Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-02-2024
Hallo allemaal,

Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft. Maar binnenkort ga ik naar een camping die is voorzien van een coax aansluiting.
Heb zelf een computer monitor die ik graag wil meenemen.
Gekeken en het lijkt mij dat er een tv tuner nodig is om dit signaal te converteren.
Nu zijn degene die ik vind echter best duur.
Vraag me dus af of er een goedkoop alternatief of oplossing hiervoor is?

Benieuwd of iemand mijn vraag weet te beantwoorden... :*)

Beste antwoord (via Wittemok op 09-06-2016 08:50)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
SCART naar VGA is er wel, da's volgens mij zelfs passief. Dus zolang je een DVB-T decoder hebt met SCART out zit je goed.

Geluid moet je inderdaad ook regelen, dus als je dat nog niet hebt wordt het zoals al gepost werd een redelijk lijstje:

- DVB-T tuner/decoder
- SCART naar VGA kabel
- Geluidssetje (speakers of koptelefoon bijv.)

en dat allemaal om je eigen scherm mee te nemen en aan te sluiten... Kan je dan niet beter thuis blijven als je echt heel graag TV kijkt? Ik zou zelf gewoon op vakantie laten en even lekker TV-vrij zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
coax.. analoog? DVB? welke DVB variant?

goedkope oplossing: laptop met USB tuner?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zal eerst moeten weten wat voor signaal er op de kabel staat. Digitaal? Analoog? En afhankelijk daarvan kan je dan een oplossing kiezen. Neem dus eens contact op met die camping, wellicht hebben ze het antwoord al klaar voor je :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wittemok
Nou ik heb dus een monitor van LG die een vga aansluiting heeft. Nou is het signaal wat daar uit de paal komt met een normale coax kabel te benutten ( sorry is niet echt mijn vak gebied)
Nu zag ik iets waarbij je een coax kabel in kunt doen en waarbij je met een vga kabel de monitor aansluit.

Weet niet of ik hier mag linken:
https://www.google.nl/sea...8#imgrc=kW1OUkAmx81Z1M%3A

Met zoiets lijkt het dus mogelijk maar best prijzig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja, dat is dus gewoon een TV tuner. Maar zoals gezegd, ga nu niet speculeren, neem gewoon contact op met de camping.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
Dat is heel wat anders.
Je moet eerst weten of het analoog of digitaal is wat er uit de paal komt en als het digitaal is dan moet je nog weten of het DVB-C of DVB-S is. Als je dat weet kan je een passende tuner kopen.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Microkid schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:24:
Je zal eerst moeten weten wat voor signaal er op de kabel staat. Digitaal? Analoog? En afhankelijk daarvan kan je dan een oplossing kiezen. Neem dus eens contact op met die camping, wellicht hebben ze het antwoord al klaar voor je :)
Precies.. heb campings gezien waar gewoon simpel analoog op de kabel stond.. maar ze ook al met DVB-C, DVB-S(2) en zelfs DVB-T!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
Dank jullie voor de reacties!
Ik zal contact opnemen met de camping en vertellen wat voor signaal het is.

Edit:
Er was zelfs een app waar de info was te vinden:
De camping is aangesloten op het digitale netwerk.
Om deze te ontvangen moet u televisie digitale zenders kunnen ontvangen.
daarna kunt u via het menu instellen CVB-T of DIGITAAL ANTENNE of DIGITAAL TERRISTISCH.
let op geen dvb-c of digitaal kabel.

Dus hoop dat iemand me hiermee kan helpen _/-\o_

[ Voor 63% gewijzigd door Wittemok op 08-06-2016 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:18

KrazyJay

DVB-T tuner dus, of een tv met DVB-T. Digitennedecoder zal ook wel werken dus.

[ Voor 35% gewijzigd door KrazyJay op 08-06-2016 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heeft je scherm alleen VGA? Als hij namelijk ook DVI of HDMI heeft ,kan je er een goedkope DVB-T tuner et HDMI op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
Het scherm heeft helaas alleen een vga aansluiting.
En een digitenne decoder zou dan met een vga kabel aangesloten kunnen worden en het signaal omzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb nog nooit een digitenne/DVB-T decoder gezien met VGA aansluiting, wel met SCART en DVI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Ik denk dat het wel de moeite waard kan zijn om 2e hands een goedkope TV te scoren met ingebouwde DVB-T tuner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mace schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:10:
Ik denk dat het wel de moeite waard kan zijn om 2e hands een goedkope TV te scoren met ingebouwde DVB-T tuner.
Precies.. bij gebrek aan HDMI/DVI.. anders kon je evt nog een raspi met cheapass usb dvb-t tuner inzetten.. alleen een PI heeft geen VGA.. en zal je er ook weer een converter board op moeten leggen..

maar je Pi kan je wel multifunctioneel gebruiken natuurlijk :P

je kan zelf een VGA output op je Pi maken via de GPIO (B+ etc) :)

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 08-06-2016 22:53 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:33
Als je een dvb-T tv koopt, en je camping is in NL, kan je net zo goed die coax aanslultitng voor wat het is laten, met een 2€ antenne heb je npo 1 en 2.... of ben ik de rare dat ik dat genoeg vind. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resteter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04-2017
Een monitor geeft ook geen geluid.... dus je zit sowieso met iets laptop/pc achtigs met een kaartje er in, DVB-T usb stickje kost geen drol en daarmee ontvang je sowieso Ned 123 en een lokale omroep, en wanneer de camping wifi heeft lijkt mij dat je die zenders ook gewoon via de NPO site kan bekijken.

Wat ik begrijp is dat de camping hun DVB-T signaal over een coax kabel gooien en verdelen over het hele terrein? Er zijn monitoren met een ingebouwde TV tunder en dus ook met speakers ingebouwd, daar kan je vaak of een losse antenne inprikken of zoń coax op aansluiten, in jouw geval lijkt mij een simpele pc/laptop/netbook met een usb stickje van een paar euro er in waar een normale antenne coax aansluiting op zit een prima oplossing.
Daar kan je ook gewoon via dvi/vga je monitor aan hangen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
SCART naar VGA is er wel, da's volgens mij zelfs passief. Dus zolang je een DVB-T decoder hebt met SCART out zit je goed.

Geluid moet je inderdaad ook regelen, dus als je dat nog niet hebt wordt het zoals al gepost werd een redelijk lijstje:

- DVB-T tuner/decoder
- SCART naar VGA kabel

en dat allemaal om je eigen scherm mee te nemen en aan te sluiten... Kan je dan niet beter thuis blijven als je echt heel graag TV kijkt? Ik zou zelf gewoon op vakantie laten en even lekker TV-vrij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
johnkeates schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 04:06:

- DVB-T tuner/decoder
- SCART naar VGA kabel

Vziw hangt het van de controller af, ooit geprobeerd een oude tv op de pc aan te sluiten met Scart of RCA en bij de ene GPU werkte het wat ik ook probeerde niet omdat een of andere chip oid er niet was en op de andere GPU had ik alleen zwart/wit beeld...
Is iig een wilde gok of het dus werkt :/
Zou iig overwegen om voor een tweedehands tv te kijken met controller en audio er al gewoon in, veel makkelijker en goedkoper wordt het niet lijkt het zo...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
Iedereen bedankt voor alle reacties een hoop bijgeleerd over verschillende signalen etc.
johnkeates schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 04:06:

- DVB-T tuner/decoder
- SCART naar VGA kabel

Miss is het beste idee om maar eens lekker tv vrij te zijn en me te vermaken met een sjoelbak en spijkerpoepen :)F

Nogmaals bedankt iedereen voor alle info d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 22:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Of gewoon een simpele tv mee te nemen ?
bij de krinloop hier haal je een 32" lcd voor E70, klein 15" dingetje voor de helft

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 09-06-2016 09:10 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1