How to: beginnen met Webdesign/ Programmern?

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Beste medetweakers,

Tijdens mijn middelbare schooltijd heb ik het vak Informatica gevolgd waarbij we leerden programmeren en ontwerpen. Nu wil ik 3 jaar later weer de draad oppakken als hobby, aangezien ik het grafische ontwerpen leuk vind, maar dit ook zelf wil kunnen toepassen. Helaas weet ik zelf dus niet meer waar je mee moet beginnen e.d.

Ik heb wat rondgezocht over webdesign en ik kom zoveel informatie tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Waar kan ik nu het beste mee beginnen? Javascript, CSS, HTML, Wordpress, Java? Mijn idee is dus dat ik eigenlijk mooie, werkende websites zou willen maken. Photoshop kan ik al een beetje, en Indesign zou ik ook ooit willen leren.

Zou iemand mij een schop in de goede richting kunnen geven wat betreft webdesign en programmeer taal? Of even een duidelijke uitleg wat beiden nou precies inhouden. (ik weet dat webdesign vooral front-office is en programmeren back-office, maar toch zie ik niet het precieze verschil tussen die twee)

Alvast bedankt! :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PAHvandam schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:26:
ik kom zoveel informatie tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Honestly, met dit topic ga je alleen maar meer bomen krijgen. De één roept zus, de ander zo. Ook precies de reden waarom we Welke programmeertaal moet ik leren? hebben. En daar is denk ik 't belangrijkste wel mee gezegd.
PAHvandam schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:26:
(ik weet dat webdesign vooral front-office is en programmeren back-office, maar toch zie ik niet het precieze verschil tussen die twee)
We noemen dat front end en back end. Front/back-office is iets anders ;)

In grote, grove, lijnen:

Frontent = HTML, CSS, JS ofwel: client-side zaken (je gebruikers') browser) -> WEB
Backend = PHP, SQL etc. ofwel: server-side zaken (je webserver) -> PRG
Design = Photoshop / Illustrator etc. -> GFX

Webdesign is dan, in feite, ook niets anders dan het ontwerpen van een pagina; frontend-ontwikkelen is het ontwerp omzetten naar iets waar je browser iets mee kan (html, css, images/sprites etc. etc.).

Tegenwoordig verwateren zaken wel wat; zo heb je server-side JS (node.js bijv.) maar ook zaken die zo 'geabstraheerd' zijn dat je soms niet eens meer 'zomaar' weet of iets nou client/server-side uitgevoerd wordt; al hoor je dat natuurlijk te weten als je een techniek X gebruikt: verdiep je er in!).

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 09-06-2016 15:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.