goedkoopste (tijdelijke?) Mac videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:54
Ik heb hier een mac pro staan die niet opstart. Als ik de serial intik bij apple komt er "early 2008" uitrollen, dat zou het 3,1 model zijn volgens een ander lijstje op de apple site.

De videokaart was al eens kapot gegaan, is toen vervangen door een gewone pc kaart. Tijdens het opstarten is er dus niks te zien.

Op een gegeven moment zijn er een hoop updates geinstalleerd en daarna is de machine nooit meer opgestart. Als ik de startknop ingdrukt houd dan hoor ik 1 lange piep, wat "efi update in progress" zou moeten zijn. Diagnostic leds laten niet veel bijzonders zien.

Misschien is hij gewoon kapot, maar misschien hoeft er alleen een opstartprobleem verholpen te worden, dan is het denk wel handig om beeld te hebben.

Heeft iemand een tip voor een goedkope kaart? Ik zie dat je veel amd kaarten ook kan flashen. Heeft iemand een kaart te leen? Of heeft iemand nog een ander idee om dit probleem op te lossen? Alle feedback wordt gewaardeerd.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Beste antwoord (via haarbal op 12-10-2016 22:29)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

De goedkoopste kaart om überhaupt beeld te krijgen zal een 7300GT Mac editie zijn van het 2006 model. Daar kan je weliswaar niet mee in Mountain Lion en later komen met hardwareversnelling, maar je kan wel de firmware bereiken.

Het makkelijkste en goedkoopste kaartje wat je zelf kan flashen zal de HD5770 zijn. De reference ATI versie kan je met EFI flashen en geeft je ook een bootscreen, wat je wil. HD4870 is ook mogelijk in sommige uitvoeringen. Zal je even moeten googelen. Nvidia kaarten waren er niet veel voor Mac, dus daarvoor zal je een legitieme kaart voor moeten zoeken zoals de GT120, maar men wil er doorgaans nog zo'n 75 euro voor.

Zelf heb ik wel twee Mac Pro kaarten maar Delft is te ver weg om even uit te lenen.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 09-06-2016 13:07 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

De goedkoopste kaart om überhaupt beeld te krijgen zal een 7300GT Mac editie zijn van het 2006 model. Daar kan je weliswaar niet mee in Mountain Lion en later komen met hardwareversnelling, maar je kan wel de firmware bereiken.

Het makkelijkste en goedkoopste kaartje wat je zelf kan flashen zal de HD5770 zijn. De reference ATI versie kan je met EFI flashen en geeft je ook een bootscreen, wat je wil. HD4870 is ook mogelijk in sommige uitvoeringen. Zal je even moeten googelen. Nvidia kaarten waren er niet veel voor Mac, dus daarvoor zal je een legitieme kaart voor moeten zoeken zoals de GT120, maar men wil er doorgaans nog zo'n 75 euro voor.

Zelf heb ik wel twee Mac Pro kaarten maar Delft is te ver weg om even uit te lenen.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 09-06-2016 13:07 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Heb maar even een ad in v&a gezet.

flashbare 2ehands kaarten worden binnenkort misschien ook goedkoper nu de rx480 uit is.

Hopelijk kan ik binnenkort een poging wagen het beest weer tot leven te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Laatst online: 05-10 08:59
Hi haarbal,

Mocht je behoefte hebben, dan kan je hem even testen hier bij mij..
Ik heb ATI 4870 Mac editions liggen..

Ik woon in Rdam, hoor wel van je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
FlorisVN schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:01:
Hi haarbal,

Mocht je behoefte hebben, dan kan je hem even testen hier bij mij..
Ik heb ATI 4870 Mac editions liggen..

Ik woon in Rdam, hoor wel van je..
Cool, ik laat binnenkort wat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik necrobump hem even.

Vandaag een 5770 geflasht een geeft idd beeld. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:51
En wat was het probleem en heb je het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Bij het opstarten begint de balk te lopen, maar op een gegeven moment geeft hij een symbool dat het fout zit. Met een niet apple videokaart kan je dat niet zien. De laatste keer dat hij afsloot was na een boel updates, denk dat die de mac os installatie gesloopt hebben.

Nu met cmd+r ingedrukt opgestart (recovery mode?) en een verse installatie aangezet, hij is nog bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:51
Kijk dat is goed om te horen, dan lijkt het inderdaad op een corrupte installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Idd, hij start nu ook gewoon weer op.

Pagina: 1