worden.

Canon had ook de prijzen kunnen verhogen en geen Cashback kunnen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel opvallend dan dat op de dag dat Canon de cashback aankondigt de prijzen hier met exact dat bedrag omhoog gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel raar dan want die cashback van tot €800 loopt anders al vanaf 23-03 dit jaar en loopt tot ergens in 2017. Als er nu in eens een prijsverhoging is lijkt me dat ook weinig met deze cashback te maken. Ook andere cashbacks lopen al ruim een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Hij heeft toch echt gelijk zat al tijdje te kijken naar de prijs van een Canon 7D mark II en die is inderdaad omhoog gegaan in prijs. Kijk naar het prijsoverzicht dan zie je dat de camera heel 2016 in prijs daalt en nu voor de zomer ineens verhoogt wordt.

De webwinkels proberen gewoon te profiteren van de cashback acties, en denken dat de mensen die voor de vakantie wat aan willen schaffen zo dom zijn. Het probleem is elke winkel doet dit, ze laten het lijken dat je er voordeel aan hebt maar voor de acties verhogen ze de prijzen.

De acties zijn trouwens sinds 23-03 alleen geldig op lenzen, op camera's is volgens mij nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het echt te maken had met de Cashbacks hadden ze in maart of mei de prijzen al verhoogd en niet in juni pas, waarom pas na 1 a 3 maanden de prijzen verhogen? Dat is dan toch ook helemaal niet logisch.

Die actie welke sinds 23-03 geldig is gaat niet zonder een body te kopen. Je kunt namelijk geen aanspraak maken op die lens cashback zonder body. Dus koop je een body en daarna een lens binnen de actie periode krijg je x terug. Toen ik mijn 7D2 kocht was er ook zo'n actie en toen waren de prijzen niet verhoogd.

Prijsverhogingen kunnen ook gewoon met andere dingen te maken hebben. Het is niet logisch dat ze 1 a 3 maanden later pas de prijzen gaan verhogen als jullie theorie waar zou zijn. Als je in de PW kijkt zie je in de history dat er wel vaker prijsverhogingen zijn geweest. Daarnaast zijn er vaak het hele jaar door cashback acties. Zoals ik in me andere reactie al zei, ze hadden ook geen cashback kunnen geven en toch de prijzen kunnen verhogen... Als je er niet mee eens bent dan koop je niets.

Ik heb in ieder geval afgelopen week wel wat met cashback gekocht en dat product was goedkoper geworden terwijl die actie loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:31:
Als het echt te maken had met de Cashbacks hadden ze in maart of mei de prijzen al verhoogd en niet in juni pas, waarom pas na 1 a 3 maanden de prijzen verhogen? Dat is dan toch ook helemaal niet logisch.
Ik denk vanwege "en denken dat de mensen die voor de vakantie wat aan willen schaffen zo dom zijn". :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:31:

Die actie welke sinds 23-03 geldig is gaat niet zonder een body te kopen. Je kunt namelijk geen aanspraak maken op die lens cashback zonder body. Dus koop je een body en daarna een lens binnen de actie periode krijg je x terug. Toen ik mijn 7D2 kocht was er ook zo'n actie en toen waren de prijzen niet verhoogd.

Prijsverhogingen kunnen ook gewoon met andere dingen te maken hebben. Het is niet logisch dat ze 1 a 3 maanden later pas de prijzen gaan verhogen als jullie theorie waar zou zijn. Als je in de PW kijkt zie je in de history dat er wel vaker prijsverhogingen zijn geweest. Daarnaast zijn er vaak het hele jaar door cashback acties. Zoals ik in me andere reactie al zei, ze hadden ook geen cashback kunnen geven en toch de prijzen kunnen verhogen... Als je er niet mee eens bent dan koop je niets.

Ik heb in ieder geval afgelopen week wel wat met cashback gekocht en dat product was goedkoper geworden terwijl die actie loopt.
Volgens mij wil je het niet begrijpen, kijk eens op de actie pagina van canon zelf:
http://www.canon.nl/for_home/acties/

"Canon geeft je van 16 mei 2016 t/m 31 juli 2016 een Canon-tegoed bij aankoop van één van de door Canon geselecteerde EOS-modellen op onze actiesite."

Daarbij zie je ook dat de actie alleen vanaf 23-03-2016 is voor de geselecteerde lenzen!

Weet niet waarom je het verdedigt, want het is al vaker voorbij gekomen dat mediamarkt ook prijzen verhoogt als ze de btw-acties doen. Daarnaast zijn er veel meer winkels die deze grappen uithalen, maar OP heeft gewoon gelijk dat de prijzen verhoogt zijn. Ik zeg niet dat ze dit voor alle actie artikelen hebben gedaan maar enkele dingen waar ik zelf naar had gekeken zijn inderdaad sinds een a twee weken verhoogt in prijs.

Dit heeft echt geen andere oorzaak, behalve dat de vakantie weer voor de deur staat en dat deze acties momenteel zijn. Als je dat niet wil zien, moet je zelf weten, maar dan ben je aardig blind.

[ Voor 3% gewijzigd door Andyk125 op 10-06-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Laten we lief blijven hier :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 17:01
Wisselkoers speelt ook een rol:
http://www.wisselkoers.nl/japanse_yen

€10.000 = JY 1.210k (vandaag)
€10.000 = JY 1.330k (eind 2015)

Das toch al snel een verschil van 10% en reden om hun prijzen aan te passen. Dat zal dat niet iedere maand gebeuren maar eens per kwartaal ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 16:10
Ik kreeg onlangs ook een mail van foto de vakman waarop ze aankondigden de volgende dag de prijzen aan te passen en 'dat het de laatste kans was tegen de oude prijzen' apparatuur te kopen.

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:19:
[...]

Volgens mij wil je het niet begrijpen, kijk eens op de actie pagina van canon zelf:
http://www.canon.nl/for_home/acties/

"Canon geeft je van 16 mei 2016 t/m 31 juli 2016 een Canon-tegoed bij aankoop van één van de door Canon geselecteerde EOS-modellen op onze actiesite."

Daarbij zie je ook dat de actie alleen vanaf 23-03-2016 is voor de geselecteerde lenzen!
Zie voor de 23-03-2016 actie: http://www.canon.nl/lens-promo/ staat toch echt Camera + Lens en hier krijg je een cashback. Dus door alleen een lens te kopen krijg je niets terug. Deze acties zijn niet te combineren dus je zult er 1 moeten kiezen welke je de meeste voordeel geeft. Voor de 16-05 actie heb je geen cashback en krijg je een tegoed.
Weet niet waarom je het verdedigt, want het is al vaker voorbij gekomen dat mediamarkt ook prijzen verhoogt als ze de btw-acties doen. Daarnaast zijn er veel meer winkels die deze grappen uithalen, maar OP heeft gewoon gelijk dat de prijzen verhoogt zijn. Ik zeg niet dat ze dit voor alle actie artikelen hebben gedaan maar enkele dingen waar ik zelf naar had gekeken zijn inderdaad sinds een a twee weken verhoogt in prijs.

Dit heeft echt geen andere oorzaak, behalve dat de vakantie weer voor de deur staat en dat deze acties momenteel zijn. Als je dat niet wil zien, moet je zelf weten, maar dan ben je aardig blind.
Ik verdedig dit een beetje omdat men tegenwoordig altijd wel heel makkelijk met dit soort uitspraken komt. De Mediamarkt verhoogd de prijzen voordat de actie start. Ze verhogen niet de prijzen pas halverwege de actieperiode.

We hebben het hier over zo goed als alle winkels die hun prijzen allemaal te gelijk verhogen terwijl de acties al lopen. Dan kan je me niet vertellen dat de winkels dit allemaal zelf verzonnen hebben om maar wat extra te verdienen, dan had je wel prijsverschillen gezien. Als er al een prijsverhoging is dan heeft Canon deze doorgevoerd en niet de winkels zoals hier wordt beweerd. Dus is maar de vraag hoeveel de winkels opstrijken met deze verhoging, waarschijnlijk niets.

Als er echt goede duidelijk info is over dit soort praktijken ben ik ook tegen. Maar dit zijn nu wat aannames die naar mijn idee niet kloppen. Zaken als slechte Euro en recente aardbevingen waardoor productie lager ligt helpen allemaal niet om de prijs laag te houden. Er kunnen zoveel redenen zijn dat de prijzen verhoogd worden door Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 16:17

D75

Hoi,

Vraagje..
Als ik iets koop bij Amazon.de kan ik dan ook meedoen aan de cashback?
En zo ja, waar dien ik die in... in duitsland of nederland??

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Pagina: 1