Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcaroni
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-07 15:42
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn muizen, waarbij ik bij het scrollen een soort haperend effect krijg. Als ik naar beneden scroll, schiet het beeld soms even een stukje terug naar boven, waarna de muis nog gewoon werkt. Het probleem vindt pas plaats als ik de muis een tijdje heb (3/4 maanden).

Dit is niet de eerste muis waarbij ik dit probleem heb. Ik had eerst heel lang een oude muis van HP en hier heb ik nooit problemen mee gehad. Daarna heb ik een goedekope merklozen gamemuis gekocht voor €3. (http://www.miniinthebox.c...egory_id=4751&prm=2.2.1.0). Deze had dit scrollprobleem dus hierna heb ik een muis gekocht van Sharkoon (https://tweakers.net/pric...on-shark-force-zwart.html). Hierbij had ik hetzelfde probleem, maar ik had garantie, dus ik heb een nieuwe gekregen.
Ik heb nu alweer dit probleem.

Ligt dit aan mij? (scroll ik te snel/veel/hard) Dit lijkt mij raar, want ik heb hiervoor heel lang een oude muis gehad en hier nooit last van gehad... Ik gebruik het scrollwieltje wel veel op sites zoals reddit en facebook. Is het verstandig om een duurdere muis te kopen van rond de €60,-?

Als iemand hier enige ervaring mee heb zou ik het graag horen. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-07 11:18
Ik heb dit ook al bij een paar muizen gehad.. Hoe raar het ook klinkt zo vroeg al..

Je muis scroll is inderdaad kapot aant gaan, Dit is geen software issue.

Je kan potentieel je muis open maken en de scroll wheel schoonmaken (haar/stof in de sensor) maar dit helpt niet vaak.

[ Voor 27% gewijzigd door Themperror op 09-06-2016 15:33 ]

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Lijkt mij inderdaad ook een hardware issue. Ga lekker voor een goedkope Logitech game muis, altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-07 23:08
Themperror schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:32:
Je kan potentieel je muis open maken en de scroll wheel schoonmaken (haar/stof in de sensor) maar dit helpt niet vaak.
Als aanvulling hierop. Bij sommige scrollwieltjes zitten er gaatjes in, hier schijnt het licht doorheen en wordt opgevangen door een sensor aan de andere kant. Dus indien je gaat voor het reinigen van de muis vergeeft het wieltje zelf niet ;).

Voorbeeld (heb weleens kleinere gaatjes gezien):
Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/qEkOItjbJnFItRZm.huge

[ Voor 3% gewijzigd door Sinus_rhythm op 09-06-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-07 11:18
Ik ben eerst altijd voor een Trust Predator gegaan van 20 euro, sinds 2 muizen geleden (voor bij laptop dus ze slijten snel in de reis) naar de Sharkoon Fireglider gegaan, leuke muis..

Gewichtjes, instelknop voor DPI (tot 3600), macro support, triple fire knopje (ook instelbaar)
en 26 euro
pricewatch: Sharkoon FireGlider Zwart

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090