Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-11 16:49
Ik heb al jaren een iPhone, toevallig afgelopen week een upgrade gemaakt naar de SE, aangezien ik 4 inch meer dan zat vind. Toevallig is er recent 1 specifieke app gekomen die NFC nodig heeft en daardoor alleen voor Android beschikbaar is (aangezien Apple zijn NFC niet openstelt). Kortom: er moet dus een Android-telefoon komen. Aangezien ik hem dedicated ga gebruiken voor 1 App moet hij aan 3 eisen voldoen:
1. Niet te duur (liefst <200 euro)
2. Heel klein (liefst kleiner dan mijn SE)
3. NFC
Ik heb behoorlijk gezocht, maar alle android-telefoons zijn enorm groot, en als je dan een keertje een kleine hebt, is het weer een niche-ding en dus heel duur. Is er hier iemand die misschien een leuk modelletje weet dat aan mijn eisen voldoet?

Alle reacties

Verwijderd

Moeilijk te vinden aan de voorwaarden die je stelt. Een van de kleinste smartphones met NFC, is de Samsung Galaxy S5 mini. 4,5inch, iets boven de $200.
http://tweakers.net/produ...DUWWJOUpW0UrGhmYmSrG1tbUA

• M_V
Tja, daar loop ik ook steeds tegenaan. Die S5 mini is net zo groot als een iPhone6 en dat vind ik al een bakbeest. Zijn er wel (goede) kleine androids in het hogere segment? Als het echt nodig is, kan mijn budget ook wel wat omhoog.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Zijn vrij moeilijk te vinden. kleinere telefoons hebben vaak/vrijwel altijd mindere specs.

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11 13:49

aercaen

Proud framerate whore

Dit zijn je opties volgens de pricewatch:
http://tweakers.net/categ...A0VYoFipubmiELG5qZAIVrawE

Misschien is de pricewatch: Sony Xperia J Wit een goede optie?
Word wel enkel verkocht door phonephone (nooit van gehoord :P)

Check misschien ook eerst welke versie van android de telefoon moet hebben voor je ene app, want die Sony is maar Android 4.1 bvb.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:11
ik had ongeveer dezelfde filter, maar als je nog filtert op toestellen vanaf 1-1-2015 (omdat het anders wel heel veel ouwe meuk is ;)), blijft alleen de s4 mini over:
http://tweakers.net/categ...oW4vSYByc5q-wwF9hyfW4lVK-

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 09-06-2016 14:45 ]

Strava

• M_V
Ik had niet gevonden dat het in de pricewatch mogelijk was om op NFC te zoeken (het stond verstopt :)), dank daarvoor. Maar ook als ik naar die lijst kijk, blijft het huilen met de pet op, en ook op de chinese sites alleen maar lappen van 5inch+.

Als je kijkt naar het relatief enorme succes van de iPhone SE, zou je toch verwachten dat er ook op android een markt is voor kleine powerhouses.

Verwijderd

Zelf heb ik een 6inch smartphone en vind hem niet te groot. :)
Als je NFC wilt, zal bepaalde eisen moeten verminderen.
De 4,5 inch van de Galaxy S5 Mini, is zo groot toch niet?
Hij weegt amper 7g meer dan de Iphone SE en is 8mm groter.
Daarbij heb je dan een toestel dat water- en stof resistent is.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Een andere invalshoek: is een losse NFC lezer met een stuk software op een pc een mogelijkheid?

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Met dat formaat kom je al bijna op een smartwatch uit, is dat geen optie dan?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
aercaen schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:40:
Misschien is de pricewatch: Sony Xperia J Wit een goede optie?
Word wel enkel verkocht door phonephone (nooit van gehoord :P)
Geen 4G en een toestel uit 2012. Zou dit toestel in ieder geval echt niet kopen.

Verwijderd

De RUGGEAR RG500 heeft een 3,2inch maar kost een stuk meer dan je max budget. (€379 bij Coolblue)

• M_V
@ All bedankt voor de info. Ik was eigenlijk van plan om die telefoon NAAST mij SE te hebben, en misschien heel af en toe de SE thuis te laten als ik echt weinig mee wil nemen.

Misschien even wat achtergrond: ik heb diabetes en ik heb tegenwoordig een NFC-sensor op mijn huid geplakt die mijn waardes meet. Om de NFC uit te lezen heb een (lomp) apparaat bij me (vooral dik). Er is sinds kort ook een App die dat kan, maar omdat @%$@#$apple hun NFC niet vrijgeeft, is die er alleen voor android (https://www.librelink.com/).

Volgens de beschrijving lijkt het niet te werken op een Smartwatch, of zie ik dat verkeerd (resolutie te laag?)? Als dat zou werken, zou dat natuurlijk super zijn! Als er iemand is met een Smartwatch die het zou kunnen testen, heel graag.

Die rugged baksteen mag dan wel 3,2 inch zijn, maar het is niet dat ik een klein scherm wil, ik wil een kleine telefoon ;).

Ik moet voor mijn werk een iPhone hebben. Wat ik wel zou kunnen doen is die SE weg doen (lol, na 6 dagen) en een 6Plus in de plaats nemen. Dan kan mijn iPad Mini weg, en dan koop ik een relatief kleine Android om met 1 hand te kunnen bedienen (S5 Mini??). Maar brrrr, ik ben wel bang voor android om bijna als "main" te gaan gebruiken (iPhone sinds 2008) ;).

[ Voor 6% gewijzigd door M_V op 09-06-2016 17:12 ]

Verwijderd

In een.paar dagen.ben je gewoon.aan Android. Ben 3.jaar geleden ook overgestapt van iphone naar een android smartphone. Wil.nooit meer terug.

Verwijderd

Sony Z5 compact? Volgens mij je enige optie.

• Ruuuuuubje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 19:38
Zelf ben ik op zoek naar iets vergelijkbaars en baal er enorm van dat er zo weinig keuze is voor goede smartphones in een klein formaat. Ik zit nu op een s4 mini en die is heel goed in de hand, op de batterij duur na (en het gebrek aan nfc omdat ik de dual sim heb) is het een geweldig toestel.

Als ik jou vraag inschat zou een zeer goedkoop toestel wat niet geweldig is in zn specs maar wel erg klein en licht ook voldoen. Ik kwam de Alcatel POP S3 tegen, misschien een idee?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
M_V schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:04:
Volgens de beschrijving lijkt het niet te werken op een Smartwatch, of zie ik dat verkeerd (resolutie te laag?)? Als dat zou werken, zou dat natuurlijk super zijn! Als er iemand is met een Smartwatch die het zou kunnen testen, heel graag.
Smartwatch werkt niet, specs op https://www.librelink.com/ geven:
Voor Android-telefoons met
• besturingssysteem 4.0 of hoger
• Schermresolutie 480 x 800 tot 1080 x 1920
• Schermafmetingen 8,9 cm tot 14,5 cm (3,5” tot 5,7”)
• NFC-capaciteit (near-field communicatie
Dan inhoudelijk op je andere opmerking:
Ik was eigenlijk van plan om die telefoon NAAST mij SE te hebben, en misschien heel af en toe de SE thuis te laten als ik echt weinig mee wil nemen.

Ik moet voor mijn werk een iPhone hebben. Wat ik wel zou kunnen doen is die SE weg doen (lol, na 6 dagen) en een 6Plus in de plaats nemen. Dan kan mijn iPad Mini weg, en dan koop ik een relatief kleine Android om met 1 hand te kunnen bedienen (S5 Mini??).
Misschien kun je eens andersom denken, waarom zou je een telefoon voor je werk altijd bij je hebben? Het is gezonder om je werk telefoon in je vrije tijd weg te leggen.
Dan neem je er een mooie middenmoot Android naast van rond de 4,5 - 5,1 inch waar je alles prive op doet.

(P.S. ik snap je tegenzin, ik vind 4 inch ook groot genoeg voor veel zaken, maar merk dat ik met 5 inch al zo veel meer kan versus 4 inch dat mijn tablet buiten gebruik geraakt is en ik die weggegeven heb).
Pagina: 1