Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een nieuwe game-pc besteld die ik waarschijnlijk begin volgende week ontvang. Ik heb vandaag toch nog even voor de zekerheid gekeken en ik ben eigenlijk pas nieuw qua game-pc's (ik heb er dus niet veel verstand van.)

Ik heb nu een MSI H110M PRO-VD moederbord in mijn pc en hier zit geen HDMI-aansluiting op maar op de videokaart die er in zit (MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G) zit wel een aansluiting. Ik ben gisteren gaan rondkijken en heb een beeldscherm besteld en deze heb ik al onvangen. Hier zit een HDMI-aansluiting op. En die zou ik graag willen gebruiken.

Daarbij is mijn vraag ook; moet er op het moederbord een HDMI aansluiting zitten om de HDMI-aansluiting van de videokaart te kunnen gebruiken op mijn beeldscherm?

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-06-2016 15:01)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Huishoudelijk: voor videokaarten hebben we een subforum 'Videokaarten & Beeldschermen'.

Move PMG -> VB

Verder iets uitgebreider dan hierboven:
Een PC kan meerdere videoadapters hebben. Ieder adapter heeft z'n eigen uitgang(en). De videopoorten op je moederbord (die aangesloten zijn op de iGPU in de CPU) staan geheel los van de poorten op de kaart die op de GPU daar aangesloten zijn. Als jij alleen de GPU op de videokaart wilt gebruiken, dan hoef je alleen naar de poorten daarop te kijken.

Mocht je ooit een tweede scherm aan willen sluiten, dan kun je afwegen of je die op de iGPU danwel de GPU op je kaart wilt aansluiten. Kan allebei, maar meestal is het eenvoudiger een tweede uitgang op zelfde kaart te gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!