Allround pc ~1000eu incl. toebehoren

Pagina: 1
Acties:

• AJB87
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-06-2024
Hallo Allen,

Het is tijd voor een nieuwe pc aangezien mijn oude dual core amd II x2 240 niet meer zo best werkt. :X
Echter dit is de 1e keer dat ik zelf wil gaan bouwen, alleen ben ik nogal in de war aangezien er nogal veel keus is. En ik al weken allemaal info tot me heb genomen, ik nog geen definitieve keus heb kunnen maken. Vandaar ik jullie om advies vraag :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek luisteren, films/series streamen op de tv Samsung UE48H6400 (als dit mogelijk is), internetten en gamen (hoeft niet op ultra) denk aan games als gta5 shooters en racegames.Het liefst ook op de tv en met gebruik van een (xbox)controller. Het liefst werk ik met win7 aangezien ik hier mee bekend ben maar als win10 aangeraden word zal ik daar zeker mijn keus in overwegen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 800 voor de desktop +- 200 voor een scherm dat aansluit op het systeem, draadloos keyboard en muis.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De usb geluidskaart m-audio fast track aangezien ik geen andere mogelijkheid zie om mijn monitors(rokit5) aan te sluiten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goed systeem dat weer een paar jaar mee kan. incl. SSD en een goede videokaart die voorlopig zijn werk kan doen. Een goed scherm van 21" - 24" liefst full hd. draadloos keyboard en muis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat naar A-merken. Geen goedkope troep i.i.g.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid is wel 1 van de belangrijkste eisen maar zoals aangegeven ben ik aangewezen op een usb geluidskaart. Of iemand heeft hier meer verstand van en kan iets aanbevelen ? Een wens is dat ik de tv kan gebruiken voor films/series kijken en gamen. De PC komt in een kast te staan en kan dus aardig warm worden heeft dus wel koeling nodig.

Ga je overklokken?
Nee vind ik niet nodig.

Wat verwacht je van ons?[i]
Goed advies voor een goede desktop waar ik voorlopig mee uit de voeten kan.
Ik geef niks om het uiterlijk maar wel om de prestaties.
Hoe minder het kost is natuurlijk een voordeel :) maar heb dus het aangegeven budget en ben ik bereid om uit te geven.

Alvast bedankt voor de feedback/adviezen.
Hierbij mijn "build"

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 143,42€ 143,42
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,95€ 88,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 569,27

Ik twijfel ook nog tussen een interne of externe hdd van minimaal 2 TB wat raden jullie aan ?
de videokaart, cpu koeler, voeding en kast heb ik weggelaten aangezien ik daar graag advies voor wil hebben.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is anders vragen jullie maar O-)

Nogmaals dank voor de moeite !

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
zover ik kan zien niks mis alleen heb je al een kast en powersupply en HDD die je overneemt uit je oude systeem? zo ja zou je ze effe kunnen linken? Ook zou ik mischien toch ook voor een 500GB ssd gaan heb je net wat meer ruimte.

Of dat scherm goed is durf ik niet te zeggen niet echt mij specialiteit.

voor een videokaart zou ik nog effe wachten op een rx480.

[ Voor 12% gewijzigd door mcmlevi op 08-06-2016 22:35 ]

• AJB87
@mcmlevi

De kast en hdd neem ik niet mee. Dit omdat de hdd veel te klein is 500gb en de kast heel slecht is. Mijn voeding is de cx500 van corsair. Die zou ik mee kunnen nemen ?

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Ja die powersuply kan je wel meenemen. Dus dan moet je in je build ook nog een kast en een 1/2tb HDD + ssd of anders eventueel aleen een 500gb ssd. of 500gb ssd+HDD.

Verwijderd

Hoe oud is je CX500? Als dat 5 jaar op ouder is dan niet meenemen. De kans op defecten is dan te groot door het gebruik van matige componenten.

• AJB87
@ ACB2401

De cx500 is +- 4 jaar oud kan hem dus beter niet meenemen.

• StevePC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:10
Het gekozen scherm is een TN-paneel als je NIET recht voor je scherm zit krijg je andere kleuren of zwart beeld. Een TN-paneel heeft meestal wel een korte responsie time dat zorgt dat je snel klaarstaat bij shooters. Mijn voorkeur gaat uit naar een IPS panneel aangezien dat naar mijn mening mooiere kleuren heeft en over het algemeen een mooier beeld meegeeft, het nadeel van een IPS panneel is dan weer dat ze weer een langere responsie time hebben.

Mooi IPS scherm: pricewatch: Iiyama XU2390HS Zwart
ik wel nog even zeggen dat je ook zeker naar andere moet luisteren aangezien ik niet 100% ervaring heb met de panelen van monitoren.

[ Voor 23% gewijzigd door StevePC op 09-06-2016 10:34 ]

• AJB87
@StevePC bedankt voor de info ! maar wil graag de tv voor het gamen gebruiken het scherm is alleen voor browsen enz. dus dat verschil maakt me niet zoveel uit :)

Ik heb hier een nieuw lijstje gemaakt
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,50€ 178,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1AMD Radeon RX 480 4GB€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 70,95€ 70,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 50,95€ 50,95
1Corsair CX450M€ 52,45€ 52,45
1Crucial BX100 250GB€ 79,99€ 79,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 514,79

ik zoek nog een behuizing die goed koelt en niet te duur is hebben jullie suggesties ?
ik geef niet veel om uiterlijk maar wel veel om koeling aangezien hij in een kast komt te staan.

is dan een CPU koeler ook noodzakelijk ? of is de stock koeler genoeg ?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
AJB87 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:49:

ik zoek nog een behuizing die goed koelt en niet te duur is hebben jullie suggesties ?
ik geef niet veel om uiterlijk maar wel veel om koeling aangezien hij in een kast komt te staan.

is dan een CPU koeler ook noodzakelijk ? of is de stock koeler genoeg ?
uhhh, puur technisch gezien zit er geen apparaat in een pc die koelt. Het enige wat er gebeurd is dat door middel van ventilatoren koelere lucht wordt aangezogen en over warmere componenten wordt geblazen. Daardoor zal de koele lucht de warmte opnemen, en zelf warmer worden. Deze warme lucht moet vervolgens weer de kast uit..

Dus als je jouw computerkast weer in een andere kast zet, en die is afgesloten van achter, links en rechts en boven, dan kan je blazen wat je wil, de boel zal behoorlijk warm worden.

• AJB87
daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden :(
er zitten wel een gat met een diameter van 12 cm ongeveer in de achterkant van de kast ivm kabel doorvoer.

wat kan ik dan het beste doen in deze situatie ?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
AJB87 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:16:
er zitten wel een gat met een diameter van 12 cm ongeveer in de achterkant van de kast ivm kabel doorvoer.

Andere plek zoeken, of er moet veel ruimte achter de computerkast zijn en veel ruimte erboven zodat de warme lucht die er achter wordt uitgeblazen makkelijker kan ontsnappen. Die zal wel "de hoek om" moeten, van achter omhoog en dan naar voren en vervolgens eenmaal buiten de kast gaat warme lucht vanzelf omhoog.

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
AJB87 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:16:

Misschien 2 fans in de kast installeren?

• AJB87
Danny Phantom schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:17:
[...]

Misschien 2 fans in de kast installeren?
word aan gewerkt ! ;)

Ben nog steeds op zoek naar een goed scherm van 22 of 24 inch ook voor het gamen.
Ik gebruik nu een syncmaster T240HD als beeldscherm en dat werkt prima.
Is het dan de moeite waard om die te vervangen ? 8)7

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 22:17

J8S

Ligt eraan of je een fanatieke gamer bent en op welke resolutie je wilt spelen ;)
Als dit scherm je nog bevalt dan zou ik zeggen, lekker zo houden.

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Prima scherm, je kan mooier/beter krijgen voor paar honderd euro, maar of dat dat het waard is licht aan jou.

• AJB87
Thnx voor de feedback mannen. Vind het inderdaad zonde om 200 euro uittegeven bv. voor een klein verschil. Gebruikte dit scherm ook voor de xbox360. En dat ging ook prima.
Pagina: 1