Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TU/e bouwt bus op mierenzuur en start crowdfundingcampagne

Pagina: 1
Acties:

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het prototype voor de bus wordt ontwikkeld in samenwerking met de lokale busmaatschappij VDL en moet voor het eind van het jaar af zijn.
VDL is naast vele andere dingen een busfabrikant, maar in mijn ogen geen busmaatschappij. Bij busmaatschappij denk ik aan bedrijven die daadwerkelijk met bussen op pad gaan, OV-aanbieders, touringcar etc.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook het idee van een 'lokale' partij vind ik een beetje denigrerend.
Met 2,5 miljard omzet is het een partij die zeker niet misstaat in de Eindhoven Hi-tech regio.
(ASML is 'maar' 2x zo groot qua omzet, maar heeft zelfs minder werknemers).

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:15
Inderdaad, VDL is de holding naam. De bussen worden gebouwd door VDL Bus & Coach. Het project is in de praktijk ondergebracht binnen VDL ETS (Enabling Transportation Solutions), wat uiteindelijk de ontwikkelafdeling binnen de mobiliteits afdelingen binnen VDL is.

Edit:
De range extender moet 25kWh gaan opwekken zegt Max Weetzel, technisch manager van Team FAST in Cursor. Dat is 'een factor 1000 meer vermogen dan nodig was voor Junior' wat een enorme schaalvergroting betekent.
Het is trouwens 25KW, een vermogen dus en geen energie hoeveelheid.

[ Voor 37% gewijzigd door wuppie007 op 09-06-2016 20:23 ]

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:15
Laatste alinea klopt ook niet. De bus die gebruikt wordt is puur elektrisch en heeft geen brandstofcel. De kar die erachter komt heeft een installatie de mierenzuur omzet in waterstof en een brandstofcel die dat weer omzet in elektriciteit.

Bron: laten we zeggen dat ik dicht bij het vuur zit...