Advies gevraagd: CPU 100% met gamen + streamen

Pagina: 1
Acties:

• rtedorsthorst
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-12-2024
Hey!

Ik vind het erg leuk om te gamen en te streamen in m'n vrije tijd.
Met games zoals League of Legends en Starcraft II is dit geen probleem.
Nu probeer ik Overwatch te streamen, maar nu zit mijn CPU in Taakbeheer constant rond de 95-98% met piekjes naar 100%. Dit veroorzaakt lag op de stream. Heb er zelf tijdens het spelen geen last van.

Nu weet ik niet precies wat ik moet doen om dit te verhelpen. Ben niet zo vakkundig op dit gebied. Mijn vermoedens gaan uit naar een nieuwe Processor, maar ik wil niet zomaar wat aanschaffen/vervangen zonder het zeker te weten!

Hieronder de specs van m'n PC.

Motherboard: Gigabyte G1.Sniper B5
Memory: Corsair Vengeance LP - Geheugen - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz
Videocard: MSI GeForce GTX 970 - Gaming - 4GB GDDR5 V316-001R
Processor: Intel Core i5 4690 / 3.5 Ghz - 6 MB cache
Power Supply: Corsair CX Series Modular CX600M
SSD: Samsung 840 EVO Basic - Solid state drive - 250 GB
Case: Cooler Master N300 - Midtowermodel - ATX

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Je zou kunnen kijken naar shadowplay: een feature/softwareprogramma van Nvidia die streamen mogelijk maakt via de GPU: hiermee kost streamen minder performance.

Of je moet je CPU vervangen voor een i7: hyperthreading is erg nuttig voor streamen en daarmee kan je nog wel wat winst boeken.

• rtedorsthorst
Ik ga eens kijken naar Shadowplay! Kijken hoe dat functioneert.

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-01 12:25
Weet niet welke programma je gebruikt om te steamen, zelf gebruik ik OBS om op te nemen/streamen. Ik had zelfde probleem dat er gewoon frames "dropte".

Toen ik in de instellingen bij de x264 CPU Preset (staat bij Geavanceerd) aanpaste van "veryfast" naar "superfast" merkte ik gelijk al een wereld van verschil qua cpu gebruik zonder dat ik eigenlijk iets merkte aan de kwaliteit daar van.

Dus mocht Shadowplay niet werken zou ik zeker daar even naar kijken!

• rtedorsthorst
Ik gebruik ook OBS. Ik ga er zeker even naar kijken!