Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-08 01:55
Kan dat?
School van mijn kids waar ik af en toe wat voor doe hebben een N510 opgestuurd gekregen van ??? (bedrijf dat hen de Gigaset heeft verkocht?) om bereik uit te breiden (twee klaslokalen hebben geen bereik).

Ze moesten maar Googlen hoe dit aan te sluiten...

Dat heb ik dus gedaan en het enige wat ik kon vinden is dat er repeaters bestaan en dat de N510 dit niet is. Daarnaast las ik dat er een filetje ergens op het netwerk zou kunnen staan met alle settings dat de N510 vanzelf download en waarna wellicht alles ingesteld wordt.

Dit heb ik NIET in combinatie met de functie van repeater gelezen, maar heb ik wel geprobeerd.

Het blauwe lampje knippert na aansluiten op een LAN poort, dus er is inderdaad iets van communicatie, maar de handset bleef, ook na enkele minuten wachten, "geen basisstation" of iets van die strekking weergeven ondanks dat hij naast de N510 lag.

Zou dit plug-en-play oplosbaar moeten zijn? Ik heb verder geen schema's hoe hun LANkabels lopen (op sommige LAN poorten deed de N510-LED niets), wat voor soort switchen e.d. ze gebruiken, wil niet op hun netwerk naar aangesloten apparaten zoeken, weet niet of ze nog andere VOiP apparatuur hebben behalve de N300, etc.

Thanks!!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10
http://gse.gigaset.com/fi...17-R101-1x-5419_nl_NL.pdf pagina 89

Google is your friend..

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
Deze pagina (89) had ik al open staan op een ander tabblad :), maar omdat ik de N510 niet zie als een repeater heb ik dit niet geprobeerd. Wellicht gewoon groot tekort aan kennis van dit product en derhalve ook met de gehanteerde termen.

Ik zal het proberen en het resultaat terugkoppelen. Dank je!!!

Edit: het was niet echt een succes. Ik ben op de handset via een 'tandwieltje' (en geen steeksleutel zoals in de handleiding van zowel de 300 als de 510 getoond wordt) bij "systeem" terecht gekomen. Hier is echter GEEN keuze met "repeatermodus" te vinden. Voor alle zekerheid nog even de 'gecodeerde transmissie' (heette anders) uitgezet in de hoop dat deze repeaterfunctie dan zou verschijnen, maar helaas.
Gedurende al dit geprobeer was de N510 al 10 minuten aangesloten, dus deze was 'zichtbaar' op het LAN netwerk, mocht dat een vereiste zijn.

Ik weet het niet meer dus tenzij iemand me kan vertellen wat ik nu over het hoofd heb gezien of hoe met inloggen in de N300 dit vrij gegeven moet worden o.i.d. (en welke software is daar voor nodig, want ik betwijfel of school een PC/laptop heeft hiervoor), lijkt het mij het beste dit door het betreffende bedrijf te laten doen.

Desalniettemin blijven ideeën meer dan welkom!

[ Voor 60% gewijzigd door R-P op 10-06-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
Contact gezocht met het betreffende bedrijf.
Conclusie is dat het inderdaad niet als repeater kan werken maar als tweede basisstation. (Ben ik dus toch niet gek ;) )

Uitleg bedrijf zoals ik het begrijp:
Dus van de twee of drie handsets die er aanwezig zijn, moet er eentje op het tweede basisstation worden aangemeld. Deze handset zal dan goed bereik hebben in de buurt van het tweede basisstation, maar uiteraard niet meer in de buurt van het eerste basisstation (daarmee is het tenslotte niet meer gekoppeld).

Wel blijft de mogelijkheid bestaan om onderling (tussen de handsets) te bellen door "01" o.i.d. te kiezen. Ik neem aan dat ook het telefoonnummer om gebeld te worden gelijk blijft, maar ik heb er niet aan gedacht dit te bespreken.

En de software die nodig is om in te loggen op de basisstations, is gewoon via IP adres en een browser (dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken aangezien ik zo ook inlog op mijn modem en router...)

Bal ligt weer bij school of dit een oplossing is die voor hen werkt.