Synology NAS backup/downloadserver/media streaming

Pagina: 1
Acties:

• Lightthunder
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Beste,

Mijn ouders hebben mij gevraagd of ik het volgende wil uitzoeken:
- Een NAS welke als netwerkopslag kan fungeren zodat ze daar geautomatiseerd al dan niet handmatig naar kunnen schrijven voor backup
- Een NAS waar zij zelf als 'leken' een film kunnen downloaden
- Een 'iets' wat deze media kan afspelen op de TV (géén SMART TV)

De eerste 'eis' is vanzelfsprekend bij een aankoop van een NAS. De tweede 'eis' is mogelijk met wat ik zoal heb gelezen in handleidingen afkomstig van http://www.snelrennen.nl/synology/couchpotato/#.V1g3ar5nVv0: Coachpotato, spotweb en NZBget en ziet er erg gebruiksvriendelijk uit.
De derde 'eis' weet ik niet of een NAS dat ondersteund.

Na wat onderzoek ben ik uit gekomen op de volgende NAS: Synology DiskStation DS216j met 512 MB en 1 GHz. De NAS die ze (bovenstaande link) hebben gebruikt om Coachpotato etc. de installeren en configureren is de Synology DiskStation DS214play welke over 1 GB geheugen en 1,6 GHz beschikt.

- Zou de DS216j voldoen qua hardware specificaties om Coachpotato, spotweb en NZBget te draaien?
- Kan een Synology NAS daarnaast ook nog fungeren als mediaspeler om media te streamen naar de TV of is daar een ander medium voor nodig, bijv. Chromecast?

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk. Zo niet, hoor ik het graag!
Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:47
Je zal denk ik toch nog iets aan die TV moeten hangen om te kunnen streamen van de NAS naar de TV aangezien die TV geen smart TV is.
Dat kan een chromecast zijn, maar dan heb je weer een tablet of telefoon nodig met daarop een app die cast naar de chromecast.

Ik heb zelf een mede8er aan mijn tv hangen die alles streamt vanaf mijn NAS.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Arjant2 heeft gelijk, je hebt nog iets anders nodig naast de NAS als er geen smart tv is. Een Raspberry Pi is daar ook een oplossing voor je. Dat gebruik ik bij mij op de slaapkamer ook

Ik zit me alleen af te vragen of in dit geval een RPi met een externe schijf niet voldoende zou kunnen zijn. De RPi kan de functionaliteiten overnemen van de NAS wb backup en ook voor sickbeard, nzbget etc.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:09

nexhil

BAM!

Je zou als player voor de TV de nieuwe Apple TV met de PLEX client kunnen gebruiken.
En dan je Synology laten downloaden en uitrusten met PLEX server.

[ Voor 6% gewijzigd door nexhil op 09-06-2016 10:13 ]

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Kijk eens naar een Qnap HS-251 of Qnap HS-251+. Kan mooi onder de TV is stil en biedt alle functionaliteit die je wenst.

Heeft HDMI uitgang naar de TV. Is te bedienen met wireless keyboard en mouse. Kan kiezen tussen plex en of kodi om media af te spellen. Heb nu zelf een TVS-471 naast mijn tv staan van QNAP en dat werkt hetzelfde.

[ Voor 48% gewijzigd door Gizzy op 09-06-2016 10:18 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 09:57
ik gebruik hier al erg lang een DS1511+ icm met Apple TV4 met Infuse.
Speelt alles af van avi's tot mkv's..

zelfs 25GB+ mkv's heeft hij geen moeite mee..

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:47
Let wel op dat een 216j niet bepaald sterk genoeg is om met plex video te coderen. Dan ga je bij 1080p geheid tegen performance issues aanlopen.
Mijn Mede8er maakt gewoon via UPnP verbinding met mijn NAS en die codeert zelf de videos.
Een 216j kan prima als fileserver de videos serveren aan een mediaspeler.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 15-06-2016 10:44 ]

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gewoon een mediaplayer gebruiken, plex is grappig als je in het buitenland video wilt kijken oid. Snap het nut binnenshuis niet zo eerlijk gezegd.

(sowieso vertrouw ik in het buitenland qua media nooit op internet... meestal is de wifi vrij beroerd)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

JT

VETAK y0

Je zou als mediacenter ook een Kodi-systeem kunnen bouwen met bijvoorbeeld een Gigabyte Brix:
pricewatch: Gigabyte BRIX GB-BXBT-1900

OpenElec is in 10 minuten geinstalleerd en je kunt aan de gang. Kun je eventueel een losse afstandsbediening gebruiken maar het kan ook met de smartphone (vind ik ideaal).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1