Laptop 400-700 euro, school, programmeren, klein spelletje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-09 20:27
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben van plan de laptop voor school te gebruiken. Ook ben ik van plan hierop te programmeren. Af en toe een spelletje spelen zou ook wel fijn zijn(hoeft lang geen hoogvlieger te zijn qua grafische prestaties). Denk aan de games die ik speel aan kerbal space program, scrap mechanic, cities skylines, from the depths, farming/construction simulator. Hopelijk geeft dit een beeld wat voor spelletjes ik speel.

Wat is je budget?
ik wil maximaal 600/700 euro uitgeven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik denk dat ik hem redelijk vaak ga meenemen. Dus een niet al te grote laptop zou fijn zijn. 15,6" of lager zou wel fijn zijn. Als het niet anders kan een 17". Overigens moet de accu wel redelijk lang mee gaan want ik wil niet een laptop die ik constant aan de lader moet hangen. Ik gebruik hem juist om mobiel verder te kunnen gaan met mijn werk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Grote accu is een vereiste. Liever geen spyware(*kuch*lenovo*kuch*). Beetje robuust is ook wel handig want zal vaak meegenomen worden. AMD of Intel maakt me niks uit zolang het maar redelijk snel is. Af en toe klein spelletje. Graag 8gb (of meer :9 ) geheugen aangezien ik 4gb best snel vol krijg. Met 8gb heb ik tenminste een iets hoger plafond.

Iemand een idee? :+

[ Voor 11% gewijzigd door Flammaestus op 09-06-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:49
Waarvoor denk je 8gb of meer nodig te hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wat is "een klein spelletje"? Voor 700 EUR ga je geen laptops vinden denk ik met echt een capabele videokaart.

Met jouw opgegeven budget en een wens voor een videokaart is denk ik dit nog de beste laptop in de Pricewatch: pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020193)

Deze laptop heeft een GTX 950M, geen strepentrekker maar wel de kaart met de beste papieren als je maar 700 EUR te spenderen hebt.
Wouter lucassen schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:21:
Waarvoor denk je 8gb of meer nodig te hebben dan?
8GB is zo'n beetje standaard geworden vandaag de dag. Alleen de echte budget machines komen nog met 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
CMD-Snake schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:25:
Wat is "een klein spelletje"? Voor 700 EUR ga je geen laptops vinden denk ik met echt een capabele videokaart.

Met jouw opgegeven budget en een wens voor een videokaart is denk ik dit nog de beste laptop in de Pricewatch: pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020193)

Deze laptop heeft een GTX 950M, geen strepentrekker maar wel de kaart met de beste papieren als je maar 700 EUR te spenderen hebt.

[...]

8GB is zo'n beetje standaard geworden vandaag de dag. Alleen de echte budget machines komen nog met 4GB.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Het merendeel van hedendaagse ultrabooks heeft 4gb als instap. (Zenbook, spectre, xps, sp4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Wouter lucassen schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:27:
Waar haal je die wijsheid vandaan? Het merendeel van hedendaagse ultrabooks heeft 4gb als instap. (Zenbook, spectre, xps, sp4)
Elitebooks, Latitude 7xxx-serie komen allemaal al met 8GB. Maar wat is nu je punt? Een wedstrijdje om geheugen?

TS schijft dat hij graag 8GB of meer aan geheugen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
CMD-Snake schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:57:
[...]

Elitebooks, Latitude 7xxx-serie komen allemaal al met 8GB. Maar wat is nu je punt? Een wedstrijdje om geheugen?

TS schijft dat hij graag 8GB of meer aan geheugen wil.
En daarom vraag ik waarom. Er valt namelijk genoeg te zeggen voor 4gb voor huis, tuin en keuken gebruik. De laptop serie die jij aankaart zijn voor zakelijk gebruik. Dit soort ultrabooks worden met een reden uitgerust met 4gb. Het is simpelweg adequaat voor de meeste gebruikers. De reden dat ik dit aan TS vraag is om erachter te komen wat TS zijn gebruiksprofiel is. Op die manier kunnen we hem het beste helpen. Met kreten als 8gb is de standaard schieten we natuurlijk helemaal niks op. Dat is dus geen wedstrijd, maar een oprechte vraag aan de TS. Sommige mensen staren zich namelijk blind op dat aspect terwijl dat in veel gevallen gewoon niet nodig is. Verder is het ook een beetje onduidelijk wat voor spellen TS nu eigenlijk wil gaan spelen. Een casual potje LoL? Dan zit je namelijk al prima met een HD520. En welke vormfactor geef je nu nou echt de voorkeur aan? Kwa hardware is over het algemeen meer mogelijk met een 15 inch laptop. Dan lever je weer in op mobiliteit en accuduur. (Over het algemeen). Dus; mobiliteit en accuduur tov meer power en misschien een dgpu, afhankelijk wat je precies onder light gaming verstaat. Al met al vind ik je opening post wat magertjes. Je had hier best wat meer in mogen investeren.

[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 09-06-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
Ik heb al ervaring gehad met 4gb op een laptop. Ik was erachter gekomen dat ik dit redelijk snel vol kreeg en dat dan de laptop wat minder snel werkt. Zoals ik al aangegeven heb wil ik een laptop met redelijke snelheid. Daarom graag die 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
En over spelletjes gesproken, gewoon casual games als cities skylines, scrap mechanic, kerbal space program enz. Niet de meest zware games dus. Het spijt me dat de opening post wat magertjes overkomt, ik zal het even aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Flammaestus schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:42:
En over spelletjes gesproken, gewoon casual games als cities skylines, scrap mechanic, kerbal space program enz. Niet de meest zware games dus. Het spijt me dat de opening post wat magertjes overkomt, ik zal het even aanpassen
KSP is niet veel eisend op grafisch gebied, maar kan een redelijk beslag leggen op je CPU. Ik vermoed dat alle natuurkundige berekeningen op de CPU gedaan worden. Cities kan ook je CPU flink het vuur aan de schenen leggen als je een stad hebt van 100K of meer inwoners.

Farm Sim en Construction Sim hebben weinig nodig.

Ergens denk ik dat de laptop die ik eerder voorstelde nog het beste aansluit op je wensen. Je kan de spellen dan nog spelen in full HD met zeker medium instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
CMD-Snake schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Ergens denk ik dat de laptop die ik eerder voorstelde nog het beste aansluit op je wensen. Je kan de spellen dan nog spelen in full HD met zeker medium instellingen.
Het ziet er indd uit als een goede keuze ;) . Maar ik zal nog even wachten of er meer reacties op de post komen, misschien worden er andere gschikte laptops voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozw
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-06 18:28
de http://tweakers.net/price...-pavilion-15-ab140nd.html is 50 euro boven je budget, maar hebt wel alles wat je wilt, dus misschien overwegen of die 50 euro extra het waard is.

[ Voor 26% gewijzigd door Rozw op 09-06-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Rozw schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:11:
de http://tweakers.net/price...-pavilion-15-ab140nd.html is 50 euro boven je budget, maar hebt wel alles wat je wilt, dus misschien overwegen of die 50 euro extra het waard is.
Let wel dat de Radeon R6 slecht presteert: http://www.notebookcheck....-Benchmarks.144290.0.html De Radeon R6 is de AMD variant op Intel HD Graphics.

Het lijkt erop dat momenteel bij budget videokaarten voor laptops AMD achterligt op Nvidia qua prestaties. De GTX 950M zet nettere prestaties neer: http://www.notebookcheck....ce-GTX-950M.138026.0.html

Overigens, als we kijken naar het Intel HD Graphics kamp dan gaat het daar niet veel beter. De beste binnen het budget van de TS is de Intel HD Graphics 520: http://www.notebookcheck....raphics-520.149940.0.html. Deze is dan marginaal beter, maar nog steeds erg droevig.

Indien je kijkt naar deze Intel GPU kom je uit bij zoiets: pricewatch: Acer Aspire E5-574-564P

Je hebt dan een zuinige laatste generatie Intel Core i5 6200U, 8GB RAM en een 256GB SSD. Alleen de geïntegreerde graphics kunnen teleurstellen.

Let wel dat Cities Skyline geen ondersteuning heeft voor Intel HD Graphics kaarten. Dit staat op de Steam pagina van het spel. KSP, Farming Sim en Construction Sim maakt het weinig uit. Hun minimum kaarten zijn van heel wat jaartjes geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
Zelf heb ik ook even gezocht en deze gezien.

pricewatch: Asus F556UB-DM139T

Heeft grotere accu dan de medion maar wel iets mindere videokaart(welke overigens ook niet top of the tree hoeft te zijn). Iemand enige ervaring met Asus?

Edit: ziet er overigens ook wel dun uit, wel fijn, maar weet niet hoe het zit met koeling. Is er ook iemand die dat wat kan ophelederen?

[ Voor 17% gewijzigd door Flammaestus op 09-06-2016 20:35 . Reden: Toevoeging tweede vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Flammaestus schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:31:
Zelf heb ik ook even gezocht en deze gezien.

pricewatch: Asus F556UB-DM139T

Heeft grotere accu dan de medion maar wel iets mindere videokaart(welke overigens ook niet top of the tree hoeft te zijn). Iemand enige ervaring met Asus?

Edit: ziet er overigens ook wel dun uit, wel fijn, maar weet niet hoe het zit met koeling. Is er ook iemand die dat wat kan ophelederen?
Ziet er ook prima uit. Een GT 940M ligt niet al te ver onder de GTX 950M qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Momenteel heeft deze de beste prijs/kwaliteitsverhouding in die prijsklasse zoals boven ook al aangegeven:

pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020193)
Pagina: 1