mATX behuizing voor waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 17:06
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een nieuwe kast in mATX formaat, deze kast ziet er naar mijn ideaal beeld als volgende uit:

- 2x 5.25inch bays vanwege Bay reservoir en fan controller
- 2x 240mm radiator plaats 1 voor en 1 bovenin
- genoeg ruimte om naast een toekomstige RX480(x) een tube reservoir te gebruiken.
- Zo klein mogelijk voor hoe ver dat mogelijk is. (onder de 45L inhoud zou mooi zijn)
- Geen Cube case

Wat is je budget?
Budget vind ik niet belangrijk maar laten we eerst 80/100 euro aanhouden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals de punten hierboven aangegeven zou mijn ideale kast zijn. Maar ik ben bereid om eventueel 1 bay op te geven of de ruimte voor de tube reservoir.

Daarnaast heb ik nog een voorkeur van een window en stilte. Window hoeft niet beslist, kan ik er zelf eventueel ook in maken.

Samenstelling van kleur vind ik ook niet interessant ik ga hem toch poedercoaten of zelf spuiten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Komt als eye catcher op mijn bureau te staan

Ik heb zelf al gekeken in de pricewatch en gegoogled of er binnenkort een nieuw model uit komt, ik kan best even wachten heb geen haast. Maar helaas kan ik niet een kast vinden die mij voldoet.

Zelf heb ik al gekeken naar de volgende modellen die mij erg aanspreken maar helaas niet voldoen aan mijn eisen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master N400 KWN1€ 54,99€ 54,99
1Corsair Carbide 88R€ 46,95€ 46,95
1Corsair Carbide 100R Standaard€ 43,90€ 43,90
1Fractal Design Arc Mini R2€ 79,-€ 79,-
1Nanoxia Deep Silence 4 (Anthracite)€ 70,39€ 70,39
1Phanteks Enthoo Pro M Acrylic Window Edition€ 83,50€ 83,50
1Thermaltake Versa H35€ 61,54€ 61,54
1Zalman R1€ 39,-€ 39,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 479,27

De FD Arc mini R2 zou echt perfect zijn maar helaas past hier geen front radiator in op 2mm na..
Misschien nog handig om te vermelden, ik wil gebruik gaan maken van acrylic tubing.

In het verleden heb ik een FD R4 gehad, deze was wat perfect voor de doeleinden maar ik vond het te groot. Wel was de bouwkwaliteit ge-wel-dig, Dezelfde kwaliteit wil ik eigenlijks weer hebben.

Zie hier een voorbeeld van de ideale kast:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AUItIsK.jpg

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
Wat voor nut heeft een bay res als je ook een tube bay gebruikt? En jij wil heel veel in heel weinig ruimte. Dat kan wel eens lastig worden. En als eens naar de enthoo evolve gekeken? ooh wacht die is boven je budget.. was even van de mini itx prijs uit gegaan:P

bay probleem los je op door tube res te gebruiken. En je kan van phanteks een pwm splitter gebruiken(leveren ze vaak met hun kasten). En dan al je fans op 1 pwn signaal laten regelen. En een d5 op laffe stand draaien.

[ Voor 45% gewijzigd door loki504 op 09-06-2016 19:28 ]

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 17:06
loki504 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:17:
Wat voor nut heeft een bay res als je ook een tube bay gebruikt? En jij wil heel veel in heel weinig ruimte. Dat kan wel eens lastig worden. En als eens naar de enthoo evolve gekeken? ooh wacht die is boven je budget.. was even van de mini itx prijs uit gegaan:P

bay probleem los je op door tube res te gebruiken. En je kan van phanteks een pwm splitter gebruiken(leveren ze vaak met hun kasten). En dan al je fans op 1 pwn signaal laten regelen. En een d5 op laffe stand draaien.
Een dubbel reservoir heeft eigenlijk geen nut, wel vind ik dat het er mooi uitziet, een reden voor mij als het mogelijk is deze combinatie te nemen. Lukt dit niet, wil ik eventueel wel de bay res opgeven.

Ik heb al een bay fan controller en als ik die kan behouden, zou dat leuk zijn.

Misschien zijn mijn eisen niet realistisch, ik ben alleen op zoek naar mogelijkheden/ideen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
The Frys schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:07:
[...]

Een dubbel reservoir heeft eigenlijk geen nut, wel vind ik dat het er mooi uitziet, een reden voor mij als het mogelijk is deze combinatie te nemen. Lukt dit niet, wil ik eventueel wel de bay res opgeven.

Ik heb al een bay fan controller en als ik die kan behouden, zou dat leuk zijn.

Misschien zijn mijn eisen niet realistisch, ik ben alleen op zoek naar mogelijkheden/ideen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.
oké. maak anders even een lijstje met punten die je het belangrijkst vind en welke je minder belangrijk vind.

En ik mis eigenlijk de 350d van Corsair. Wat ik kan zien 2x240 rad support. 41.x liter er 2 drive bays. Hij is alleen letterlijk enkele euro's boven je budget.