Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Persuasive
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-07 22:20
Hallo Medetweakers,

1.5 maand geleden heb ik een Corsair 400C gekocht + 4x Corsair 120mm Quiet edition. Hieronder toelichting + afbeeldingen.

De back fan moet je er bij visualiseren (zowel afbeelding 1 en 2) ;) De bovenste front fan ga ik verplaatsen naar de achterzijde en in de plaats hiervan wou ik een Corsair 120mm "non-quiet edition" voor halen.
zie afbeelding 1. (Edit: Vooraf wordt het aangevoerd en boven en achter afgevoerd)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GIlXNt9.jpg?1
afbeelding 1

Misschien een idee om de CPU koeler, het passieve gedeelte om te draaien zodat koeler aan de rechter kant zit en daarna de koeler om te draaien?
(zie afbeelding 2, powered by mspaint 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MqP2d9b.jpg?1
afbeelding 2

Wat denken jullie?

Mvgr,

Persuasive

[ Voor 4% gewijzigd door Persuasive op 09-06-2016 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Push werkt op een luchtkoeler altijd wat beter dan alleen pull, dus sowieso zoals in afbeelding 2 weergegeven is. Dit is ook de gangbare manier van hoe een processor koeler gemonteerd dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 00:08
Als ik het goed begrijp wil je er naar toe dat je: voor 2 intake fans hebt, boven 2- en achter ook 1 outtake fan hebt. Als dat zo is zul je met een negatieve druk te maken krijgen wat je liever niet wilt, want. Dan gaat er meer lucht naar buiten dan er binnen komt met als gevolg dat je gemakkelijker stof naar binnen trekt. Eigenlijk wil je het liefste een positieve of eventueel een neutrale druk creëren, hiermee hou je het stof zoveel mogelijk buiten :)

En zoals hierboven al gezegd, inderdaad je cpu fan verplaatsten zodat je een push airflow krijgt. Van voor naar achter :P

En aan je video kaart te zien zuigt deze geen lucht aan van onderen, zoals jij aangeeft, maar zover ik kan zien stoot ie juist de warme lucht naar onderen uit 8)7
[Remmes] schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:23:
[...]

GPU zuigt lucht van onder, blaast dit door de heatsink die erboven zit en de warme lucht gaat dan de kast in.
Thnx voor de info, was er echt van overtuigd... 8)7

Ik zou dus één outtake fan minder gebruiken, indien niet mogelijk, dan zou ik ervoor zorgen dat mijn intake fans een hogere rpm hebben dan mijn outtake fans en daarmee een positieve druk proberen te creëren ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Bobbreede op 09-06-2016 18:21 ]

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Persuasive
Thanks voor jullie reactie!
En zoals hierboven al gezegd, inderdaad je cpu fan verplaatsten zodat je een push airflow krijgt. Van voor naar achter :P
Wat cordonbleu ook al zegt, dan doe ik dat! Nog even wachten op me koelpasta, wat er nu tussen zit is "meuk".
En aan je video kaart te zien zuigt deze geen lucht aan van onderen, zoals jij aangeeft, maar zover ik kan zien stoot ie juist de warme lucht naar onderen uit :)
Oops foutje van mij, thanks! Ik heb eigenlijk niet gekeken hoe de fans zaten op mijn GPU.
Ik zou dus één outtake fan minder gebruiken, indien niet mogelijk, dan zou ik ervoor zorgen dat mijn intake fans een hogere rpm hebben dan mijn outtake fans en daarmee een positieve druk proberen te creëren ;)
Dat zal wel balen zijn, alles is mogelijk! Mja, 60~ euro voor 4 fans uitgegeven 8)7 .
Bij de kast zat een 140mm fan aan de voorzijde (2000> rpm), daarnaast heb ik nog een 120mm fan die default aan de achterzijde zat. (deze zal 2000< rpm hebben), de quiet editions zijn 1200-1500 rpm.

Is dit een idee?
1. CPU koeler aanpassen.
2. bovenste front fan vervangen met 140mm
3. onderste front fan vervangen met een 120mm (non-quiet)
4. achterzijde 120mm quiet
5. bovenzijde 2x120mm quiet

of
1. "fuck-it" koop H100i v2 waterkoeling? en alle koelers lekker laten zitten. zie afbeelding 3
Afbeeldingslocatie: http://www.itnewsonline.com/images/news/Corsair-Carbide-Series-400C-2.jpg
afbeelding 3

Misschien nog handig om te weten,
Ik heb een 3570k op 4,0 Ghz. 1.275 v. Hij stond op 4,6 Ghz op 1.350 v. teruggezet omdat ik dacht dat het te warm werd. maar hij draaide zeker al 2 maand zonder geneuzel, werd wel 70 c (load), momenteel 60-61 (load)
Videokaart is een ASUS 970 STRIX @ 1,45 GHz GPU clock en 7,9 GHz Mem clock 59-61~ c (load)

Mvgr en fijne dag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Bobbreede schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:35:

En aan je video kaart te zien zuigt deze geen lucht aan van onderen, zoals jij aangeeft, maar zover ik kan zien stoot ie juist de warme lucht naar onderen uit :)
GPU zuigt lucht van onder, blaast dit door de heatsink die erboven zit en de warme lucht gaat dan de kast in.

Ik zou de voorste top fan naar achter veplaatsen (en wellicht andere top fan zelfs verwijderen), als je dan de cpu cooler omdraait en de fan in push opzet moet het allemaal lekker doorwaaien.

70c tijdens load is trouwens prima hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door [Remmes] op 09-06-2016 14:55 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou een AIO radiator nooit aan de voorzijde monteren, je blaast dan warme radiator lucht je kast in en daarvan gaat je videokaart enorm loeien. Deze krijgt namelijk 'tweedehands' lucht en daar wordt hij niet blij van. Als je al een AIO koeler neemt plaats dan de radiator aan de bovenzijde met de fans op exhaust.

Ik zou de rechter top fan weghalen en aan de achterzijde monteren als dit kan en dus ook de CPU koeler draaien zodat de fan rechts zit; hierdoor pushed deze de lucht door de koelribben heen (= beter) en de fan aan de achterzijde begeleidt de warme cpu lucht direct de kast uit. Zie mijn creatie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RFUEtaGl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Persuasive
stin00 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:07:
Ik zou een AIO radiator nooit aan de voorzijde monteren, je blaast dan warme radiator lucht je kast in en daarvan gaat je videokaart enorm loeien. Deze krijgt namelijk 'tweedehands' lucht en daar wordt hij niet blij van. Als je al een AIO koeler neemt plaats dan de radiator aan de bovenzijde met de fans op exhaust.

Ik zou de rechter top fan weghalen en aan de achterzijde monteren als dit kan en dus ook de CPU koeler draaien zodat de fan rechts zit; hierdoor pushed deze de lucht door de koelribben heen (= beter) en de fan aan de achterzijde begeleidt de warme cpu lucht direct de kast uit. Zie mijn creatie:
Thanks! Ook een goed idee en btw nice mspaint skills! :)
Deze ga ik als eerste proberen, alleen nog even artic silver 5 halen. Wou gisteren al bestellen, maar niet doorgezet omdat er misschien nog onderdelen bij moesten na deze topic.

Oja,
Ik heb ook nog een 140mm fan, deze kan ik eventueel vervangen met de fan rechtsboven. (frontside top) beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Persuasive schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:09:
[...]

Thanks! Ook een goed idee en btw nice mspaint skills! :)
Deze ga ik als eerste proberen, alleen nog even artic silver 5 halen. Wou gisteren al bestellen, maar niet doorgezet omdat er misschien nog onderdelen bij moesten na deze topic.
Ik zou zelf geen arctic silver 5 halen, het was vroeger de standaard maar heeft een inwerktijd van 100-200 uur. Verder is het, zeker gezien de benchmarks van thermal pastes, toch wel ingehaald. Een beter alternatief is MX-4 in mijn ogen, of anders GC Extreme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Persuasive
Ik zou zelf geen arctic silver 5 halen, het was vroeger de standaard maar heeft een inwerktijd van 100-200 uur. Verder is het, zeker gezien de benchmarks van thermal pastes, toch wel ingehaald. Een beter alternatief is MX-4 in mijn ogen, of anders GC Extreme :)
Thanks,
https://azerty.nl/8-1093-...x-4-thermische-pasta.html, check?

Hou zou ik de koelpasta uitsmeren?
- een erwtje
- een "X"

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Persuasive schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:21:
[...]

Thanks,
https://azerty.nl/8-1093-...x-4-thermische-pasta.html, check?

Hou zou ik de koelpasta uitsmeren?
- een erwtje
- een "X"

Groeten,
Gewoon een erwt of lijntje in het midden. Eerst cpu/koeler schoonmaken natuurlijk.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Persuasive
Gewoon een erwt of lijntje in het midden. Eerst cpu/koeler schoonmaken natuurlijk.
Doe ik dat!

Terug te komen op de airflow, iemand op skype had een briljant idee 8)7 (zie afbeelding 4)
Afbeeldingslocatie: http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2012/02/case-made-of-fans.jpg
afbeelding 4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Persuasive
Update,

Zojuist onderstaande wijzigingen doorgevoerd.

- Front top fan vervangen met hogere RPM en van 12cm naar 14cm
- Back fan teruggezet.
- Koelpasta verniewd
- CPU fan omgedraaid, hij pusht nu i.p.v. warme lucht onttrekken en fan vervangen met een hogere RPM

Resultaat 5-6~ graden op de CPU

Mvgr,

[ Voor 7% gewijzigd door Persuasive op 11-06-2016 18:17 ]

Pagina: 1