Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"willekeurige" code

Pagina: 1
Acties:

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:02
Excuus als ik een beetje peitluttig klink, maar in het artikel over de D-link camera's met dr remote code execution attack is het uitvoeren van willekeurige code een beetje een maffe verwoording, wekt de illusie alsof je vanaf /dev/urandom pipet naar de camera ;) misschien is "code gemaakt door een aanvaller" of "code van buitenaf" een betere verwoording.

- Flippylosaurus

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Hoi Flippylosaurus, dank voor de opmerking! Ik denk niet dat het pietluttig is:) Het vertalen van Engelse securitytermen is soms lastig, net als in het geval van de term 'arbitrary code'. Ik ben het met je eens dat 'willekeurige code' wat raar klinkt, maar het dekt de lading aardig. De code is immers afhankelijk van de wil van de aanvaller. 'Door de aanvaller gekozen code' of jouw opties zouden ook kunnen, maar in titels is er weinig ruimte en is het bij complexe onderwerpen van lastig een titel te vinden die de lading dekt. Daarom heb ik in dit geval voor deze oplossing gekozen.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

SampleUser schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:25:
Excuus als ik een beetje peitluttig klink, maar in het artikel over de D-link camera's met dr remote code execution attack is het uitvoeren van willekeurige code een beetje een maffe verwoording, wekt de illusie alsof je vanaf /dev/urandom pipet naar de camera ;) misschien is "code gemaakt door een aanvaller" of "code van buitenaf" een betere verwoording.

- Flippylosaurus
Als ik een willekeurig boek pak uit mijn boekenkast dan verwacht ik ook niet dat die door /dev/urandom gemaakt is.

Wat mij betreft kan willekeurige code dus prima.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het is in elk geval een correcte vertaling van arbitrary.

Het gaat er in feite ook om dat je eender welke code kan uitvoeren. Dat je daarbij in de praktijk kiest voor code die daadwerkelijk doet wat je wilt is een tweede.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SampleUser
emnich schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:52:
[...]

Als ik een willekeurig boek pak uit mijn boekenkast dan verwacht ik ook niet dat die door /dev/urandom gemaakt is.

Wat mij betreft kan willekeurige code dus prima.
Nee, maar dan is het boek wat je pakt willekeurig, de inhoud niet.

• SampleUser
duqu schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:35:
Hoi Flippylosaurus, dank voor de opmerking! Ik denk niet dat het pietluttig is:) Het vertalen van Engelse securitytermen is soms lastig, net als in het geval van de term 'arbitrary code'. Ik ben het met je eens dat 'willekeurige code' wat raar klinkt, maar het dekt de lading aardig. De code is immers afhankelijk van de wil van de aanvaller. 'Door de aanvaller gekozen code' of jouw opties zouden ook kunnen, maar in titels is er weinig ruimte en is het bij complexe onderwerpen van lastig een titel te vinden die de lading dekt. Daarom heb ik in dit geval voor deze oplossing gekozen.
Begrijpelijk. Toch bedankt voor de reactie!

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Ik vind het vreemd om 'assembly code' uit te voeren. Het zal toch wel machine code zijn!
Of zit er een assembler in de camera?
Pagina: 1