Aankoop servers voor Lan Party Game servers.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:09
Hello iedereen,

In het kort gezegd, we willen graag een lan party organiseren met een paar vrienden en we zoeken online naar tweedehands servers. Nu wil ik graag weten wat de beste keuze zou zijn.

Onze lan party is al een paar keer doorgegaan met een stuk of 10 vrienden. Dit jaar willen we wat groter gaan ( naar 30-40 man ) en hiervoor zouden we graag een server kopen. Dit ook met het oog op toekomstige edities. Echter weet ik als netwerk engineer niets af van servers en de beste bang for buck. We gaan vooral Counter-Strike: GO spelen en liefst een paar servers van dit runnen. Echter moeten we ook een TS server kunnen hosten.

Momenteel draaien we twee csgo servers en een TS server op een oude computer, dit werkt nog naar behoren maar ik denk niet dat we er veel meer servers op kregen. En ook moeten we in het achterhoofd houden dat we elk jaar een beetje willen uitbreiden.

In verband met de server specs voor CSGO heb ik nog niet veel gevonden. Wel heb ik gelezen gehad dat het vooral CPU intensief is als je er bots in je server wilt laten rondlopen, dit is ook geen vereiste en hoogst waarschijnlijk gaat dit niet nodig zijn bij ons. Aan de andere kant heeft het wel wat disk space nodig. Ik meen iets van 40 Gb per gameserver instance.

Hieronder een samenvatting van welke servers we al online zijn tegengekomen ( let op, sommige staan op een veilingsite en de prijs kan en zal nog stijgen. )
  • 19" server DELL PowerEdge R710, vv 4x HDD SAS 330gb, 2x 146gb --> € 110
  • 19" server DELL PowerEdge R710, vv 4x HDD SAS 330gb, 2x 146gb --> € 110
  • 19" server DELL PowerEdge 2950, vv 9x HDD SAS wo 146GB en 73gb. --> € 50
  • 2x 19" servers DELL PowerEdge 1950, wo. vv. 2x4 HDD SAS 73GB --> € 65
  • 19" server DELL PowerEdge 610, vv 3x HDD SAS 73GB. --> € 40
  • 19" server DELL PowerEdge 2950, vv 6x HDD SAS wo 146GB en 73gb. --> € 35
  • 2x 19" server DELL PowerEdge 1950, vv 3x HDD SAS 1TB, 2x 73GB --> € 65
  • 19" server DELL PowerVault NF500, vv 5x HDD SAS 300GB. --> € 50
  • 19" server DELL PowerEdge 2950, vv 3x HDD SAS 73GB. --> € 40
  • 2x 19" server DELL PowerEdge R610, vv 10x HDD SAS wo 8x 600GB. --> € 255
Nu zou ik graag aan jullie willen vragen voor welke we best kunnen gaan. We zouden kunnen bieden tot €170.
Alvast bedankt voor jullie mening.

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dit zijn geen complete specificaties. Geheugen, type CPU, netwerk kaarten etc ontbreken allemaal.
Dus we kunnen je hierin niet adviseren zonder meer info.

Waarom bouw je niet zelf een systeem samen met jouw vrienden? Zo'n oude server is niet perse de beste keuze en deze bevat vaak relatief weinig geheugen, vreet veel stroom en is onhandig mee te nemen :).

Kijk ook even naar de tweakers V&A. Staat genoeg leuk spul tussen..

[ Voor 34% gewijzigd door Workaholic op 09-06-2016 10:18 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Daarnaast vraag je even af hoeveel je echt nodig hebt.
Practisch geen enkel modern spel gebruikt nog een server-client systeem (helaas)

Momenteel draaien we twee csgo servers en een TS server op een oude computer, dit werkt nog naar behoren maar ik denk niet dat we er veel meer servers op kregen
Gebaseerd op wat, heb je gegevens ?

Ik weet dat er bij ons op een oude amd x2. nog een paar UT servers draaide, en een Battlefield server draaiden. Zelfs met redelijk wat spelersm Vrat dat wat geheugen maar de CPU werd er niet warm of koud van.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Voor campzone ( 1100+ bezoekers ) is dit een kleine greep uit het serverpark :

2 x HP DL160 Dual Core 2.*Ghz 8 Gb ram tbv Infoblox DHCP/DNS
4 x HP DL360 Dual Core 2.* Ghz 32 Gb ram tbv diverse NOC diensten
1 x SUN X4500 steamcache doos ( 48 x 1 tb disk )
2 x SUN servers tbv NOC tools en diensten.

Het is niet echt in te schatten wat je nodig hebt, Kijk vooral naar de grootte van de lan, Met 40 man kun je nog makkelijk af met een simpele server voor DHCP/DNS. mogelijk kun je zelfs af met een pfsense routertje voor de diensten die je aan wilt bieden.

Wat voor andere diensten denk je nodig te hebben ? Maar eerst eens een lijst van wat je aan gaat bieden. Dat kan bijvoorbeeld een intranet-pagina zijn of een catering systeem. netwerk monitoring, dhcp/dns en ga zo maar door.

Game servers worden niet superveel meer gebruikt, maar mocht je ze dan toch nodig hebben dan hoeft dit ook weer niet de state-of-the-art te zijn in server hardware. Meestal geeft een game zelf al zijn vereisten aan voor een dedicated server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Hou ook rekening met de weinig transportvriendelijke aard van rackservers. Misschien kijk je best naar HP Microservers of zelf geassembleerde compacte cases. Met VMWare ESXi kom je ook al ver voor het opdelen van een fysieke server voor meerdere toepassingen zeker als je meerdere netwerkaansluitingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij X-life hebben we voor 120 man eigenlijk geen enkele game server staan. De meeste games zijn prima te hosten op iemands systeem. Een dedicated server kun je ook prima starten op een PC die ook een client draait bij de meeste games.
Daarnaast is het zo dat het voor veel games belangrijker is om een fatsoenlijke internetverbinding te hebben dan wat anders. Dus misschien handiger om daarin te investeren als je dat nog niet hebt.

En verder, waar en wanneer is jullie lanparty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik mis toch wel wat specs.
Wat heb je nu (cpu, mem, disks) en waar zit de bottleneck ?

Wat ga je aan resources verwachten? Wat gaat die TS doen?

Move PNS > HSA

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1