Toon posts:

Op zoek naar printer die naar netwerk share kan scannen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe all-in-1 printer, maar ik ben niet echt thuis in de printers.
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben dus op zoek naar een printer die kan printen vanaf het netwerk en kan scannen naar een network share. In dit geval draai ik een Synology NAS waar ik een 'scan share' op wil zetten. Kunnen printen van smartphone of tablet is een plus.

Qua merk gaat mijn voorkeur naar Canon omdat ik altijd goede ervaring heb gehad met printers er van, maar ik sta open voor suggesties.

Budget mag maximaal 200 euro zijn.

Ik zat bijvoorbeeld te kijken naar de Canon PIXMA MG7750, maar ik kan niet zien of dat een printer is die aan mijn eisen voldoet. Zoals ik al zei, ik ben niet bekend met printers.

Alvast bedankt en een fijne dag!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Printen/Scannen vanaf een netwerk is tegenwoordig geen probleem. Maar scannen naar een netwerk share? Volgens mij kan dat met de meeste huis/tuin en keuken printers/scanners niet. Wel met de duurdere office scanners, zoals Canon ImageRunner. Zelf heb ik een Canon Pixma mx925 en ook die kan het niet. Ik kan wel vanaf een iPad of laptop printen of scannen, maar de scan komt dus altijd op je device terecht, niet op een netwerk share. Je hebt altijd een pc nodig als tussenstation. Direct vanaf de printer naar een netwerk share is mij niet bekend. Ben dus wel benieuwd of er thuis-printers zijn die dat wel kunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 08-06-2016 23:27 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je kunt die bewuste Canon als Wifi printer draadloos in huis plaatsen en zo vanaf diverse apparaten benaderen? Scannen naar clients (of mobile apparaten mits geschikt voor Canon app), binnen het (wifi) netwerk is dan ook geen probleem.

Edit: met de MG6150 lukt dat in ieder geval prima.

Edit 2: scannen naar en opslaan op Synology lijkt inderdaad problematisch te worden zoals Microkid terecht al aangeeft.

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 08-06-2016 23:54 ]

Testing, one, two ...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:51

FeaR

In GoT we trust

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:53
Je zou eens kunnen kijken naar de Officejet Pro 8620 van HP, buiten printen vanaf smartphone/tablet kan deze printer ook scannen naar o.a. netwerkshares en direct naar e-mail.
Daarbuiten is het ook nog eens een prima (semi-zakelijke) all-in-one, hier draait hij al tijden probleemloos :)

Edit: zijn iets tragere en goedkopere broertje is misschien ook wel interessant: pricewatch: HP Officejet Pro 8610 e-All-in-One

[ Voor 22% gewijzigd door theblindman op 09-06-2016 01:09 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Naar een netwerk share (SMB) of FTP map scannen is technisch niet moeilijk, maar wordt meestal alleen aangezet/toegestaan op kantoor apparaten. Nu is er gelukkig een PW filter voor:

http://tweakers.net/categ...Dgn_AdR3GqmC1dX_46loda61f

Die Dell die daar als 2e staat heeft in de officiele spec iig FTP staan: http://www.dell.com/downl..._E514dw_Spec_Sheet_EN.pdf

Verderop staat een wat duurdere (en betere) Ricoh: https://www.ricoh-usa.com...ion_bw/ricohsp311sfnw.pdf

Let wel op dat je een printer neemt waarbij je zonder extra software te installeren op de webinterface van het ding je FTP of SMB setup kan doen, dat zijn de betere implementaties en gaan ook niet automagisch stuk zoals de versies waarbij het alleen kan als je op je PC een programma hebt draaien.

[ Voor 45% gewijzigd door johnkeates op 09-06-2016 01:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor jullie reacties tot zoverre.
theblindman schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 01:06:
Je zou eens kunnen kijken naar de Officejet Pro 8620 van HP, buiten printen vanaf smartphone/tablet kan deze printer ook scannen naar o.a. netwerkshares en direct naar e-mail.
Daarbuiten is het ook nog eens een prima (semi-zakelijke) all-in-one, hier draait hij al tijden probleemloos :)

Edit: zijn iets tragere en goedkopere broertje is misschien ook wel interessant: pricewatch: HP Officejet Pro 8610 e-All-in-One
johnkeates schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 01:07:
Naar een netwerk share (SMB) of FTP map scannen is technisch niet moeilijk, maar wordt meestal alleen aangezet/toegestaan op kantoor apparaten. Nu is er gelukkig een PW filter voor:

http://tweakers.net/categ...Dgn_AdR3GqmC1dX_46loda61f

Die Dell die daar als 2e staat heeft in de officiele spec iig FTP staan: http://www.dell.com/downl..._E514dw_Spec_Sheet_EN.pdf

Verderop staat een wat duurdere (en betere) Ricoh: https://www.ricoh-usa.com...ion_bw/ricohsp311sfnw.pdf

Let wel op dat je een printer neemt waarbij je zonder extra software te installeren op de webinterface van het ding je FTP of SMB setup kan doen, dat zijn de betere implementaties en gaan ook niet automagisch stuk zoals de versies waarbij het alleen kan als je op je PC een programma hebt draaien.
Ik heb gekeken naar jullie suggesties. De Dell en Ricoh printers lijken me een voorbeeld voor wat ik er mee wil doen. Ze zijn niet heel duur ook.

Dus waar het op neer komt is dat ik een printer moet hebben die naar FTP kan scannen?

Op dit moment valt mijn oog op deze:

pricewatch: Brother MFC-J5620DW

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 07:37 ]

Verwijderd

Ik heb ook deze brother.

Bevalt prima.
Naar ftp en m'n nas airprint voor m'n Apple spul.
Had hiervoor ook een brother en zou eigenlijk niets anders meer willen. Goedkoop in inkt en aanschaf en veel functies.
Pagina: 1