13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Vraag
Beste antwoord (via T.Kreeftmeijer op 22-06-2016 15:26)
Een ups kan juist goed tot zijn recht komen op een "slechte" groep, omdat de ups ook bij slechte stroom een goede stroom zal leveren.
Verder zijn ze niet goedkoop, of je moet een pruts model kopen. Die van APC zijn goed.
Verder moet je rekening houden met het volgende:
de benodigde stroom zal zijn voor de pc en de monitor. Meet dit met een watt meter.
De accu in een ups verslijt snel. Heb je nieuw een accutijd van 20 minuten, na een jaartje is dat al gehalveerd is mijn ervaring. Wij hadden erg slechte stroom en de ups zou het 30 minuten uithouden. Na 1 jaar zaten sommige al aan de 10 minuten.
Alle reacties
pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN
Iets minder krachtig maar de vraag is of je echt 850VA nodig hebt.
[ Voor 16% gewijzigd door RodeStabilo op 09-06-2016 16:11 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Anoniem: 58485
Is er sprake van uitvallend stroomnet dan als iemand de TV / magnetron gebruikt?
Mijn PC staat ook 24/7 aan, maar ik maak me in dat opzich niet zoveel zorgen om dataverlies. De Intel ssd die ik heb bevat condensatoren en levert net voldoende stroom bij uitval om in ieder geval de meest cruciale data weg te kunnen schrijven. Het belangrijkste wordt ook iedere dag gebackupped.
[ Voor 55% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 18-06-2016 07:40 ]
Ik zelf heb een UPS staan op de zelfde groep als de wasmachine, droger, CV en andere groot verbruikers, niks aan het handje hier...
Als ik kijk naar met verbruiksmeter dan denk ik dat de UPS zelf alleen zo'n 10 tot 50 Watt verstookt, maar dat verschilt per model (De Watts zie ik dus en mijn verbruiksoverzicht.)
Daarbij lees ik ook iets van laserprinter, check voor de zekerheid in de handleiding of het wel kan dat je een printer aansluit op de UPS! Bij de mijne mocht dat dus niet (Waarom? geen idee, niet in verdiept...)
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
^^
Graag eerst lezen als we schrijven 'lees dit eerst'
Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA
Verder is wat meer info relevant om een advies te kunnen geven:
- waarom heb je een UPS nodig?
- hoeveel stroom trekt je PC nu? (bepaalt wat UPC minimaal moet kunnen leveren)
- hoe lang moet de PC nog kunnen draaien bij stroomuitval? (bepaalt benodigde capciteit UPS)
- zijn er eisen mbt formaat/lawaai?
Oslik blyat! Oslik!
Sorry dat ik het op de eerste plek heb gezet.dion_b schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:11:
Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
^^
Graag eerst lezen als we schrijven 'lees dit eerst'
Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

Ik ben opzoek naar een ups waar de pc nog ca 15/20 min op kan werken en daarna de pc netjes laat uitschakelen. De pc verbruikt ongeveer 150w - 180w (inclusief alle randapparatuur). Het liefst een fanless model. Er zijn niet echt maximale maten.Verder is wat meer info relevant om een advies te kunnen geven:
- waarom heb je een UPS nodig?
- hoeveel stroom trekt je PC nu? (bepaalt wat UPC minimaal moet kunnen leveren)
- hoe lang moet de PC nog kunnen draaien bij stroomuitval? (bepaalt benodigde capciteit UPS)
- zijn er eisen mbt formaat/lawaai?
De laserprinter komt niet op de ups, maar zit wel op de zelfde groep.geenwindows schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:40:
Daarbij lees ik ook iets van laserprinter, check voor de zekerheid in de handleiding of het wel kan dat je een printer aansluit op de UPS! Bij de mijne mocht dat dus niet (Waarom? geen idee, niet in verdiept...)
[ Voor 18% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 22-06-2016 14:38 ]
Een ups kan juist goed tot zijn recht komen op een "slechte" groep, omdat de ups ook bij slechte stroom een goede stroom zal leveren.
Verder zijn ze niet goedkoop, of je moet een pruts model kopen. Die van APC zijn goed.
Verder moet je rekening houden met het volgende:
de benodigde stroom zal zijn voor de pc en de monitor. Meet dit met een watt meter.
De accu in een ups verslijt snel. Heb je nieuw een accutijd van 20 minuten, na een jaartje is dat al gehalveerd is mijn ervaring. Wij hadden erg slechte stroom en de ups zou het 30 minuten uithouden. Na 1 jaar zaten sommige al aan de 10 minuten.