Audioset aansluiten op versterker hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 745 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-10 10:28
ik heb een probleem. ik heb 4x rca kabels en 1 vage rca kabel..
het probleem is, een rca kabel past niet achter in me boxjes maar die vage rca kabel wel.
op die vage rca kabel zit trouwens geen pin om aangesloten te blijven. heb er wel foto van maar dan kijk ik zo filmpje van unboxing m-audo av-42 zie je die man met een rca kabel..
maar als ik die probeer aan te sluiten op de zelfde boxen past het niet,hij maakt wel contact.. ik weet niet of dit al zo was of gebeurd is door mij ofzo? maar ik vind dit dus raar dat een rca kabel niet past op me boxjes.

Dus enigste kabel die past is die vage kabel.,. die dus eigenlijk niks doet... want moet naar me verster waar enkel rca werkt. foto: http://imgur.com/FO8O9dS

beetje vaag allemaal maar hoop dat iemand me kan helpen. met welke kabel ik nou nodig heb ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Die 'vage kabel' mag je weggooien want die is stuk. De pinnen zijn afgebroken. Misschien zitten die pinnen nog wel in je boxjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Hoop ik niet dat die rca pinnen afgebroken zijn...

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 15:50
Kun je proberen iets betere foto's te maken van de kabels en de aansluiting van de boxjes?
Icephase zegt dat die kabel stuk is maar ik heb het idee dat dit een ander soort aansluiting is die lijkt op rca.

Op deze foto moeilijk te beoordelen vind ik zelf.

rca ziet er echt zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://s3.showmecables.com/images/catalog/product/Dual-RCA-Male-Female-Extension-Cable-6-Foot-23-143-006-1.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Clifdon op 08-06-2016 16:20 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 14:47
Als ik het goed begrijp heb je een setje M-Audio monitor speakers die je wilt aansluiten op... Eh, iets.. Die speakers hebben geen RCA aansluiting, alleen een TRS-jack en XLR (beide gebalanceerde inputs). Deze speakers hebben een ingebouwde versterker en hebben dus geen extra versterker nodig.

Meer info over wat je precies hebt en hoe je het wilt aansluiten zou handig zijn. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Dat zijn volgens mij de speakers en daar zit toch echt een rca input in. Mij lijkt het nu dan ook iets aannemelijker wat Icephase voorstelde.

Afbeeldingslocatie: http://ardensmusic.com/images/b_maudio_av42.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 14:47
Oh, mijn fout. Ik keek naar een plaatje op Google zonder het typenummer nog even te checken.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10 10:08

FeaR

In GoT we trust

Begin eens met een lijstje met de exacte types van de apparatuur die je hebt. Dat maakt het geheel overzichtelijker. Een duidelijkere foto van de kabels zou ook aan te raden zijn. De huidige is gefocust op de 3,5mm jack en niet op de RCA. Indien de RCA inderdaad geen pinnen hebben eens controleren of die niet zijn blijven steken in de speakers of andere apparatuur.

Voor nu - met de informatie die we hebben - zou ik zeggen dat je met een 3,5mm jack naar RCA (stereo) alles hebt om een standaard PC/geluidskaart aan te sluiten op de M-Audio. Een versterker is zoals gezegd niet nodig omdat je actieve speakers hebt. Al vermoed ik dat het geen echte versterker is omdat deze met RCA werkt en daar gaat normaal geen vermogen over.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 08-06-2016 16:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Jah pinnetjes zaten vast in de boxjes van me oude rca kabel idd. was ik ook achter gekomen. nooit geweten, altijd via line in gedaan en problemen gehad met kabels omg.. nu is me rca connectie kapot..

ik had btw deze versterker dacht dat werkt wel.
http://www.djstunter.nl/qtx-kad-2bt.html

weet iemand nog goed setje met bass wat past bij de versterker? want wil nieuw setje kopen nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
En ik heb geen geluidskaart ofzo ik heb alleen laptop. maar ik mis toch met deze boxjes de bass.
ik heb wel keer usb geluidskaart gekocht maar dat was niks waard.. 3euro prutding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Die versterker heb je in principe niet nodig. De m-audio speakers hebben een versterker ingebouwd zitten.

Op welke manier wilde je deze versterker aansturen? M.a.w. wat wilde je er op afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Nou ik ga deze proberen met garantie terug te sturen. iig mocht er geen oplossing zijn om er goed geluid uit te laten komen meer want alleen aux werkt nu.

euhm richting trapmusic en verder heb ik nu alleen laptop met usb 2.0

[ Voor 6% gewijzigd door hmck9ni op 08-06-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:09
Ik weet vrij zeker dat de winkel gaat zeggen dat je hem zelf stuk hebt gemaakt en dat je geen garantie hebt.

Bedenk je in ieder geval goed hoe het over komt als je die speaker in die staat terugstuurt. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Jah klopt hun vroegen of hij nog in garantie staat was dus ik twijfel om hem terug te sturen.

valt dit ding niet op ander manier op te blazen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
hoe kan ik bass hoger instellen met 3.5mm jack?

[ Voor 84% gewijzigd door hmck9ni op 08-06-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Een paar dingen:
Wijzig een laatste post als je wat toe te voegen hebt. Dat voorkomt het meerdere malen achter elkaar posten. Tevens verwachten we op GoT iets van eigen inzet. Hoe je de bass kan verhogen zou je eerst zelf uit moeten zoeken. En we gaan al helemaal geen hulp bieden bij het opzettelijk (nog verder) kapot maken van een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
is al opgelost mag op slot of jah ik kon die laatste bericht niet meer deleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Op verzoek een slotje. Houd de punten hierboven wel in het achterhoofd. Aan je posthistorie te zien kan je dat wel gebruiken.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.