Toon posts:

SSD Windows 7 en 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is simpel en toch is het internet en niet duidelijk bij. Daarom vraag ik het aan jullie, misschien heeft iemand tips of ervaring hier mee.

Mijn huidige systeem draait windows 7 op een 120gb ssd en mijn games endergelijke staan op een 1tb hdd.
Nu wil ik naar windows 10 maar dit doe ik liever clean via een USB met een nieuw install.
Die media weet ik hoe die gemaakt moet worden voor de installatie. En de windows 7 key van nu kan ik gebruiken om windows 10 te activeren.

Echter weet ik niet hoe ik de ssd leeg krijg voor echt een schone start.

Ik heb gekeken naar partities verwijderen tijdens de installatie van windows 10. Dit zou alle gegevens er vanaf halen maar anderen zeggen weer dat de partitie die windows 7 heeft een unlocated diskspace maakt en er dus op zal blijven. Is dit correct of kun je gewoon letterlijk makkelijke alle partities weg klikken?

Anders, hoe zou het anders moeten?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle partities verwijderen inderdaad, en dan één grote partitie aanmaken in die ruimte die nu vrij is. Windows doet de rest, als het goed is. Officieel verwijder je je data niet met formatteren ( met snelformatteren in elk geval niet) maar alleen de verwijzing naar die data. Zodra je de ruimte op de SSD echter gebruikt zal de oude data die erop stond overgeschreven worden, dus die wordt vanzelf verwijderd naarmate je je PC gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en de hdd, is het verstandig om die van te voren te formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:20:
en de hdd, is het verstandig om die van te voren te formateren?
Mwah, ik zou die gewoon laten voor wat het is. Waarschijnlijk kan je die direct weer gebruiken vanuit je nieuwe installatie. Dan hoef je ook geen bestanden over te zetten of games opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat voornamelijk om steam wat hier op staat. Geen idee of steam een andere versie heeft voor windows 7 en 10. Anders kan ik deze onder de installatie los koppelen en na de installatie aansluiten. Het testen en dan alsnog formatteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je alle partities verwijdert bij de installatie en de 'unallocated space' selecteert voor installatie, zal Windows zelf alle benodigde partities aanmaken daarin. Je hoeft dus niet zelf het een en ander aan te maken. Sterker nog, dat kan problemen opleveren omdat het een standaard layout maakt, maar mogelijk een of twee partities mist.

Voor je games, lekker de 1 TB schijf laten voor wat het is. Je installeert Steam dan op W10 en geeft aan waar je games staan. Herindex ervan en Steam ziet wat je hebt. Klaar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:28:
Het gaat voornamelijk om steam wat hier op staat. Geen idee of steam een andere versie heeft voor windows 7 en 10. Anders kan ik deze onder de installatie los koppelen en na de installatie aansluiten. Het testen en dan alsnog formatteren
Volgens mij kan Steam toch gewoon je game library scannen? Dus zeg maar dat je Steam opnieuw download en installeert op je SSD na de herinstallatie, en dan je HDD scant voor games. Pin me er niet op vast, maar volgens mij kan dat.
Hero of Time schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:29:
Als je alle partities verwijdert bij de installatie en de 'unallocated space' selecteert voor installatie, zal Windows zelf alle benodigde partities aanmaken daarin. Je hoeft dus niet zelf het een en ander aan te maken. Sterker nog, dat kan problemen opleveren omdat het een standaard layout maakt, maar mogelijk een of twee partities mist.
Ach natuurlijk, dat moet in de unallocated space en niet in een grote partitie. Even vergeten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal het proberen, bedankt! Anders maakt het niet uit als alles opnieuw moet. Niet echt bijzondere savegames of screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:33:
Zal het proberen, bedankt! Anders maakt het niet uit als alles opnieuw moet. Niet echt bijzondere savegames of screenshots
Sowieso slaat Steam savegames op in de cloud toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:33:
[...]

Sowieso slaat Steam savegames op in de cloud toch?
Volgens mij moet je dat de eerste keer als je dat wil zelf aangeven. Ik heb niks aangegeven dus dat hoor je dan wel van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Volgens mij kan Steam toch gewoon je game library scannen? Dus zeg maar dat je Steam opnieuw download en installeert op je SSD na de herinstallatie, en dan je HDD scant voor games. Pin me er niet op vast, maar volgens mij kan dat.
Dat zeg ik ook. Vertel Steam waar je shit staat en het doet een herindex van z'n meuk en voegt je spellen weer toe zodat je ze kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:35:
[...]

Volgens mij moet je dat de eerste keer als je dat wil zelf aangeven. Ik heb niks aangegeven dus dat hoor je dan wel van mij ;)
Ah, op die manier. Heb zelf geen Steam ;)
Hero of Time schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:37:
[...]

Dat zeg ik ook. Vertel Steam waar je shit staat en het doet een herindex van z'n meuk en voegt je spellen weer toe zodat je ze kan starten.
Klopt, ik postte mijn reactie ongeveer gelijk met jou. Ik had die van jou dus nog niet gezien toen ik mijn reactie aan het typen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even nog tussen door zodat ik een referentie heb:\https://www.youtube.com/watch?v=PsveMWRdNxo
Zo werkt het dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:40:
[...]

Klopt, ik postte mijn reactie ongeveer gelijk met jou. Ik had die van jou dus nog niet gezien toen ik mijn reactie aan het typen was.
Ah, helemaal overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:35:
[...]

Het staat standaard aan tenzij je expliciet aangeeft dit niet te willen. Maar lang niet elk spel maakt er gebruik van.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:47
Het opslaan van de steam save games in de cloud verschilt ook per game. Niet iedere game heeft dit.
Pagina: 1