Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onbekende printer opdrachten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

We hebben elke ochtend tussen 8:30 en 9:00 last van onbekende printertaken. Deze taak heeft geen Ipnummer en ook geen gebruiker in de logs. Herkent iemand de printer taak op de foto hieronder en kan mij vertellen welk apparaat deze tekens print?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ixkFRgR6c1P2EvGZPmiJShTn/full.jpg

Het zijn 3 smilies! 2 witte en 1 zwarte.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 09:13 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, want ik zie niks.
Grote kans dat dit een pcl error is.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
of je plaatst even een netwerk sniffer tussen de printer en het netwerk om te zien wie de printer aanspreekt?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:58
Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar de fotoalbum-map om het wachtwoord in te voeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de foto even aanpassen heren :$

Verwijderd

Topicstarter
nu wel zichtbaar?

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Hij is nu zichtbaar. ;)

const { signature } = await fetchProfile()

Verwijderd

Topicstarter
Alles moet een eerste keer zijn :$ Maar ideeën waar het weg kan komen?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien nog melden wat voor printer het is. Is het een netwerkprinter? Etc etc

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Het leuke is dat we een nieuwe netwerk printer hebben maar de smilies nog blijven komen. Dus het lijkt mij niet af te hangen van welke printer het is. Reden waarom hij nog steeds smilies print kan zijn doordat we de printernaam en ip adres hebben over genomen van de oude.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:26

DukeBox

loves wheat smoothies

+1, pcl error

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:26

NSG

Je weet niks!

Als je googled op 'printer printing smiley' dan krijg je meer dan genoeg resultaten. En ja 9 van de 10 keer is het een driver issue. Dus ik zou controleren of je wel de juiste drivers gebruikt, daarnaast ook kijken of er een firmware update voor de printer beschikbaar is ;)

Verwijderd

Topicstarter
De heren van Ricoh hebben hier afgelopen maandag alles geïnstalleerd en neem aan dat alles up to date is. Wat nog wel kan is dat er een systeem is in het netwerk die wil printen en dat doet op een oude driver. Hoe zou ik kunnen kijken welk systeem dat is als er geen gebruiker en ip adres mee komt?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:24:
De heren van Ricoh hebben hier afgelopen maandag alles geïnstalleerd en neem aan dat alles up to date is. Wat nog wel kan is dat er een systeem is in het netwerk die wil printen en dat doet op een oude driver. Hoe zou ik kunnen kijken welk systeem dat is als er geen gebruiker en ip adres mee komt?
Zie mijn vorige post:

of je plaatst even een netwerk sniffer tussen de printer en het netwerk om te zien wie de printer aanspreekt?

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik dat eens proberen. Bedankt heren!
Pagina: 1