Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Poepdomme vraag waarschijnlijk. Maar amper een jaar geleden kocht ik een gaming pc a 1200 Euro. Een spel als GTA5 draaide vlekkeloos. Echter, inmiddels is de pc trager, en telkens na 15-20 minuten GTA5 spelen begint 'ie erg te schokken en schiet de fps (die standaard op 60 staat) op en neer. Niet meer speelbaar.

Hoe in vredesnaam kan het toch zijn dat een pc steeds trager wordt naarmate je 'm langer hebt? Ik doe er niets bijzonders mee, en nog geen jaar na aankoop zou 'ie GTA5 toch gewoon moeten kunnen draaien?? Erg frustrerend.

Tips wat ik hieraan kan doen? Een programma'tje om de pc 'op te schonen' ofzo?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Met alleen "een pc rond 1200 euro" komen we niet ver.

Maar ja in de eerste levensmaanden draaien er minder processen op de achtergrond, naarmate dat je meer installeert en gebruikt krijg je meer processen op de achtergrond. Dit kan effect hebben op de rest van de prestaties van de pc.

Maar je doet er niet slecht aan om hier even je specs bij te posten.

zonodig een screenshot van je apparaatbeheer ofzo.

Ook wellicht slim om tijdens de game even je taakbeheer te openen. Dat sluit sowieso al CPU HDD en RAM te korten uit

[ Voor 28% gewijzigd door PaRaDoX4 op 09-06-2016 15:45 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Buiten wat hierboven al word vermeld: Het is inmiddels ook een stuk warmer.

Maar goed, we kunnen weinig zonder je specificaties en gebruik te kennen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
specs zoals hierboven staan, maar ook welke settings gebruik je in GTA?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:32

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Na een jaar (zonder het stofvrij houden van je machine) kan er wel eens flink stof in de behuizing zitten, wat voor extra warmte zorgt, zeker bij de temps van laatste weken. Heb je hem wel eens hierop gecontroleerd?

Ook moet je geen browsers op de achtergrond hebben draaien waarin een youtubestream oid aanstaat, wat doet een benchmark als valley?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PaRaDoX4 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:42:
Met alleen "een pc rond 1200 euro" komen we niet ver.

Maar ja in de eerste levensmaanden draaien er minder processen op de achtergrond, naarmate dat je meer installeert en gebruikt krijg je meer processen op de achtergrond. Dit kan effect hebben op de rest van de prestaties van de pc.

Maar je doet er niet slecht aan om hier even je specs bij te posten.

zonodig een screenshot van je apparaatbeheer ofzo.

Ook wellicht slim om tijdens de game even je taakbeheer te openen. Dat sluit sowieso al CPU HDD en RAM te korten uit
Dank zover! Ik heb een screenshot gemaakt van de Valley benchmark, maar ik zou niet weten hoe ik hier een foto kan toevoegen. Zoals ik al zei, ik ben een drol op computergebied. De uitslag was: FPS: 117.5, Score: 4915, Min FPS: 38.8, Max FPS: 203.1.

De specs van de pc zijn:

Cooler Master CM 690 III, Intel® Core™ i7 4790 3.6 GHz, Standaard koeling, MSI Z97 GAMING 3, Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600, Nvidia GTX 970 4GB, 1000 GB Sata III Harde schijf, Standaard geluidskaart, 1Gbit netwerkkaart, 600 Watt Cooler Master voeding, Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SAiN ONeZ schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:58:
Na een jaar (zonder het stofvrij houden van je machine) kan er wel eens flink stof in de behuizing zitten, wat voor extra warmte zorgt, zeker bij de temps van laatste weken. Heb je hem wel eens hierop gecontroleerd?

Ook moet je geen browsers op de achtergrond hebben draaien waarin een youtubestream oid aanstaat, wat doet een benchmark als valley?
Dank zover! Ik heb een screenshot gemaakt van de Valley benchmark, maar ik zou niet weten hoe ik hier een foto kan toevoegen. Zoals ik al zei, ik ben een drol op computergebied. De uitslag was: FPS: 117.5, Score: 4915, Min FPS: 38.8, Max FPS: 203.1.

De specs van de pc zijn:

Cooler Master CM 690 III, Intel® Core™ i7 4790 3.6 GHz, Standaard koeling, MSI Z97 GAMING 3, Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600, Nvidia GTX 970 4GB, 1000 GB Sata III Harde schijf, Standaard geluidskaart, 1Gbit netwerkkaart, 600 Watt Cooler Master voeding, Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:34

Nemesizz

Untouchable

Ik zie:
MSI Z97 GAMING 3
Kijk ik bij de specs van dat bord en zie:
Killer Ethernet: Kill Your Lag
Dus ik vermoed dat je een memoryleak hebt, wat een probleem is met die 'Killer Nic' netwerk kaarten.
Denk als je in taakbeheer kijkt dat na een tijdje al je RAM geheugen langzaam vol loopt, uiteindelijk als het RAM helemaal vol is, moet de PC gaan swappen en dan word alles behoorlijk traag.

Vaak is het op te lossen door de driver te updaten, of alleen de driver te installeren maar de extra software van de netwerkkaart niet.

Kan ook iets anders aan de hand zijn, maar dit is mijn eerste gedachte gezien die Killer netwerkkaarten wel vaker voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:49:
Ik zie:
[...]

Kijk ik bij de specs van dat bord en zie:

[...]

Dus ik vermoed dat je een memoryleak hebt, wat een probleem is met die 'Killer Nic' netwerk kaarten.
Denk als je in taakbeheer kijkt dat na een tijdje al je RAM geheugen langzaam vol loopt, uiteindelijk als het RAM helemaal vol is, moet de PC gaan swappen en dan word alles behoorlijk traag.

Vaak is het op te lossen door de driver te updaten, of alleen de driver te installeren maar de extra software van de netwerkkaart niet.

Kan ook iets anders aan de hand zijn, maar dit is mijn eerste gedachte gezien die Killer netwerkkaarten wel vaker voor problemen zorgen.
Waar kan ik in taakbeheer het RAM geheugen zien? Ik zie 'processor, geheugen, schijf en netwerk'. Is 'geheugen' het RAM geheugen? En waar kan ik de driver updaten die je noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

geheugen is idd je ram geheugen, en ik zou in je windowsinstellingen even bij aparaateheer kijken voor de driver update

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, volgens mij moet ik juist geen drivers installeren. Net een NVIDIA Geforce Experience stuurprogramma update geïnstalleerd, en nu schokt ie zo erg dat ie bijna vastloopt en niet boven de 35 fps uitkomt. Fuck it, ik geef het op. Les geleerd: een gaming pc van 1200 Euro gaat bijna 1 jaar mee. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:32

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Rare leraar heb jij... En nog een ongeduldige ook nog. Gewoon even via software op het config scherm die tool verwijderen, je driver instellen naar standaard instellingen en nogmaals testen, je geeft wel snel op he?

Wrs is een console meer wat voor jou, kom hem maar ruilen tegen mijn xbox one, probleem opgelost.. :Y) >:)

Nu ik die gare topicstart nogmaals lees en het pas na een tijdje komt kan Nemisizz, zoals vaker, het wel eens bij het goede eind hebben, twijfel alleen of het het helpen wel waard is..

[ Voor 23% gewijzigd door SAiN ONeZ op 09-06-2016 19:51 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat ongeduldig valt wel mee hoor, je weet de historie niet of wel? Het is gewoon een beetje frustrerend. Als ik een pc koop voor dat geld verwacht ik dat ie het gewoon doet, in elk geval het 1e jaar. Maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 09:37

auto660

1991 240 GL Brick

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:23:
Nou, dat ongeduldig valt wel mee hoor, je weet de historie niet of wel? Het is gewoon een beetje frustrerend. Als ik een pc koop voor dat geld verwacht ik dat ie het gewoon doet, in elk geval het 1e jaar. Maar bedankt voor de tip.
Tjah, maar ondanks dat hij €1200 is krijg je nog steeds dezelfde drivers bij je killer nic als bij een Aldi pc van €300. Zolang hetzelfde chipje wordt gebruik zit je gewoon aan dezelfde drivers vast, want dat killer chipje zal waarschijnlijk niet zo duur zijn.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Download deze programma
https://www.msi.com/page/Live-Update-5-Manual
En kijk of je alle updates al gedownload hebt.

Als dit niet werkt dan moet je RMA aanvragen.

[ Voor 17% gewijzigd door New Yorker op 12-06-2016 02:44 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik taakbeheer open (in windows 10), staan er 4 kolommen: processor, geheugen, schijf en netwerk. Bij geheugen staat eigenlijk continu een percentage van 80-95%. Is dat wellicht een reden dat de pc traag is? Wat betekent 'geheugen' eigenlijk? Is dat cpu of ram of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:53
Dat is je RAM

Volg de tip van Nemesizz, die kan het wel is aan het rechte eind hebben aangezien je nu waargenomen hebt waar hij om vroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mocht je de Killer Network Suite verwijderen, zorg er dan wel voor dat je voor die tijd al je driver opgeslagen hebt, want die verwijderd die bij de de-installatie.

Deze staan in c:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\ en daar moet je dan de Killer Network driver zoeken. Bij mij is dat in de directory e2xw10x64.inf_amd64_ce6c41f32bffee3, maar die kan bij jou anders heten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Komt me bekend voor ik zou dit even proberen !
YouTube: Memoryleak Fix WINDOWS 10 (And 8/8.1) | 1080P HD 60FPS

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips, ik ga ermee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft in elk geval het RAM probleem opgelost _/-\o_ Nu nog de enorme fps drops in GTA die het onspeelbaar maken. Ik zie ook dat de harde schijf soms 100% gebruikt wordt door iets dat 'Servicehost: Lokaal systeem' heet. Kan dat er nog mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:36
Check de smart waardes ook eens van de hdd.

Is de machine volledig ge-update? Persoonlijk zou ik een ssd halen en daar een schone installatie op doen. Ik zeg niet dat dat je probleem oplost maar de kans is best groot en zo'n pc is een ssd wel waard.
Pagina: 1