Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo Flex2 als enige op 1 locatie slechte WiFi verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 16:52
Waar zou ik naar moeten kijken als een Lenovo Flex 2 als enige apparaat op 1 locatie slechte WiFi heeft?
Alle andere apparaten (smart-tv, laptops, GSMs) werken zonder problemen, alleen de Flex 2 heeft amper verbinding. Op andere locaties heeft de Flex2 geen problemen met internet.

Ik heb het volgende gecontroleerd:

1. Mijn eerste gedachte was dat het zou kunnen liggen aan de band (2,4Ghz / 5Ghz). De Flex 2 kan alleen met de 2,4Ghz band verbinding maken, maar er zijn meer apparaten die alleen 2,4Ghz kunnen verbinden die geen problemen hebben.
2. Driver is geupdate, zonder gewenst resultaat. Voor de update was er ook alleen een probleem op die ene locatie.

Welke dingen kan ik verder controleren?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Beste antwoord (via rens-br op 13-12-2017 13:17)

• its_Muppet
Okay, het heeft even geduurd, maar het is opgelost. Het probleem bleek dat het Windows Network and Sharing center de WiFi verbindingen beheerde en de Intel Wireless Pro utility actief was. Beide met hun eigen instellingen voor het netwerk. Beide waren bezig met een "pissing contest" en drukte elkaar weg.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Alle reacties

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
Wat noem je locaties? zelfde huis maar verschillende kamers(en dus hetzelfde netwerk), of twee verschillende gebouwen (en dus netwerken)?

Bij het tweede:
  • Ben je zeker dat het passwoord correct is?
  • Staat er een misschien een mac-adres filter op het netwerk dat alleen bepaalde toestellen toelaat?

• its_Muppet
In een huis, zowel bij het modem als een Wi-Fi repeater slechte verbinding. Dus wel verbinding, maar veel drops. In ieder willekeurige andere locatie, huis / school is er geen probleem.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
Zou best kunnen dat de zender van het apparaat stuk is, heb ik ook eens gehad, kon wel netwerken zien, maar niet mee verbinden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• its_Muppet
Maar hij maakt wel verbinding en haalt urls op, maar dan valt de verbinding ineens weg

Acties:
  • Beste antwoord

• its_Muppet
Okay, het heeft even geduurd, maar het is opgelost. Het probleem bleek dat het Windows Network and Sharing center de WiFi verbindingen beheerde en de Intel Wireless Pro utility actief was. Beide met hun eigen instellingen voor het netwerk. Beide waren bezig met een "pissing contest" en drukte elkaar weg.

Verwijderd

Hoi,
Ik heb een Lenovo en precies het zelfde probleem. Hoe had jij dit opgelost? Met dat windows network en sharing center?

Alvast bedankt

• its_Muppet
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:04:
Hoi,
Ik heb een Lenovo en precies het zelfde probleem. Hoe had jij dit opgelost? Met dat windows network en sharing center?

Alvast bedankt
Ik heb de Intel Wireless Utility uitgeschakeld, zodat Windows volledig beheer heeft op de WiFi kaart.

Pagina: 1