Hallo Allen,
Het is tijd voor een nieuwe pc aangezien mijn oude dual core amd II x2 240 niet meer zo best werkt.
Echter dit is de 1e keer dat ik zelf wil gaan bouwen, alleen ben ik nogal in de war aangezien er nogal veel keus is. En ik al weken allemaal info tot me heb genomen, ik nog geen definitieve keus heb kunnen maken. Vandaar ik jullie om advies vraag
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek luisteren, films/series streamen op de tv Samsung UE48H6400 (als dit mogelijk is), internetten en gamen (hoeft niet op ultra) denk aan games als gta5 shooters en racegames.Het liefst ook op de tv en met gebruik van een (xbox)controller. Het liefst werk ik met win7 aangezien ik hier mee bekend ben maar als win10 aangeraden word zal ik daar zeker mijn keus in overwegen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 800 voor de desktop +- 200 voor een scherm dat aansluit op het systeem, draadloos keyboard en muis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De usb geluidskaart m-audio fast track aangezien ik geen andere mogelijkheid zie om mijn monitors(rokit5) aan te sluiten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goed systeem dat weer een paar jaar mee kan. incl. SSD en een goede videokaart die voorlopig zijn werk kan doen. Een goed scherm van 21" - 24" liefst full hd. draadloos keyboard en muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat naar A-merken. Geen goedkope troep i.i.g.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid is wel 1 van de belangrijkste eisen maar zoals aangegeven ben ik aangewezen op een usb geluidskaart. Of iemand heeft hier meer verstand van en kan iets aanbevelen ? Een wens is dat ik de tv kan gebruiken voor films/series kijken en gamen. De PC komt in een kast te staan en kan dus aardig warm worden heeft dus wel koeling nodig.
Ga je overklokken?
Nee vind ik niet nodig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Goed advies voor een goede desktop waar ik voorlopig mee uit de voeten kan.
Ik geef niks om het uiterlijk maar wel om de prestaties.
Hoe minder het kost is natuurlijk een voordeel
maar heb dus het aangegeven budget en ben ik bereid om uit te geven.
Alvast bedankt voor de feedback/adviezen.
Hierbij mijn "build"
Ik twijfel ook nog tussen een interne of externe hdd van minimaal 2 TB wat raden jullie aan ?
de videokaart, cpu koeler, voeding en kast heb ik weggelaten aangezien ik daar graag advies voor wil hebben.
Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is anders vragen jullie maar
Nogmaals dank voor de moeite !
Het is tijd voor een nieuwe pc aangezien mijn oude dual core amd II x2 240 niet meer zo best werkt.
Echter dit is de 1e keer dat ik zelf wil gaan bouwen, alleen ben ik nogal in de war aangezien er nogal veel keus is. En ik al weken allemaal info tot me heb genomen, ik nog geen definitieve keus heb kunnen maken. Vandaar ik jullie om advies vraag
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek luisteren, films/series streamen op de tv Samsung UE48H6400 (als dit mogelijk is), internetten en gamen (hoeft niet op ultra) denk aan games als gta5 shooters en racegames.Het liefst ook op de tv en met gebruik van een (xbox)controller. Het liefst werk ik met win7 aangezien ik hier mee bekend ben maar als win10 aangeraden word zal ik daar zeker mijn keus in overwegen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 800 voor de desktop +- 200 voor een scherm dat aansluit op het systeem, draadloos keyboard en muis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De usb geluidskaart m-audio fast track aangezien ik geen andere mogelijkheid zie om mijn monitors(rokit5) aan te sluiten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goed systeem dat weer een paar jaar mee kan. incl. SSD en een goede videokaart die voorlopig zijn werk kan doen. Een goed scherm van 21" - 24" liefst full hd. draadloos keyboard en muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat naar A-merken. Geen goedkope troep i.i.g.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid is wel 1 van de belangrijkste eisen maar zoals aangegeven ben ik aangewezen op een usb geluidskaart. Of iemand heeft hier meer verstand van en kan iets aanbevelen ? Een wens is dat ik de tv kan gebruiken voor films/series kijken en gamen. De PC komt in een kast te staan en kan dus aardig warm worden heeft dus wel koeling nodig.
Ga je overklokken?
Nee vind ik niet nodig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Goed advies voor een goede desktop waar ik voorlopig mee uit de voeten kan.
Ik geef niks om het uiterlijk maar wel om de prestaties.
Hoe minder het kost is natuurlijk een voordeel
Alvast bedankt voor de feedback/adviezen.
Hierbij mijn "build"
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 143,42 | € 143,42 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,95 | € 88,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 569,27 | |
Ik twijfel ook nog tussen een interne of externe hdd van minimaal 2 TB wat raden jullie aan ?
de videokaart, cpu koeler, voeding en kast heb ik weggelaten aangezien ik daar graag advies voor wil hebben.
Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is anders vragen jullie maar
Nogmaals dank voor de moeite !