Toon posts:

Freezes van Complete pc tijdens Witcher 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik weeet niet of het goede forum is maar...

Ik heb een crash probleem waar ik maar niet uit kom wat de oorzaak is.

Mijn setup
Windows 10 pro
Bios versie is 1702
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,90€ 344,90
1Asus Z170-A€ 145,21€ 145,21
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 215,50€ 215,50
1Cooler Master Silencio 452€ 67,-€ 67,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 53,95€ 53,95
1Cooler Master GX-Lite 600W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,56

Het Probleem
Tijdens het spelen van The Witcher 3 freezed mijn PC af en toe compleet en echt helemaal uit het niets.Soms na een half uurtje spelen, andere keer na de hele dag gamen. Er komt dan daarbij ook een raar "piepend" geluid uit me koptelefoon.Beeld staat stil en ik kan niks doen, ook keyboard reageert niet meer.

Wat mij opvalt is dat dit probleem pas recent is begonnen. Mijne oude setup (AMD) was er nooit een probleem.

Wat heb ik zelf al gedaan tot nu toe?
Mijn geheugen gaf 2 waardes aan in de bios, ik heb dit recht gezet door van auto naar 2400mhz fixed te zetten.

Verder heb ik windows opnieuw er opgezet. (clean install)

Wat valt er op?
De logs van windows zelf zeggen NIKS! Ik krijg alleen dat de stroom onverwacht uitgevallen is (kernel?). Dit is denk ik omdat ik de pc moet uitzetten door middel van de power knop.

De temperatuur van mijn CPU is tussen de 30 en 45 graden Celsius tijdens het gamen(het is hier warm binnen) en de GPU is 55-72 graden Celsius.
Ik hou dit tijdens het gamen in de gaten via MSI afterburner.

In het begin dacht ik dat de temperatuur het kon zijn dus door de ventilator curve van me GPU als snel hoog te zetten levert dit genoeg koeling op.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Alle reacties

Verwijderd

Welke hdd/ssd gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten, Windows 10 en games staan allemaal op een Samsung 850 EVO 256GB
Verder hangt er een Samsung HDJ103SJ in voor opslag van documenten etc.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je geheugen 2 verschillende waarden aangeeft in je BIOS gaat er sowieso iets niet goed met je geheugen.

Ik neem aan dat je dus verschillende type/merk geheugen in je computer hebt gestopt ? Als dit zo is, kan je inderdaad bij geheugen intensieve taken veel fouten in je geheugen gaan krijgen die uiteindelijk een applicatie kan laten crashen. Het geforceerd je geheugen dan vastzetten op een bepaalde frequentie hoeft geen oplossing hiervoor te zijn. (helemaal al niet in een dual channel opstelling)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:53:
Als je geheugen 2 verschillende waarden aangeeft in je BIOS gaat er sowieso iets niet goed met je geheugen.

Ik neem aan dat je dus verschillende type/merk geheugen in je computer hebt gestopt ? Als dit zo is, kan je inderdaad bij geheugen intensieve taken veel fouten in je geheugen gaan krijgen die uiteindelijk een applicatie kan laten crashen. Het geforceerd je geheugen dan vastzetten op een bepaalde frequentie hoeft geen oplossing hiervoor te zijn. (helemaal al niet in een dual channel opstelling)
Mischien heb ik het niet goed uitgelegd maar geheugen is het zelfde merk.

In mijn bios stond eerst Memory 16nog wat MB en 2400MHZ

Daaronder staan de dim en stond toen

DIM A2 2200Mhz
DIM B2 2200Mhz

Nu staat er bij beidde 2400 Mhz

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:26
http://ark.intel.com/prod...r-8M-Cache-up-to-4_20-GHz

de standaard geheugen clock voor de intel is veel lager.Je hebt de cpu onbewust overclockt, door de geheugen snelheid hoger te zetten.

Zet alles eens op de standaard snelheden en kijk dan opnieuw

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

freaky35 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:38:
http://ark.intel.com/prod...r-8M-Cache-up-to-4_20-GHz

de standaard geheugen clock voor de intel is veel lager.Je hebt de cpu onbewust overclockt, door de geheugen snelheid hoger te zetten.

Zet alles eens op de standaard snelheden en kijk dan opnieuw
Zo werkt het niet. Je CPU overklokt niet bij XMP profielen. De bus kiest gewoon een andere divider.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1