Beste Tweakers,
Ik weeet niet of het goede forum is maar...
Ik heb een crash probleem waar ik maar niet uit kom wat de oorzaak is.
Mijn setup
Windows 10 pro
Bios versie is 1702
Het Probleem
Tijdens het spelen van The Witcher 3 freezed mijn PC af en toe compleet en echt helemaal uit het niets.Soms na een half uurtje spelen, andere keer na de hele dag gamen. Er komt dan daarbij ook een raar "piepend" geluid uit me koptelefoon.Beeld staat stil en ik kan niks doen, ook keyboard reageert niet meer.
Wat mij opvalt is dat dit probleem pas recent is begonnen. Mijne oude setup (AMD) was er nooit een probleem.
Wat heb ik zelf al gedaan tot nu toe?
Mijn geheugen gaf 2 waardes aan in de bios, ik heb dit recht gezet door van auto naar 2400mhz fixed te zetten.
Verder heb ik windows opnieuw er opgezet. (clean install)
Wat valt er op?
De logs van windows zelf zeggen NIKS! Ik krijg alleen dat de stroom onverwacht uitgevallen is (kernel?). Dit is denk ik omdat ik de pc moet uitzetten door middel van de power knop.
De temperatuur van mijn CPU is tussen de 30 en 45 graden Celsius tijdens het gamen(het is hier warm binnen) en de GPU is 55-72 graden Celsius.
Ik hou dit tijdens het gamen in de gaten via MSI afterburner.
In het begin dacht ik dat de temperatuur het kon zijn dus door de ventilator curve van me GPU als snel hoog te zetten levert dit genoeg koeling op.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik weeet niet of het goede forum is maar...
Ik heb een crash probleem waar ik maar niet uit kom wat de oorzaak is.
Mijn setup
Windows 10 pro
Bios versie is 1702
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 344,90 | € 344,90 |
| 1 | Asus Z170-A | € 145,21 | € 145,21 |
| 1 | Sapphire NITRO R9 380X 4G D5 | € 215,50 | € 215,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Cooler Master GX-Lite 600W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 826,56 | |
Het Probleem
Tijdens het spelen van The Witcher 3 freezed mijn PC af en toe compleet en echt helemaal uit het niets.Soms na een half uurtje spelen, andere keer na de hele dag gamen. Er komt dan daarbij ook een raar "piepend" geluid uit me koptelefoon.Beeld staat stil en ik kan niks doen, ook keyboard reageert niet meer.
Wat mij opvalt is dat dit probleem pas recent is begonnen. Mijne oude setup (AMD) was er nooit een probleem.
Wat heb ik zelf al gedaan tot nu toe?
Mijn geheugen gaf 2 waardes aan in de bios, ik heb dit recht gezet door van auto naar 2400mhz fixed te zetten.
Verder heb ik windows opnieuw er opgezet. (clean install)
Wat valt er op?
De logs van windows zelf zeggen NIKS! Ik krijg alleen dat de stroom onverwacht uitgevallen is (kernel?). Dit is denk ik omdat ik de pc moet uitzetten door middel van de power knop.
De temperatuur van mijn CPU is tussen de 30 en 45 graden Celsius tijdens het gamen(het is hier warm binnen) en de GPU is 55-72 graden Celsius.
Ik hou dit tijdens het gamen in de gaten via MSI afterburner.
In het begin dacht ik dat de temperatuur het kon zijn dus door de ventilator curve van me GPU als snel hoog te zetten levert dit genoeg koeling op.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?