Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bios batterij vervangen in notebook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een notebook xxodd xni610a 10inch

Nu is de biosbatterij leeg en wil ik die vervangen. Ik heb inmiddels het apparaat open liggen en de bios batterij gevonden. Bijgaand foto's van de huidige situatie.

Kan iemand mij verder helpen hoe ik het nu verder aan kan pakken?

http://postimg.org/image/zdmdqw8tn/

http://postimg.org/image/m27vpo7u3/

http://postimg.org/image/cf9fd2l63/

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-06-2016 20:34)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nieuwe kopen en er in prikken?
Je kan ze ook met kant-en-klaar gemonteerd draadje kopen namelijk.
Alleen even goed onthouden of de pins van de stekker (van de nieuwe) wel de goeie kant om zitten.

Kan je het nergens vinden, dan zou je een CR2032 (of 2025, zoiets) houdertje kunnen kopen en daar het kabeltje aan solderen. Is de batterij meteen altijd vervangbaar door een normale batterij.
Moet er uiteraard wel ruimte voor zijn, want een houder voegt wel extra bulk toe.

[ Voor 41% gewijzigd door McKaamos op 08-06-2016 20:17 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

stekker los halen, batterij eruit, andere batterij erin, stekkertje aansluiten en klaar.

39

Acties:
  • Beste antwoord

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Nieuwe kopen en er in prikken?
Je kan ze ook met kant-en-klaar gemonteerd draadje kopen namelijk.
Alleen even goed onthouden of de pins van de stekker (van de nieuwe) wel de goeie kant om zitten.

Kan je het nergens vinden, dan zou je een CR2032 (of 2025, zoiets) houdertje kunnen kopen en daar het kabeltje aan solderen. Is de batterij meteen altijd vervangbaar door een normale batterij.
Moet er uiteraard wel ruimte voor zijn, want een houder voegt wel extra bulk toe.

[ Voor 41% gewijzigd door McKaamos op 08-06-2016 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:15:
stekker los halen, batterij eruit, andere batterij erin, stekkertje aansluiten en klaar.
Je zegt batterij eruit. Maar waaruit precies. De batterij zit nu toch in de gele folie verstopt?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Daar zal een batterij met soldeerlipjes in zitten, makkelijkste is dus de hele unit te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
De hele unit vervangen dus en die unit zit dan met het stekkertje op het moederbord. Maar dan zit nu die hele unit nog vast op het moederbord (geplakt of iets degelijks). Hoe krijg ik die unit er netjes af zonder beschadigingen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Gewoon, trekken.
Het is maar n beetje plakzooi. Dat komt prima los.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels de unit er uit gekregen en het stekketje losgehaald. De oude unit heb ik geopend en ik tref een 'gewone' CR2032 batterij aan met aan de bovenkant van het batterijtje de rode draad vastgezet en op de onderkant de zwarte draad.

Kan ik niet gewoon een knoopcelbatterij nemen en daar de rode draad op de bovenkant solderen en de zwarte draad op de onderkant?

Is elke knoopcelbatterij CR2032 Lithium en 3V ?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:37:
Inmiddels de unit er uit gekregen en het stekketje losgehaald. De oude unit heb ik geopend en ik tref een 'gewone' CR2032 batterij aan met aan de bovenkant van het batterijtje de rode draad vastgezet en op de onderkant de zwarte draad.

Kan ik niet gewoon een knoopcelbatterij nemen en daar de rode draad op de bovenkant solderen en de zwarte draad op de onderkant?

Is elke knoopcelbatterij CR2032 Lithium en 3V ?
Ja, CR2032 is altijd een 3volt Lithium cel.
Nee, solderen gaat je niet lukken. De warmtecapaciteit is te hoog voor een simpele soldeerbout en het materiaal kleeft niet/slecht met tin. De originele tabs zitten er op ge-punt-last.

Als je iets wil doen met een soldeerpook, dan koop je een los batterijhoudertje voor CR2032 en soldeert die aan het kabeltje. Dat kost wel meer ruimte, en die ruimte moet je maar net hebben.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
Of met iets meer geduld gewoon een nieuwe kopen:
http://www.ebay.com/itm/C...f8c32b:g:er4AAOSwLVZVrcGd

(even controleren of die goed is voor deze laptop).

Maar dat moet je wel even wachten (of kijken of een lokaal winkeltje er een heeft)
Pagina: 1