Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cristowitten
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb een probleem met mijn xperia z ultra en hoop hier wat hulp te krijgen.
Mijn toestel is er opeens helemaal mee gestopt. Batterij was 70% geladen en het toestel viel uit en sindsdien heb ik het niet meer aangekregen.

Wat heb ik geprobeerd:
Toestel een hele dag aan de originele Sony lader gehad. Rood lampje knippert maar verder geen reactie van het toestel.

Reset knop bij de sim tray ingedrukt voor een aantal seconden. Geen reactie van toestel.

Aangesloten op de pc. Pc lijkt de hele tijd opnieuw usb verbinding te maken. Ook een rood knipperend lampje op het toestel maar verder geen reactie.

Powerknop ingedrukt samen met de volumeknop omhoog/omlaag. Geen reactie van het toestel.

Heeft iemand nog tips om dit te verhelpen? Google heeft me niet veel verder kunnen helpen en ik zou het heel jammer vinden als ik mijn ultra zou moeten vervangen. Heb hiervoor nooit problemen mee gehad en had gehoopt nog zeker een jaar ermee te kunnen werken ;(

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Reset button geprobeerd?
Spuit 11 moet leren lezen 8)7

Xperia compagnion herkent hem ook niet? Anders wordt het lastig.
Rood lampje knippert
Met hulp van google lijkt dit te duiden op een accu probleem, nog niet duidelijk want sommige zeggen hem wel weer aan de praat te hebben gekregen.

[ Voor 49% gewijzigd door Humma Kavula op 08-06-2016 22:18 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cristowitten
Heb ik inderdaad geprobeerd maar heeft niets uitgehaald. Als ik het toestel aansluit op de pc blijft ik continu de melding krijgen dat de verbinding verbroken is waardoor de xperia companion het toestel ook niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dock/magnetic charger geprobeerd? Misschien dat die nog wat kan uithalen.
En als je die niet hebt:
Dead, won't turn on, won't charge, PC doesn't recognise
...But none worked and finally I thought to try out the docking station port for charging. But I didnt have a dock station for my phone.

1. So I took an old USB cable I had and cut it open.
2. Took the red and black wire.
3. Connected the red(+) to the upper point and black(-) to the lower charge point just with an insulation tape.

4. After 5-10 mins boom, sony logo came on and the device was back on.
5. Then after 2% conencted my normal charger.
6. All works fine then on.

For me hard reset, hard reboot , boot loader mode nothing worked. But this one did. Cheers!!!
Mocht dat ook niet werken dan is miz de enige optie nog de achterkant/accu los te halen en die te testen/vervangen. Is niet moeilijk en genoeg over te vinden op tweakers en google.
Hierbij alvast een tip qua typenummer

Anders wordt het de reparateur/nieuw vrees ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 08-06-2016 22:16 . Reden: tip toegevoegd ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
heb dit ook gehad met een xperia z1. het heet de sudden death. https://talk.sonymobile.c...-sudden-death/td-p/509061
bij mij werkte helemaal niks en kon toen mijn xperia z1 weggooien. heb echt van alles geprobeerd, rode knop, hard reset, aansluiten op de computer, nieuwe accu en alles wat ze aanraden op het forum. Misschien werkt iets voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cristowitten
Dat zou ik kunnen proberen. Heb geen dock maar usb kabels genoeg. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Cristowitten schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:18:
Dat zou ik kunnen proberen. Heb geen dock maar usb kabels genoeg. Thnx
Het lijkt er gewoon op alsof je toestel plotseling is overleden. Heb je nog garantie toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cristowitten
Garantie is jammer genoeg over. Opladen met een usb kabel via de magnetic charger haalt ook niet uit dus ik vrees dat mijn Ultra inderdaad is overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 11:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Cristowitten schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:34:
Garantie is jammer genoeg over. Opladen met een usb kabel via de magnetic charger haalt ook niet uit dus ik vrees dat mijn Ultra inderdaad is overleden.
Dat is jammer! Misschien kan je hem nog naar een reparatiebedrijfje brengen. Die willen vaak voor een klein bedrag (+/-35 euro) kijken wat er mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 07:14
Ik weet niet hoe oud je toestel is, maar in Nederland ben je als consument redelijk beschermt. Je kan Sony altijd wijzen op dat een toestel toch een redelijke tijd moet blijven functioneren en niet zomaar ermee mag stoppen.
Pagina: 1